Skip to main content

Goedendag,

Op dit moment hebben wij de fritzbox in bruikleen, graag wil ik een eigen modem/router aanschaffen ter vervanging van deze fritzbox.

Aantal maanden geleden de Netgear RX500 aangeschaft maar dit bleek niet te combineren met iptv.
 

Graag wil ik suggesties vanuit de Techdesk of forumleden welke gamingrouter wel geschikt is ter vervanging van de Fritzbox.

Graag waarbij ook Qos ondersteuning mogelijk is. Ik zie graag jullie reacties tegemoet,

 

met vriendelijke groeten,

 

Leon

Wat wil je precies

Een fritzbox is een prima router

De experiabox kun je ook prima gebruiken

Zet dmz door naar de netgear router

Verbind alles met die netgear

Laat itv via fritzbox of experiabox lopen

Leg eerst uit wat je wil

 


Hoi Peter bedankt voor je reactie,

Ik heb gemerkt dat de experiabox te traag is.. de fritzbox is wat sneller maar wanneer ik ga port forwarden heb ik geen open nat type terwijl ik dit wel heb bij de experiabox als ik dit in stel( maar dit werkt dus traag)

Ik wil dus een gamerouter waarbij ik alles kan instellen die ook met iptv werkt. ( dus zonder tussenkomst van de experiabox of fritzbox) aangezien ik ook ook 7,50 per maand voor de fritzbox betaal .

 

gr Leon


Welke internetconnectie heb je, koper of glasvezel?
Dat bepaalt namelijk reeds welke opties voorhanden zijn en welke juist NIET in de keus van apparatuur.
(De meeste routers hebben namelijk geen VDSL modem ingebouwd).

Denk glasvezel, omdat je de Netgear hebt geprobeerd met IPTV, en zal naar ik denk dan geprobeerd zijn rechtstreeks aan te sluiten (achter een glasvezelpunt)??


netgear routers werken niet met itv (igmp snooping)

beste oplossing is voor jou een experiabox dmz naar de netgear

en alles achter de netgear behalve itv/telefoon

deze opstelling jaren gehad v10 dmz naar netgear r9000

de dmz houd in dat alle verkeer van internet door stroomt naar de netgear

dus je hoeft alleen op de netgear poorten open te zetten indien nodig

en niet dubbel


Reageer