Skip to main content
Beantwoord

Eigen ONT activeren lukt niet zonder vast telefoonnummer

• January 30, 2026
  • 7 reacties
  • 67 keer bekeken

Hoi ik heb problemen met die service tool 

lijkt erop dat je vastloopt in de KPN Servicetool voor eigen apparatuur. Deze foutmelding (geen nummer kunnen selecteren) komt vaak voor als je een eigen ONT wilt registreren maar geen vast telefoonnummer in je pakket hebt. 

Beste antwoord door Gamer-50

Achter laptop en jou link klikken met Google Chrome had gisteren en vandaag ook gedaan maar ik kreeg 2de stap onder nummer slechteer terwijl ik alleen internet had ik kon niks typen en jou link lukt het opeens 

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 31, 2026

Welkom ​@Gamer-50!

Ik heb even naar de servicetool gekeken, de knop Eigen NT/ONT installeren werkt inderdaad niet als je erop klikt, ik ga dit even melden bij de juiste moderator afdeling van KPN. Ik heb wel een workaround gevonden voor je, zodat je alsnog verder kan met de aanvraag.

Log in op de servicetool, en klik daarna met je rechtermuisknop op de knop Eigen NT/ONT installeren  en open hem dan in een nieuw tabblad. Hierna moet het verder wel werken. Het telefoonnummer gedeelte, mag je laten voor wat het is.

Het werkt ook via mijn linkje, dan heb je geen workaround nodig: Eigen NT/ONT installeren

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 31, 2026

Kleine toevoeging, het lijkt vooral van de brouwer afhankelijk te zijn, met Safari werkt het niet bij mij en met Edge weer wel, het is gemeld in ieder geval!

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 31, 2026

Bedankt bnh is eindelijk gelukt om serienummer activeren aanvraag . ik had klantenservice gebeld gisteren en hun begrijpen niks alsof voor hun nieuw is service tool . en zomaar plannen ze monteur ik zeg wat gaat monteur doen het lijn werkt geen storing ja activeren wat gaat hij zeggen is makkelijk je kon zelf doen en dan mijn kosten niet goedkoop 80 euro 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 31, 2026

Bedankt bnh is eindelijk gelukt om serienummer activeren aanvraag . ik had klantenservice gebeld gisteren en hun begrijpen niks alsof voor een nieuw is service tool . en zomaar plannen ze monteur ik zeg wat gaat monteur doen het lijn werkt geen storing ja activeren wat gaat hij zeggen is makkelijk je kon zelf doen en dan mijn kosten niet goedkoop 80 euro 

Dit is inderdaad een bekend probleem, een aantal maanden terug heb ik dit al eens aangekaart bij ​@Shyrin van KPN en ​@Erik van KPN, met deze tags hoop ik het nogmaals onder de aandacht te brengen zodat dit beter bekend gaat worden bij de klantenservice.

Hoe is het nu gelukt ​@Gamer-50 ?

• Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 31, 2026

Achter laptop en jou link klikken met Google Chrome had gisteren en vandaag ook gedaan maar ik kreeg 2de stap onder nummer slechteer terwijl ik alleen internet had ik kon niks typen en jou link lukt het opeens 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 31, 2026

Fijn om te horen, dan was het de moeite waard haha! Fijn weekend en succes met je eigen modem.

Bij vragen over aansluiten kan je altijd hier terecht in je eigen topic!

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 31, 2026

Bedankt voor alles ook fijne weekend toegewenst 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Kleine toevoeging, het lijkt vooral van de brouwer afhankelijk te zijn

Ha, weekend en Bier...