Goedendag dames en heren,
Ik heb een eigenaardig probleem: ik kan sinds kort niet meer op mijn eigen website (www.deverhalenbekokstover.nl) komen via mijn eigen KPN Wi-Fi-netwerk, zowel op mijn PC als telefoon, als de MacBook van mijn vriendin. Via 4G of een ander netwerk is mijn website wel gewoon bereikbaar.
Ik heb daarom zelf het idee dat dit door mijn IP-adres komt, maar zeker weten doe ik het niet. Heb mijn website op 8 augustus nog succesvol vanuit huis bezocht (en daarvoor waren er ook nooit problemen).
Kunnen jullie mij hiermee misschien helpen? Alvast bedankt!
Erik
Dit heb ik al gedaan om het probleem op te lossen:
- Contact opnemen met mijn host
Research op de KPN-site en het internet wees uit dat dit probleem waarschijnlijk komt doordat de host, in dit geval Vimexx, mijn IP-adres blokkeert. Na contact met hen lijkt dit echter niet het geval.
Zij zeggen dat de “packets de weg kwijt raken na een tweede router van de KPN” en dat ze “niets meer terugkrijgen van KPN over het verloop van de routering verder dan hun router”. Hierbij stuurden ze de volgende gegevens naar mij:
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. core-sw-vip.zxcs.nl 0.0% 10 0.3 3.4 0.3 9.8 4.0
2. kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net 80.0% 10 2.9 2.9 2.9 2.9 0.0
3. ???
Vimexx raadde aan om of de router te resetten en te hopen op een nieuw IP-adres óf om contact op te nemen met KPN. Dat eerste lukte me echter niet ;P - Tracert runnen (en de resultaten doorspelen naar de host)
- Domein checken via Internet.nl
Dit werd aangeraden door KPN als de website niet te bereiken was. Mijn website heeft een score van 68%: https://nl.internet.nl/site/www.deverhalenbekokstover.nl/962021/ Het is bereikbaar met een modern internetadres, maar mist een beveiligde / ondertekende verbinding.
Voordat ik mijn research startte, vermoedde ik dat dit het probleem was. Echter verklaart dit niet waarom de website het een kleine maand eerder wél deed (en het nu nog steeds doet via andere verbindingen).