Skip to main content

Hallo,

Ik heb mijn NAS gereset en wil hem nu opnieuw installeren. De DSM dus. De vorige keer heb ik dit laten doen maar nu wil ik dit zelf doen.

ik heb de NAS met een kabel rechtstreeks aan mijn laptop verbonden en hij vind hem wel. Echter met de installatie wizard kom ik bij foutcode 38. Hij geeft aan  dat ik poort 23 moet doorsturen naar Diskstation. Omdat ik mijn router in bridge modus gebruik moet ik dit poort doorsturen via mijn KPN Experia box 12 doen neem ik aan.

kan iemand mij hierbij helpen?

BVD Jacob 

Ja ik denk dat ik dan een fritzbox ga aanschaffen en alles via hem laten lopen. Maar waarom zou ik de amplify als access point instellen. Hoe het nu loopt, loopt het perfect. Of is het te makkelijk gedacht om gewoon de experia box te vervangen door de fritzbox.   En dan alles te laten zoals het is maar alleen een vpn op de fritzbox te zetten. 
 

Betreft een nieuwe schijf dat kan idd maar als ik hem toch niet meer ga gebruiken is dat beetje zonde. Ga de nas dan gewoon verkopen. Of krijg ik daar niks meer voor zonder werkende schijven? Kan ik er trouwens vanuit gaan dat er niks meer op de nas (schijven) staat? 


Als je de fritzbox een vpn hebt draaien 

En een 2e router kun je niet bij je netwerk komen op de 2e router via vpn 

Ik heb dan de vpn op mijn 2e router en dmz van mijn fritzbox naar mijn 2e router 

Mijn fritzbox doet kpn itv en dect voor huistelefoon 

Als ik bijvoorbeeld vpn op mijn fritzbox zal laten lopen kan ik niet bij de apparatuur op de 2e router via vpn fritzbox 

Je kunt ook een hddtje ergens scoren 

Heb je niet ergens een oude pc staan? 

 


Nee dat dacht ik dus al. Mijn huidige modem en straks eventueel mijn fritzbox regelt helemaal niks. Dat doet mijn 2e amplify router. Dus verbinding met een vpn op de fritzbox heeft weinig zin. Ik zou dan net als jij mijn vpn op 2e router moeten hebben maar dat kan dus niet. Maar zal je even kort proberen uit te leggen wat ik wil. Amplify ondersteunt wel een soort van vpn maar daarmee kan ik alleen op afstand kijken welke apparaten allemaal verbonden zijn thuis. Ik wil eigenlijk wat meer mogelijkheden hebben, ouderlijk toezicht o.a. Amplify ondersteunt dit wel alleen niet in de bridge modus zoals ik hem heb. Hun gaven aan dat ik die dingen rechtstreeks op mijn isp modem(experia box) moest regelen vanwege die bridge modus op mijn amplify router. Dus dacht ik, met mijn beperkte kennis, als ik een vpn met de modem maak dan kan ik op afstand in de modem en dus in bv ouderlijk toezicht. Of is deze gedachte al niet juist. 
 

betreft de hdd voor mijn nas. Ja die kan ik natuurlijk wel even opsnorren. Al frustreert het mij dat ik zeker weet dat 1 van de 2 schijven het echt nog moet doen volgens mij. Er staat bij Synology een optie om de hdd’s rechtstreeks in een computer te steken maar dat kan niet in mijn laptop. Dit om een diagnose uit te voeren om te kijken of de hdd werkt.


En daar komt bij dat het waarschijnlijk gewoon werkt in een windows machine 

Met die slechte schrijven 

De synology gooit ze er veel eerder uit 

Omdat het niet meer betrouwbare schijven zijn 

Kun je niet tijdelijk eentje gebruiken om de synology uit te sluiten

Van een kennis lenen ofzo 


En daar komt bij dat het waarschijnlijk gewoon werkt in een windows machine 

Met die slechte schrijven 

De synology gooit ze er veel eerder uit 

Omdat het niet meer betrouwbare schijven zijn 

Kun je niet tijdelijk eentje gebruiken om de synology uit te sluiten

Van een kennis lenen ofzo 

Ah okay. Dus het zou kunnen dat 1 van de schijven het in een Windows pc wel gewoon doet maar dat Synology ze al heel snel eruit gooit omdat ie ze niet meer vertrouwd. Dus dan is een hdd schijf lenen of een goedkope kopen de manier om de Synology weer werkzaam te krijgen. Dan kan ik dsm wel weer installeren zodat hij weer werkt en dan vpn installeren. Maar kan ik dan de functies gebruiken zoals ik wil(zoals hierboven beschreven)


ik ken die amplify router niet

maar als dat voorheen werkte met die synology werkt het toch weer als de synology het weer doet

ik bedoel met een schijf tijdelijk gebruiken om de synology zelf uit te sluiten

ik heb ook wel eens problemen gehad en dat bleek de moederbord batterij die leeg was

ff andere schijf in prikken en testen zou ik zeggen

je gebruikt wel de firmware van deze site ?


Ja ik snap wat je bedoeld maar ik heb dat amplify netwerk nog maar sinds kort en nas gebruikte ik al tijdje niet meer echt. En als ik mijn logica even gebruik. Ik wil bv ouderlijk toezicht op de router regelen op afstand. Dat kan niet op mijn amplify router omdat ie in bridge modus staat. Als ik een vpn server op mijn nas zet, die nas hangt in mijn amplify netwerk dus kan dat nog steeds niet. Eens?

En idd ik zal even een andere hdd erin zetten om uit te sluiten dat de nas zelf stuk is.

ja ik gebruik de firmware van de link


je gebruikt de amplify alleen voor de wifi ? (niet in router modus)

en voor alle instellingen van het netwerk over aan de experiabox ?

dan zou je alleen om het vpn gebeuren een fritzbox kunnen nemen en de experiabox verwijderen

ik gebruik het zelf niet maar misschien heb je hier wat aan :

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7490/8_Internetgebruik-met-ouderlijk-toezicht-beperken/

(let even niet op het type nummer)

 

 

Â