Skip to main content

Beste techneuten,

Ik vroeg mij af of er al mensen zijn geweest die de EdgeRouter 3 Lite (volgens script van @wjb hebben vervangen door de Unifi UDM Pro?

En natuurlijk wat dan de instellingen moeten zijn en of het allemaal goed zal gaan werken.

Mijn config:

KPN glas (Internet, TV en VoIP) → nu via de V10 omdat de EdgeRouter Lite het heeft begeven. Maar ik heb een UDM Pro liggen die ik als Router wil gaan gebruiken, rechtstreeks aan de WAN (na de UTP) van KPN. 

Dan aan de LAN zijde zit de 24P Unifi POE switch. 

En voor VoIP zal ik dan nog OF de V10 moeten gebruiken, OF een Gigaset N300A IP DECT erachter moeten hangen, correct?

Is er misschien een script (zoals @wjb heeft gemaakt voor de ER Lite) ook beschikbaar voor de UDM Pro?

Alvast dank voor alle tips en adviezen!

MvrGrt, Tijs 

De UDM PRO heeft geen ingebouwde IGMP proxy server en is daarmee ongeschikt voor iTV van KPN.

Op het forum van Ubiquiti zijn al meerdere feature requests voor een IGMP proxy server op de UDM PRO maar helaas nog geen reactie van Ubiquiti.


Hoi wjb, dank voor je snelle antwoord. Helaas dus alleen nog een ER Lite te gebruiken?

En de USG-3 van Unifi, zou dat wel werken?

Als ik het goed begrijp en hen gelezen kan de V10 nu wel weg, als je een Gigaset N300A IP DECT aan je ER 3 Lite hangt, toch?

MvrGrt,

/Tijs


De USG-3 heeft wel een IGMP proxy server en kan gebruikt worden.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de USG omdat de grafische beheeromgeving veel beperkter is dan die van de EdgeRouter en er dus veel meer via de command line interface gewerkt moet worden.

Mijn volgende router (voor als mijn huidige het begeeft) zal waarschijnlijk de EdgeRouter 4 gaan worden.


Ok, dank. Ja de USG-3 is ook niet mijn voorkeur, vandaar dat ik de UDM Pro wilde gebruiken. (gelijk de CloudKey erin en meer firewall, ids, ips security options).

Wat zijn de directe voordelen van de ER 4 dan?


Wat zijn de directe voordelen van de ER 4 dan?

De throughput is een stukje hoger, geen externe transformator en, als je dat zou willen, is de ER-4 direct op de glasvezel aan te sluiten mits je geen PON maar een AON glasvelaansluiting hebt.


Reageer