Skip to main content

Beste KPN,

 

ik hjeb echt alles geprobeerd maar helaas nog steeds geeen draadloos TV kijken mogelijk, wat zijn nu de volgende stappen ?? en monteur ?? nieuwe stekkers ?? 

Ik hoop op een snelle oplossing 

 

MVG 

 

MIchael Muller

 

Beste Dennis en KPN 

 

helaas is er nog steeds geen verandering en staan mijn 2 draadlooze verbindingsstekkers nog steeds op rood en dus geen TV , heb voor nu tijdelijk ouwewets een kabel aangesloten maar wil heel graag dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

 

In afwachting van u reactie 

 

M v g 

 

Michael Muller

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Een kabel is niets ouderwets aan hoor…

Mogelijke oplossing is andere stopcontacten proberen. Misschien zijn ze kapot. Indien in de garantie kunt u ze laten ruilen. Anders zult u zelf nieuwe moeten aachaffen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Waarom maakt u 3 topics aan voor hetzelfde probleem?


Beste Nick 83 ..  ik heb er 3 Topics aangemaakt omdat ik zeer ontevreden ben met de manier hoe KPN dit probleem ( niet ) oplost . De stekkers werkten nog prima zaterdag en zondag en nu is het ineens mijn probleem en moet ik 2 nieuwe stekkers betalen … dat is lekker makkelijk zeg ... 


Ik ben al zeer lang klant bij KPN en ben tot nu toe altijd uitstekend geholpen maar als KPN tegenwoordig de problemen door de klant laat oplossen zonder mee te denken of iets verder Onderzoek naar het probleem te doen werd het voor mij tijd om een ander provider te gaan zoeken


Controleer je verlichting even. Deze week diverse topics gezien waar ledlampen een storing veroorzaakten.  Daar kunnen draadloze verbindingsets niet tegen. Sterker nog een slecht werkende telefoonoplader kan al problemen geven. 


Heb geen Led-lampen in huis en mijn opladers zijn niet verouderd


Ik ben al zeer lang klant bij KPN en ben tot nu toe altijd uitstekend geholpen maar als KPN tegenwoordig de problemen door de klant laat oplossen zonder mee te denken of iets verder Onderzoek naar het probleem te doen werd het voor mij tijd om een ander provider te gaan zoeken

 

Het is jouw apparatuur en als ik jouw was zou ik die dvs weg doen en een 

kabel laten trekken en anders een mesh systeem aanschaffen byv een super wifi ben je meteen van het gezeur af.


Welke dvs heb je? Alleen de dvs 200 is dusdanig verouderd dat ie waarschijnlijk aan vervanging toe is. De 650 en 1200 zijn in principe nog prima. Je zou de dvs cockpit eens kunnen downloaden en kijken wat die aangeeft. Vaak wordt daaruit wel duidelijk waar het probleem zit.


Een elektriciteitskabel is niet geschikt voor het transport van data. Soms gaat het goed maar het is vragen om problemen. 


Ik heb een DVS 1200


Dan zou ik eens aan de slag gaan met die devolo cockpit.


Dis vind je hierhttps://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit


Dit gaat mij technisch gezien niet echt lukken is niet echt mijn field maar zal het zeer op prijs stellen als u een service monteur did last oplossen 


Heb je al getest met een kabel ipv het draadloze verbindingset?


Ik heb idd sinds gisteren een ouderwetse kabel en dat werkt prima maar ik heb bij KPN voor draadloos gekozen en geen kabel door mijn huis


Ik heb idd sinds gisteren een ouderwetse kabel en dat werkt prima maar ik heb bij KPN voor draadloos gekozen en geen kabel door mijn huis

 

Als de dvs niet van zelf wil koppelen raad ik het zelf af om ze niet te gebruiken breng ze terug geef een paar tientjes meer uit voor een super wifi set en dan heb je ook gewoon goed spul.


Dan is om wat voor rede je elektriciteitsnetwerk niet meer geschikt.  Spijtig maar het is niet anders.


Ik heb idd sinds gisteren een ouderwetse kabel en dat werkt prima maar ik heb bij KPN voor draadloos gekozen en geen kabel door mijn huis

Waarom zit je zo te zeuren over een ouderwetse kabel. De UTP kabel is de nieuwste kabel die er is. 

Je hebt nu een stroomdraadadapter (dat KPN het draadloos noemt is omdat ze blijkbaar alleen telefoondraad kennen). 

Voor de UTP kabel werd meestal allerlei soorten speciale kabel of coax met verschillende impedantie gebruikt. Coax voor data is aan het verdwijnen. Maar lijkt weer aan een nieuwe jeugd te zijn begonnen. 

Jouw stroomdraad verbinding is een in de meeste gevallen mislukte poging geweest om in oudere huizen toch een draadverbinding mogelijk te maken. 

Misschien komt er straks met G5 of G6 draadloos. Maar dan krijgen we weer te maken met allerlei beveiligingsproblemen.


Hi @Mike1304, als de Draadloze Verbindingsset last heeft van een slechte verbinding of storingsbron op het stroomnetwerk, dan wordt het lampje oranje of rood. Doordat dit echt om de situatie thuis gaat, het stroomnetwerk, kan het even zoeken zijn naar de oplossing. Doordat de thuissituatie en aangesloten apparaten overal weer anders zijn, is er geen hapklare oplossing die altijd werkt. 

Ik zie dat je gelukkig al een hoop tips en suggesties hebt gehad van andere behulpzame forumgebruikers. Ik sluit me bij de tips aan en raad je vooral aan om de Cockpit van Devolo eens te proberen, deze helpt heel goed bij inzicht krijgen in de verbinding en het verhelpen van storingen:

Dis vind je hierhttps://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit


We horen graag hoe het is afgelopen.


Bedankt voor u reactie maar de stekkers doen het helaas nog steeds niet en zij hebben het altijd super goed gedaan dus vandaar begrijp ik ook niet dat de stekkers in een keer het niet meer doen terwijl in mijn thuis situatie qua stroom etc etc niks veranderd is,… dus ik zit nu heel irritant met een ouwewetse kabel TV te kijken dat door mijn heel APP loopt maar dat is niet wat ik bij KPN besteld heb…. uitraad heb ik alle suggesties uitgeprobeerd maar helaas ,… 


Bedankt voor u reactie maar de stekkers doen het helaas nog steeds niet en zij hebben het altijd super goed gedaan dus vandaar begrijp ik ook niet dat de stekkers in een keer het niet meer doen terwijl in mijn thuis situatie qua stroom etc etc niks veranderd is,… dus ik zit nu heel irritant met een ouwewetse kabel TV te kijken dat door mijn heel APP loopt maar dat is niet wat ik bij KPN besteld heb…. uitraad heb ik alle suggesties uitgeprobeerd maar helaas ,… 

Weet je zeker dat er geen apparaat in huis is dat zonder jij het weet is gaan storen. Het kan bijvoorbeeld gewoon een starter van een TL zijn die ergens staat te knipperen. Of een wasmachine waarvan de koolborstels op zijn. Eigenlijk alles wat met electriciteit te maken heeft, want apparaten hebben niet een eeuwige levensduur.  


@Mike1304 Als er bij jou thuis niets verandert is, snap ik goed dat het moeilijk te verklaren is en lastig is om de oorzaak te vinden. Ik snap dat je liever de Draadloze Verbindingsset gebruikt. 

Geeft de uitleg van Cor hierboven misschien nog wat houvast? Het kan iets heel kleins zijn dat voor de storing zorgt, ik hoop dat je er snel achter komt wat de veroorzaker is. Ik wil je ook graag nogmaals aanraden om de Cockpit van Devolo eens te proberen, omdat dat je ook goed kan helpen bij het verbeteren van de verbinding tussen de adapters.


bedankt voor alle tips en tricks ik heb ze allemaal uitgeprobeerd maar helaas werken de draadlooze stekkers nog steeds niet,.. ik baal hier echt van heb nu een kabel door mijn hele huis lopen en dat is niet waar ik voor heb betaald en voor heb gekozen dus KPN ik mag aannemen dat dit probleem op kosten van KPN snel wordt opgelost


Dus omdat uw elektriciteitsnetwerk niet meer storingsvrij is, wat overigens geen probleem geeft qua elektriciteit, moet kpn dit gratis oplossen??? Vreemde gedachtegang!