Skip to main content

Beste,

 

Sinds gisteren klant bij KPN maar ik wil graag mijn eigen Google modem blijven gebruiken ipv de experia box 12b.

Bij Oddido had ik hiervoor een TP Link TL-SG105E tussen het glasvezelkastje en de google modem in om dit werken te krijgen.

Nu wil ik deze ook instellen om aan KPN’s eisen te voldoen, maar ik krijg dit niet werkend.

Instellingen van de TP Link TL-SG105E nu:
802.1Q VLAN: 

 

802.1Q PVID setting:

 

Iemand die mij verder zou kunnen helpen?

Tussen de glasvezelkast en je (eigen) modem kan alleen een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e.

De switch kun je alleen achter je (eigen) modem plaatsen @Joeniie 

Dus:

glasvezelkast--->modem--->switch

en niet:

glasvezelkast--->switch--->modem

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

 


Tussen de glasvezelkast en je (eigen) modem kan alleen een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e.

De switch kun je alleen achter je (eigen) modem plaatsen @Joeniie 

Dus:

glasvezelkast--->modem--->switch

en niet:

glasvezelkast--->switch--->modem

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

 

De “switch” regelt het vlan gedeelte en moest bij Odido tussen het glasvezelkastje en de modem/router in. Dus vandaar dat ik nu benieuwd ben of dit ook kan bij KPN.
 


Welke router gebruikt u?


Welke router gebruikt u?

Een Google nest wifi


Tussen de glasvezelkast en je (eigen) modem kan alleen een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e.

De switch kun je alleen achter je (eigen) modem plaatsen @Joeniie 

Dus:

glasvezelkast--->modem--->switch

en niet:

glasvezelkast--->switch--->modem

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

 

De “switch” regelt het vlan gedeelte en moest bij Odido tussen het glasvezelkastje en de modem/router in. Dus vandaar dat ik nu benieuwd ben of dit ook kan bij KPN.
 

Niet dus, zoals ik eerder schreef @Joeniie , zie ook de links die ik stuurde voor aanvullende info.

 


Kan wel. Maar u moet in de router wel via PPPoE verbinding maken.


Kan wel. Maar u moet in de router wel via PPPoE verbinding maken.

Zelf dat moet niet. Met een Layer 3 Switch kan je ook de switch een PPPoE verbinding laten maken.


Kan wel. Maar u moet in de router wel via PPPoE verbinding maken.

Zelf dat moet niet. Met een Layer 3 Switch kan je ook de switch een PPPoE verbinding laten maken.

Maar dat is de TP Link TL-SG105E niet.


Je kunt prima een switch tussen de NTU/ONT en jouw router plaatsen waarmee je vlan 6 kunt omzetten van tagged naar untagged.

Zie het onderstaande bericht.

Heb je ook televisie van KPN?


Ja ik heb tv, enkel via de app en niet via een decoder


Ja ik heb tv, enkel via de app en niet via een decoder

Waarom niet via een TV ontvanger immers dan heb je betere beeldkwaliteit en ook meer functionaliteit.


Volgens mij werkt het niet via deze manier. Althans via Odido niet. Is dit bij KPN ook het geval? 


Volgens mij werkt het niet via deze manier. Althans via Odido niet. Is dit bij KPN ook het geval? 

TV van KPN met de tv ontvanger op multicast werkt inderdaad niet via de Google Nest WiFi. U kunt de TV+ ontvanger op unicast zetten. Dan werkt die wel. Kunt u gewoon TV kijken. Merkt u niks van.

Alleen de beeldkwaliteit is iets minder. Maar als je niet weet wat je mist, dan mis je het niet hé? 😉


Volgens mij werkt het niet via deze manier. Althans via Odido niet. Is dit bij KPN ook het geval? 

TV van KPN met de tv ontvanger op multicast werkt inderdaad niet via de Google Nest WiFi. U kunt de TV+ ontvanger op unicast zetten. Dan werkt die wel. Kunt u gewoon TV kijken. Merkt u niks van.

Alleen de beeldkwaliteit is iets minder. Maar als je niet weet wat je mist, dan mis je het niet hé? 😉

Ga ik zeker proberen! Bedankt. 


Je kunt prima een switch tussen de NTU/ONT en jouw router plaatsen waarmee je vlan 6 kunt omzetten van tagged naar untagged.

Zie het onderstaande bericht.

Heb je ook televisie van KPN?

Helaas wilt het niet lukken met de mijn switch. Instellingen zo gedaan als omschreven maar wellicht zie ik nog iets over het hoofd..


Je kunt prima een switch tussen de NTU/ONT en jouw router plaatsen waarmee je vlan 6 kunt omzetten van tagged naar untagged.

Zie het onderstaande bericht.

Heb je ook televisie van KPN?

Helaas wilt het niet lukken met de mijn switch. Instellingen zo gedaan als omschreven maar wellicht zie ik nog iets over het hoofd..

Heb je op die Google Nest WiFi wel ingesteld staan dat deze pppoe moet gebruiken voor de Internet verbinding?


Je kunt prima een switch tussen de NTU/ONT en jouw router plaatsen waarmee je vlan 6 kunt omzetten van tagged naar untagged.

Zie het onderstaande bericht.

Heb je ook televisie van KPN?

Helaas wilt het niet lukken met de mijn switch. Instellingen zo gedaan als omschreven maar wellicht zie ik nog iets over het hoofd..

Heb je op die Google Nest WiFi wel ingesteld staan dat deze pppoe moet gebruiken voor de Internet verbinding?

Daar loop ik dus tegen een probleem. Ik kan het niet wijzigen. Er staat dat ik het kan wijzigen zodra de internet kabel er uit is. Maar op dat moment verlies ik ook de verbinding met de router waardoor ik niks kan aanpassen. 


Als op de Google Nest WiFi niet ingesteld kan worden dat pppoe gebruikt moet worden dan is die Google Nest WiFi niet te gebruiken als primaire router op een KPN aansluiting.


Reageer