Skip to main content
Beantwoord

Draadloze verbindingsset DS650 in woonkamer maakt geen contact meer

• January 25, 2026
  • 9 reacties
  • 110 keer bekeken

waar vind ik mijn e mailadres
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo, van m8jn trioset DS650, maakt degene in de woonkamer geen contact meer. Die in de slaapkamer werkt wel.  Er ligt nu een etherkabel door de woonkamer. Graag advies. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@waar vind ik mijn e mailadres, als de DVS’en geen goede verbinding hebben zijn de stappen die Lvd noemt vaak een oplossing. Daarmee koppelen ze opnieuw met elkaar. 

Hopelijk heb je het niet nodig, maar mocht het terugkomen kan je dit artikel in onze Kennisbank ook doornemen: 

9 reacties

• January 25, 2026

Hi ​@waar vind ik mijn e mailadres ,

Hoe branden de lampjes op de DVS die niet werkt? Heb je al geprobeerd de DVS opnieuw te koppelen?

1. Haal de ethernetkabel voorzichtig uit je adapters.
  2. Haal de adapters uit het stopcontact.
  3. Druk de adapters in elkaar. Het maakt niet uit welke boven of onder zit.
  4. Steek de samengedrukte adapters in een stopcontact.
  5. Druk het resetknopje van 1 van de adapters in. Hou ‘m ongeveer 5 seconden ingedrukt tot het Power-lampje knippert. Op de DVS 1200 moet het lampje snel wit knipperen.
  6. Doe hetzelfde op de andere adapter. Na 2 minuten branden de middelste lampje (huisje) op de DVS 200 en 650. Voor de DVS 1200 brandt het lampje continu wit.
  7. Start je aangesloten apparaten opnieuw op.

Topper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo. Dank voor je reactie. Ik heb je advies opgevolgd. Vooralsnog doet de tv het via de verbindingdingsset. Groeten Carel

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Hoi ​@waar vind ik mijn e mailadres, als de DVS’en geen goede verbinding hebben zijn de stappen die Lvd noemt vaak een oplossing. Daarmee koppelen ze opnieuw met elkaar. 

Hopelijk heb je het niet nodig, maar mocht het terugkomen kan je dit artikel in onze Kennisbank ook doornemen: 

Topper
Forum|alt.badge.img+1

Als ik de DVS-en wil of moet vervangen wat raadt je mij dan aan van KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 27, 2026

Als ik de DVS-en wil of moet vervangen wat raadt je mij dan aan van KPN.

Beste ​@waar vind ik mijn e mailadres als je perse DVS’en wilt blijven gebruiken kun je bij TP-Link of bij Devolo kijken. De DVS650 is voorsprong ook een Devolo product, alleen met een KPN-sausje er overheen.

KPN zelf levert geen DVS meer sinds vorig jaar.

Als alternatief kun je de wifipunten van KPN proberen, eerst via huur en eventueel later via koop.

Topper
Forum|alt.badge.img+1

Bedankt voor je antwoord. De Super Wifi punten zijn best duur 100 euro stuk. Dus ik blijf maar bij de DVS, zolang ze het blijven doen. Ik heb er 3 .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 27, 2026

Bedankt voor je antwoord. De Super Wifi punten zijn best duur 100 euro stuk. Dus ik blijf maar bij de DVS, zolang ze het blijven doen. Ik heb er 3 .

Beste ​@waar vind ik mijn e mailadres ik weet niet waar je die prijs vandaan haalt, de KPN webshop misschien, daar betaal/ je inderdaad de hoofdprijs omdat daar niet gecontroleerd wordt of je klant bent, jammer eigenlijk KPN moderatoren, is dat niet aan te passen?

Via de wifimanager, de KPN-winkel of monteur kosten ze ongeveer €61,50 per stuk, maar wat ik al eerder schreef, huur er is een, dan kun je ervaring opdoen en als het bevalt alsnog kopen.

• January 27, 2026

Het goedlopende is gewoon een kabel leggen.

Je kunt ook overstappen naar de TV+ ontvanger. Deze heeft WiFi. 

Jasper van KPN
Moderator

We bieden sinds 1 februari 2025 geen DVS meer aan inderdaad, er zijn alternatieven zoals een netwerkkabel aanleggen. Of dat in jouw huis mogelijk is is moeilijk te beoordelen aangezien wij jouw huis natuurlijk niet zien of kennen.

De genoemde SuperWifi punten kunnen ook een alternatief zijn. Via Apparatuurvoorthuis zijn ze verkrijgbaar en ook via de Wifi Manager. Via de laatste kan dat voor gereduceerd tarief als je de wifi getest hebt.