Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb zojuist glasvezel internet besteld via kpn, ik draai al zo’n 30 jaar eigen dns, mail, en webservers via ziggo thuis, is dit ook mogelijk met de glasvezel verbinding van kpn, oftewel staan poorten: 25, 53, 80, 443, 465, 587, 993 open? zowel inbound als outbound?

Heeft de glasvezelverbinding een statisch of dynamisch ip? in geval van een statisch ip, kan ik hier de reverse dns hostname van aanpassen?

Krijg ik zowel een routeerbaar IPv4 adres en een /48 IPv6 subnet?

Kan (Reverse) DNS Delegation voor zowel IPv4 als IPv6 aangezet/ingesteld worden?

Heeft de glasvezel ‘modem’ die op het FTU komt een optische uitgang ipv ethernet? zodat ik rechtstreeks de server optisch in kan? zo ja, welke formfactor wordt gebruikt en op hoeveel nm zit het licht? dit ivm de juiste SFP module in de switch en netwerkkaarten.

 

Groeten,
Donald.

 

 

De aansluiting is een paar maanden geleden aangelegd, dus ik vermoed een AON aansluiting, ...

Dan vermoed ik juist dat het een PON aansluiting is aangezien alle nieuwe glasvezelnetwerken van KPN PON netwerken zijn. Je hebt dan dus een XGS-PON SFP module nodig en die zijn nauwelijks te koop. Ik denk ook niet dat je er "eentje hebt liggen".

 

...de documentatie op https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm verwijst overal weer terug naar dit forum, ...

Dan moet je toch nog maar eens heel goed kijken.

 

Ik heb goed gekeken, maar zoals ik al eerder zei, die links werken niet, of ik moet inloggen waarna ik weer geredirect wordt naar hetzelfde inlogscherm (natuurlijk ingelogd met juiste gebruikersnaam en password en 2fa) en de PDF’s links werken ook niet, dan krijg ik:

Misschien dat iemand de pdf als bestand hier op het forum kan linken?

Ik zit in het kabel/glas werk, genoeg sfp modules liggen, ook nieuwe modellen, maar of daar een XGS-PON tussen zit geen idee, de kans is waarschijnlijk klein dan.


...en de PDF’s links werken ook niet, dan krijg ik:

Misschien dat iemand de pdf als bestand hier op het forum kan linken?

 

Vreemd want bij mij werkt de link naar die pdf prima.


Bij mij ook.


Hier niet, ik kan het nog 100x proberen, maar ik blijf een ‘connection reset’ krijgen:

En nee, ik gebruik geen proxy of vpn verbinding of firewalls virusscanners etc.

 

Misschien moet je glasvezel van KPN gebruiken om dat te mogen lezen, LOL


Gebruik eens een andere browser of download die pdf via 4G op jouw telefoon.

Ik ben wel benieuwd via welk netwerk je dit probleem ervaart.

Ik neem aan dat je geen proxy server gebruikt en dat je ook geen VPN verbinding open hebt staan.


Ik zit hier met de vaste pc via ziggo.

Op 5G via het Vodafone mobiele netwerk werkt de link wel, vreemd.


Op 5G via het Vodafone mobiele netwerk werkt de link wel, vreemd.

Dan heb je nu in ieder geval die pdf met de benodigde informatie.


Inderdaad, bedankt voor alle informatie, hier kunnen we weer mee verder.


@wjb,

Ik weet niet in hoeverre deze checks werken. Maar kan het niet zijn dat zijn verbinding wordt geblokkeerd als poort 53 voor de buitenwereld openstaat door abuse?