Skip to main content
Beantwoord

Draadloze deurbel Byron DIC 23112 werkt niet meer

• December 25, 2025
  • 42 reacties
  • 1185 keer bekeken

Sedert enkele dagen werkt de draadloze deurbel niet meer.

Smartwares Byron DIC23112

Getest:

Meerdere deurbellen, zelfde merk en type heb ik.

Installatie lukt, directe wifi met bel. DID primas. Maar zodra hij aan de wifi gaat of zelfs bedraad ethernet komt de app met melding DID onjuist.

Getest via diverse 2.4 kanalen. Directe wifi op modem. Deurbel ziet wifi, ssid en wachtwoord kloppen maar daarna weg

Via mobiele hotspot buiten modem om van telefoon.

Bedraad aangesloten.

Bij collega geprobeerd, ook Experiabox 12

Box 12 vol gereset

In DMZ geprobeerd.

IPv6 uit.

Intern in het netwerk of buiten maakt niet uit.

Als de deurbel van stroom af is geeft ie zelfs ook nog DID onjuist. Alsof externe DNS rol speelt.

Net of er andere protocol of in de data problemen zijn met ipadres of naamserver. Maar die staan allemaal nog zoals vroeger.

Beste antwoord door Wilco De Jong

Ik kreeg gisterenn dit bericht.:

Beste Wilco,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij willen u informeren dat wij toch mogelijk een oplossing hebben om de camera’s weer online te krijgen. De uitwerking hiervan kan echter enkele dagen tot weken in beslag nemen en het is helaas niet uitgesloten dat deze mogelijke oplossing uiteindelijk niet het gewenste resultaat oplevert. Wij vragen u daarom vriendelijk om ons de benodigde tijd te geven om dit zorgvuldig op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak dat u ervaart. Wij danken u hartelijk voor uw geduld en begrip en houden u op de hoogte zodra er meer informatie beschikbaar is.

Met vriendelijke groet | With kind regards,

Wendy

Customer Service 

Smartwares Group - Princess | Tristar | Smartwares | Byron | Campart | Eden | Bestron

W Smartwaresgroup.com

W Princesshome.eu | Tristar.eu | Smartwares.eu

42 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 25, 2025

Welkom ​@RSaaman!

Kun je proberen de firewall op je modem op Laag te zetten of uit te schakelen, en kijken of de deurbel dan wel werkt? De firewall is naar buiten toe gericht, dus dit is een veilige test.

• Auteur
  • Topper
  • December 25, 2025

Alles qua firewall gedaan. Laag, etc... geen effect

• Deelnemer
  • December 28, 2025

zelfde probleem. Ik heb de app smartwares view van mijn telefoon verwijderd om opnieuw te laden. Echter inplaystore is de app niet meer te vinden. Daarom denk ik dat het aan de app ligt.Iemand anders heeft hetzelfde probleem, onstaan op 24 december 2025 

KPN Experia 10 en Samsung Flip 3 

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Nee app hier ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De app OMGuard gebruiken, die vervangt Smartwares app.

Ja, na uitrol update denk ik hier. Lijkt steeds meer op netwerk protocol.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 28, 2025

Kunnen jullie eens een linkje van de app hier plaatsen ?

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Smartwares View Alternatives

System Utilities apps such as Smartwares View

Smartwares View is a Free app for Android published in the System Maintenance list of apps, part of System Utilities.

The company that develops Smartwares View is Smartwares Group. The latest version release by its developer is 2.2.2.64.

Unfortunately, this app was removed from Google Play on December 9, 2025, and we do not have an alternate APK download available for it. We recommend you try one of the alternative apps mentioned bellow. There are more than 10 alternatives for Smartwares View.

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

OMGuard werkt primas met de bel, normaal gesproken...

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 28, 2025

Hebben jullie al een alternatief geprobeerd?

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Zelf ken ik geen apps, naast OMGuard en vroeger de Smartwares view app die werken met de DIC23112. Heeft tot 23/24 dec moeiteloos gefunctioneerd.

• Deelnemer
  • December 28, 2025

OMGUARD werkt niet op Android versie 15

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Hier OMGuard op 14 en 16 draaiende. Ik heb helaas geen 15 voorhanden….

• Deelnemer
  • December 28, 2025

ik krijg nu als melding dat de wifi connection mislukt is nogmaals geprobeerd hetzelfde op de Smartware View app.

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Hier steeds de melding DID onjuist, ofdat de deurbel wel/niet aangesloten is maakt daarbij niet uit. Ik denk dat de DNS servers van Byron/Smartwares uitstaan waardoor de ip's en de juiste routing niet beschikbaar is….

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Her hetzelfde probleem alleen met Ziggo en ook sinds een paar dagen. deurbel werk wel bij aanmelden op eigen wifi (begininstellingen) daarna overgezet op gewone wifi en dan krijg ik de foutmelding DID onjuist terwijl ik bij zoeken soms wel het DID krijg.

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Thanx, dan ligt het dus niet bij KPN alleen. Steeds meer richting dns-servers Byron/Smartwares vermoed ik dan.

Edjowww
Topper
  • Topper
  • December 29, 2025

Hier ook precies hetzelfde sinds de 24e.

DID onjuist.. Werkt nog wel als je rechtstreeks met telefoon inlogt op wifi van de bel. Verder heb ik er helaas geen verstand van

Heeft een van jullie misschien al een oplossing?

• Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Hier Smartwares gemaild en wachtende op antwoord. Zodra ik wat hoor meld ik me.

• Deelnemer
  • December 29, 2025

ik heb ook een email gestuurd met de link van de community er bij

Edjowww
Topper
  • Topper
  • December 30, 2025

Heb gisteren Smartwares ook gemaild en kreeg binnen een uur reactie.

Ze komen echter niet verder als het advies de bel te resetten.

Hans Boksem
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2025

Via email van Smartwares de volgende melding terug ontvangen:

Dear Hans.,

Thank you for your message.

It appears there is a technical issue with the app. We're working hard on a solution, and will keep you updated on this.

Apologies for this inconvenience.

Met vriendelijke groet | With kind regards,

Tessa

Customer Service

Smartwares Group - Princess | Tristar | Smartwares | Byron | Campart | Eden | Bestron

W Smartwaresgroup.com
W Princesshome.eu | Tristar.eu | Smartwares.eu

Head office
Swaardvenstraat 65 | 5048 AV Tilburg | The Netherlands

Edjowww
Topper
  • Topper
  • December 31, 2025

Hans Boksem: mooi! Hoop dat ze van veel mensen bericht krijgen dat de bel plotseling niet meer werkt.

Begreep ook dat Smartwares met technische veranderingen te maken heeft. In ieder geval is er aandacht voor….

• Nieuwkomer
  • December 31, 2025

Sinds enkele dagen, exact het zelfde issue hier met de Smartwares Guardian Camera CIP-39901

Wilco De Jong
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 31, 2025

Zelfde probleem hier ook.

In afwachting of er nieuws is.

ook ik heb Smartwares gemaild, en ze stuurde dat ik hem moest resetten…

maar dat werkt niet.

Alleen beeld via de deurbelcamera zelf (HD -----.

Als ik de wifi gegevens invoeg, is de DID hierna onjuist en vind hij de bel dus niet meer.

Dus als er iemand de oplossing heeft? hoor het graag..

Met vr gr Wilco

• Auteur
  • Topper
  • December 31, 2025

Besten, 

hier ook nog steeds afwachtende. In principe ligt het nu volledig bij Smartwares.

De simpele oplossing "reset” is een no go. Gelukkig hebben  zich ook enkelen gemeld dat het ook bij Ziggo e.d. was, ik dacht namelijk zelf eerst aan KPN ivm update….

Nu nog gewoon wachten ….. 

Ik wens u allen een goed uiteinde 2025 zonder deurbelcam ;)

Wilco De Jong
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 31, 2025

Klopt hier met delta internet.

zelfde probleem