Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben aan het stoeien met mijn Draytek 2925 (firmware van nov 2022). Ik heb alle instellingen volgens mij goed ingesteld, maar de downloadsnelheid komt niet boven de 300Mbps. Ik heb verschillende speedtesten gedaan. Ik maak alleen gebruik van glasvezel internet (geen tv of telefoon). Ik heb VLAN 6 ingesteld en volgens mij de rest van de instellen ook goed ingesteld. 

Kan iemand mij aangeven wat ik over het hoofd zie?

Groeten,
Rudolf.

 

Hallo @REvandenBogaert haal je de snelheid wel via de originele KPN modem/router? Als alles goed is moet je zo ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen, bekabeld gemeten met verder alle overige (draadloze) instellingen uit.

 


Hallo @REvandenBogaert 

 

Zonder hardware acceleration haal je sowieso geen hoge snelheid:

 

Je kan die instellen op auto of manual, je zou even moeten kijken wat het beste resultaat geeft:

 


@JanD , op de Experiabox haal ik inderdaad de volle snelheid. 

@GeSp , ik heb de hardware acceleration aangezet, de upload gaat nu naar de 900, de download blijft steken op 500. Dat is al een stuk beter, maar niet wat ik graag zou willen zien. De opmerking m.b.t. NAT Throughput heeft mij wel aan het denken gezet. Dan zal ik wellicht beter op zoek kunnen gaan naar een nieuwe (modernere) variant. 

Bedankt voor het meedenken.Â