Skip to main content
Beantwoord

Dubbele SSID's waar printer moeite mee heeft

• 15 februari 2025
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

De diagnostische pagina van mijn printer zegt dat het moeite heeft met mijn netwerk omdat het kennelijk dubbele SSID’s gebruikt.

Bij de analyse van de netwerkscan in de mijn.modem omgeving kom ik voor de 2,4 GHz inderdaad twee keer mijn SSID tegen op twee verschillende kanalen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Het grijs gearceerde deel is het kanaal waar mijn router de SSID op Broadcast; daarnaast zie je op een ander kanaal kennelijk het ghost netwerk?

Beste antwoord door Thomas van KPN

De witte ronde werken inderdaad wel samen maar daar hebben ze wel die update voor nodig.

In onze product update kun je daar meer informatie over vinden:

Bekijk origineel

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15668 reacties
  • 19 februari 2025

Hoi ​@Paukenist Zn, welkom op onze community, wat is precies de foutmelding die je krijgt? En werkt de printer ook helemaal niet of waar loop je precies tegenaan? Gebruik je ook wifiversterkers?

We hebben wel een paar handige topics hierover:

of als je de nieuwe software al hebt:

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 19 februari 2025

Dag Thomas, ik gebruik zeker wifi versterkers (2x; de witte variant).

De printer geeft aan dat er meerdere SSID’d zichtbaar zijn. Daarnaast kan de (werk)laptop van mijn vrouw niet meer verbinden sinds de omruiling van de KPN Box door een nieuwe (de oude was defect geraakt)

Uiteindelijk print de printer wel; maar de laptop kregen we niet draadloos verbonden.

Het plaatje vanuit mijn.modemkpn is verwarrend; kanaal 6 is actief maar laat niets zien.

Wellicht hebben jullie een idee; ik heb afgelopen maandag de KPNbox en de wifiverstrekers gereset; het plaatje blijft hetzelfde; de laptop nog niet geprobeerd. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15668 reacties
  • 20 februari 2025

Ah kijk, ik denk dat daar de oorzaak zit. De oude vierkante wifiversterkers werken namelijk niet als Mesh samen met de box12 en zenden ze dus eigenlijk hun eigen wifinetwerk uit. Als dat werkt is het natuurlijk mooi, maar als dat niet werkt zal het daar waarschijnlijk aan liggen.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 21 februari 2025

Dag Thomas, ik heb de witte ronde; ondersteunen die ook geen mesh? Zo nee, dan zal ik die die graag omruilen voor de zwarte...kan dat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 101 reacties
  • 21 februari 2025
Paukenist Zn schreef:

Daarnaast kan de (werk)laptop van mijn vrouw niet meer verbinden sinds de omruiling van de KPN Box door een nieuwe (de oude was defect geraakt)

Uiteindelijk print de printer wel; maar de laptop kregen we niet draadloos verbonden.

Om welke laptop en welke WiFi adapter gaat het? (kijk bij apparaatbeheer).
Wat is precies het probleem met de laptop verbinding?
Is het WiFi signaal niet zichtbaar op de laptop of kan er geen verbinding gemaakt worden met het WiFi wachtwoord?

• 3794 reacties
  • 22 februari 2025
Paukenist Zn schreef:

Dag Thomas, ik gebruik zeker wifi versterkers (2x; de witte variant).

Welke witte? Witte SuperWiFi's? Of de "dual band" versterkers? 

Thomas van KPN schreef:

De oude vierkante wifiversterkers ...

Thomas denkt dat je vierkante hebt. Is dat zo? Of heb je ronde?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 februari 2025

Ik heb de ronde witte

• 3794 reacties
  • 24 februari 2025
Paukenist Zn schreef:

Ik heb de ronde witte

Dan klopt het dus niet wat Thomas hier schrijft:

Thomas van KPN schreef:

Ah kijk, ik denk dat daar de oorzaak zit. De oude vierkante wifiversterkers werken namelijk niet als Mesh samen met de box12 en zenden ze dus eigenlijk hun eigen wifinetwerk uit. 

Jij hebt witte SuperWiFi's. Die werken in principe zeker wel samen met de KPN Box. 

Ik schrijf "in principe". Want de firmware moet wel overeen komen. Ze moeten beide op oude of beide op nieuwe firmware draaien.

Aan het eerste plaatje te zien draait jouw KPN Box nog op oude firmware die eindigd op "60E". Klopt dat?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 februari 2025

Ja dat klopt mijnmodem draait nog op de 60E; mijn wifipunten zijn van deze versie: 

Model

WE410443B-99

Firmware

1.00.22

Ik krijg overigens net een melding dat ik vannacht een update toegewezen krijg op modem en superwifi punten…even afwachten dus.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15668 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

De witte ronde werken inderdaad wel samen maar daar hebben ze wel die update voor nodig.

In onze product update kun je daar meer informatie over vinden:

Reageer