Skip to main content
Vraag

Dreame robotstofzuiger koppelen met KPN Box 12 via 2,4 GHz wifi lukt niet

• September 2, 2026
  • 9 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik probeer een dreame robotstofzuiger te koppelen aan het (2,4ghz) netwerk. Dit lukt niet, inloggen in de app lukt al niets eens via (2,4) wifi. Via mobiele 5g verbinding heb ik geen probleem, kan gewoon inloggen, maar koppeling van apparaat moet via een 2,4 ghz verbinding. Ik heb een KPN Box 12. Wie heeft een tip? Overigens ervaar ik ook problemen met koppeling van verwarming via Resideo app. Ik vermoed zelfde oorzaak. 

9 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 2, 2026

Beste ​@WouterDH kijk eens naar de wachtwoordeisen van de stofzuiger te kijken en/of naar de WPA-instelling van de router.

Als deze op WPA3 staat wil veel apparatuur (nog) niet, wijzig dit in WPA2/WPA3 of alleen WPA2.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2026

Bedankt ​@JanD ; WPA2 staat ingesteld. En ww alles met normale letters en cijfers. Dus dat is het helaas niet. 

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Beste ​@WouterDH jammer, heb je wel de extra wifi 2.4-band geactiveerd en daarmee verbinding proberen te maken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2026

Ja, die is geactiveerd. En die werkt naar behoren maar niet binnen de dreame app. Kom niet eens het inlogscherm door.

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Ja, die is geactiveerd. En die werkt naar behoren maar niet binnen de dreame app. Kom niet eens het inlogscherm door.

Beste ​@WouterDH zorg er voor dat je telefoon met hetzelfde netwerk verbonden is als de stofzuiger.

Desnoods eventueel app verwijderen en herinstalleren als je mobiel verbinding heeft met het juiste wifinetwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2026

Bedankt ​@JanD ik heb dit idd al eerder geprobeerd maar zonder succes. Het moet een instelling in de router zijn aangezien ik de resideo (verwarming) ook niet kan koppelen. 

JanD
Wijsgeer
  • September 4, 2026

Bedankt ​@JanD ik heb dit idd al eerder geprobeerd maar zonder succes. Het moet een instelling in de router zijn aangezien ik de resideo (verwarming) ook niet kan koppelen. 

Beste ​@WouterDH zet anders eens de firewall-instellingen op het laagste niveau en herstart de router.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2026

​@JanD Dit is de oplossing Jan! Hartelijk bedankt! Stofzuiger had bijna z'n laatste uur geslagen ;-). Maar; ik wil niet mijn firewall op laagste niveau laten staan, wat kan ik nu het beste doen?

JanD
Wijsgeer
  • September 4, 2026

​@JanD Dit is de oplossing Jan! Hartelijk bedankt! Stofzuiger had bijna z'n laatste uur geslagen ;-). Maar; ik wil niet mijn firewall op laagste niveau laten staan, wat kan ik nu het beste doen?

Beste ​@WouterDH goed om te lezen dat het werkt.

De firewall op standaard of iets hoger op middel zetten.

Werkt alles goed op middel, zo laten staan, anders terug naar standaard, is voor normaal particulier gebruik meer dan afdoende.

Graag gedaan uiteraard.

Succes.

Â