Skip to main content

En hele eenvoudige vraag. En ben op zoek naar meningen. 

Ik twijfel enorm om de V12 te gaan vervangen voor de USG of de EdgeRouter.

Hierachter een 24 ports switch en AC's en een cloudkey 

Vrij eenvoudig maar welke router is het eenvoudigste te configureren...?

 

Roy

De EdgeRouter heeft een uitgebreidere GUI en is mijns inziens eenvoudiger te configureren en te beheren.

Zie ook "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


Deze inderdaad al een heel eind gelezen, en had al zo'n idee dat de Edge beter zou zijn. Echter is dit toch een wat oudere model.? En zal de ondersteuning dan nog lang doorlopen.?

Overweeg om de AC pro's hier aan te hangen of gelijk maar de HD's.?

Roy


En is de edgerouter 4 dan toepasbaar? Is hier een script voor.?

 

Alvast dank voor de reactie. 

Roy


Deze inderdaad al een heel eind gelezen, en had al zo'n idee dat de Edge beter zou zijn. Echter is dit toch een wat oudere model.? En zal de ondersteuning dan nog lang doorlopen.?

De EdgeRouter 4 is nog lang niet end-of-life en ik verwacht dat deze nog een aanzienlijke tijd ondersteund zal worden. De EdgeRouter Lite 3 lijkt wel end-of-life te zijn maar ook die zal naar verwachting nog geruime tijd meelopen met de software updates.

De USG Pro lijkt problemen te hebben met de IGMP proxy server en de AmpliFi HD is niet geschikt voor IPTV van KPN.

 

De UniFi AC HD's hebben een wat grotere capaciteit dan de UniFi AC Pro's maar ik denk niet dat je in een thuissituatie een verschil zult kunnen waarnemen.

 

En is de edgerouter 4 dan toepasbaar? Is hier een script voor.?

Je kunt het script voor de EdgeRouter Lite 3 gebruiken. De SFP poort (eth3) zal dan niet geconfigureerd zijn maar dat kan je altijd achteraf nog doen.