Skip to main content

Sinds vandaag heb ik een bestaand netwerk aangepast en hier een dream machine met een aantal UAP in geplaatst, echter is het zo dat er een aantal poorten open moeten. Ik heb geprobeerd deze poorten te openen via de Experia box V10 & hierin ook de UDM als DMZ ingesteld. Ook heb ik de poorten geopend in de UDM en de Firewall regels ingesteld. Echter lukt het niet om deze poorten extern te bereiken. De apparaten zitten allemaal op de UDM, en alle apparaten op het UDM zitten in een ander subnet dan de Experiabox, dit i.v.m verschillende lokale netwerken.

 

Iemand hiervoor een oplossing of iemand die hiermee kan helpen? 

 

Alvast bedankt! 

 

Ik neem aan dat je de port-forwardings op de UDM gemaakt hebt, klopt dat?


Ik neem aan dat je de port-forwardings op.de UDM gemaakt hebt, klopt dat?

Yes klopt! In het modem staat de UDM wel ingesteld als DMZ. 

 


Kan je eens screenshots posten van de DMZ op de V10 en de port-forwardings op de UDM.


 

 


De apparaten zitten allemaal op de UDM, en alle apparaten op het UDM zitten in een ander subnet dan de Experiabox, dit i.v.m verschillende lokale netwerken.

Dat is goed, als je de UDM op hetzelfde subnet als de Experiabox laat werken dan gaat je hele netwerk namelijk over de zeik. Hoe precies durf ik niet te zeggen, volgens mij iets met ARP-requests. Moet je niet willen.

 

Ik ben benieuwd, als je een apparaat met de V10 verbindt ipv de UDM, kan je dan de poorten wel bereiken? Kun je makkelijk testen door bijvoorbeeld een laptop met je V10 te verbinden (bekabeld of wifi maakt niet heel erg veel uit) en hierop een nmap-scan draaien. Kun je in ieder geval kijken of het open staat in de firewall. Kun je van daaruit verder testen. Stel jouw UDM zit op 192.168.2.10 dan wil je na installatie van nmap het volgende commando uitvoeren in de Command Terminal: “nmap 192.168.2.10” (zonder aanhalingstekens).

 

Als je een poort open hebt staan waar een webinterface achter hangt dan kun je dit gemakkelijk in je browser testen vanuit het netwerk van de V10. Die zit als het goed is namelijk aan de WAN-zijde van je UDM.


Draait er op de 192.168.1.141 een service die naar poort 5432 luistert?

Staat de firewall op de 192.168.1.141 inkomend open voor zowel TCP poort 5432 als UDP poorr 5432?


Draait er op de 192.168.1.141 een service die naar poort 5432 luistert?

Staat de firewall op de 192.168.1.141 inkomend open voor zowel TCP poort 5432 als UDP poorr 5432?

Hier hangt een API achter op een externe server. Firewall staat zowel TCP als UDP op accepteer.


Hier hangt een API achter op een externe server. Firewall staat zowel TCP als UDP op accepteer.

Wat bedoel je nu met "externe server"?


Hier hangt een API achter op een externe server. Firewall staat zowel TCP als UDP op accepteer.

Wat bedoel je nu met "externe server"?

Vanaf een externe locatie word een api op die manier gekoppeld en kan er extern ingelogd worden op de applicatie die hieraan gekoppeld zit.


De apparaten zitten allemaal op de UDM, en alle apparaten op het UDM zitten in een ander subnet dan de Experiabox, dit i.v.m verschillende lokale netwerken.

Dat is goed, als je de UDM op hetzelfde subnet als de Experiabox laat werken dan gaat je hele netwerk namelijk over de zeik. Hoe precies durf ik niet te zeggen, volgens mij iets met ARP-requests. Moet je niet willen.

 

Ik ben benieuwd, als je een apparaat met de V10 verbindt ipv de UDM, kan je dan de poorten wel bereiken? Kun je makkelijk testen door bijvoorbeeld een laptop met je V10 te verbinden (bekabeld of wifi maakt niet heel erg veel uit) en hierop een nmap-scan draaien. Kun je in ieder geval kijken of het open staat in de firewall. Kun je van daaruit verder testen. Stel jouw UDM zit op 192.168.2.10 dan wil je na installatie van nmap het volgende commando uitvoeren in de Command Terminal: “nmap 192.168.2.10” (zonder aanhalingstekens).

 

Als je een poort open hebt staan waar een webinterface achter hangt dan kun je dit gemakkelijk in je browser testen vanuit het netwerk van de V10. Die zit als het goed is namelijk aan de WAN-zijde van je UDM.

Ik heb dit gedaan, echter zegt hij dan dat het ip “down” is.


Als je apparaat op het LAN achter de Experia Box aansluit, kan je dan de server benaderen op het WAN IP adres van de UDM?


Als je apparaat op het LAN achter de Experia Box aansluit, kan je dan de server benaderen op het WAN IP adres van de UDM?

Kan ik op dit moment even niet doen. Wel is het zo, dat welke poort ik ook probeer te pingen of checken via de tool van getyoursignal, krijg ik bij elke gesloten..