Skip to main content

Calex lampen via wifi werken nu ineens niet meer terwijl ik een experiabox v10 heb

U heeft echt een v10 en geen v10a?


Hoi @Ellen Jansen, welkom op het forum. Net als Nick ben ik benieuwd welk type modem je precies hebt, kan je ons dat vertellen? Ook ben ik benieuwd wat er precies niet meer werkt en wat je al hebt gedaan om het weer werkend te maken, heb je ze bijvoorbeeld opnieuw geprobeerd te verbinden met het netwerk? Werken andere apparaten nog wel op het Wifi netwerk?


Experia box v10. Een aantal maanden met veel plezier gebruik gemaakt van de mogelijkheid om via Google nest mini lampen aan en uit te doen. Nu lukt het niet meer om boven in de slaapkamer de lamp via WiFi te koppelen, de foutmelding zegt dat ik over moet op 2,4GHZ. Maar de V10 werkt toch met beide frequenties? Lamp en stekker in hal en woonkamer werken na opnieuw verbinding zoeken wel. 


De V10 heeft zowel 2.4 GHz als 5 GHz inderdaad, beide banden worden ondersteund. Opnieuw verbinding zoeken hielp voor de hal en de woonkamer dus, dat is fijn. Heb je hetzelfde ook geprobeerd op plekken waar het nog niet werkt? En hoe is de draadloze internetverbinding daar, als je het bijvoorbeeld op je telefoon test?