Skip to main content

Hi,

Ik kreeg een kleine week geleden een mail over "Veiligheidsprobleem op je internetverbinding".

Ik heb alle stappen gevolgd wat mij verteld werd. Er staat geen portforwarding aan. Geen dmz aan. Geen udp aan. Alles wat kwaadaardig zou moeten zijn staat uit. Zelfs AiProtection staat aan. Ik heb dit ook per mail verstuurd naar kpn abuse maar nu heb ik geen verbinding thuis. Kan iemand mij toelichten wat de volgende stap is?

Welk modem heeft u?


@Alainn Waarschijnlijk is een van jouw apparaten geïnfecteerd met Miral Bot (UDP 53). In de mail van abuse kreeg je ook instructie, als je die niet volgde wordt jouw internet aansluiting geblokkeerd tot je de problemen binnen jou LAN fix en een nieuwe email stuur naar abuse om jouw internet weer te activeren. 


Welk modem heeft u?

Asus tuf-ax6000 met nieuwste firmware.


@Alainn Waarschijnlijk is een van jouw apparaten geïnfecteerd met Miral Bot (UDP 53). In de mail van abuse kreeg je ook instructie, als je die niet volgde wordt jouw internet aansluiting geblokkeerd tot je de problemen binnen jou LAN fix en een nieuwe email stuur naar abuse om jouw internet weer te activeren. 

Ik heb de mail wel degelijk gevolgd. Maar is het nu de bedoeling dat ik de kpn modem moet gebruiken of mijn asus kan resetten en opnieuw instellen met behulp van de kpn externe modem settings? Want ik heb abuse al een mail gestuurd dat ik alle stappen heb gevolgd. Dus moet ik even wachten op hun reactie?


@Alainn Een malware zit meestal niet in router maar in een of meer van jouw apparaten. Indien je jouw logs kan zien in jouw asus, kijk daar welke apparaat de UDP 53 gebruikt en de malware moet je verwijderen. Anders wordt jouw aansluiting weer geblokkeerd als KPN detecteert dat de malware nog steeds actief is en andere computer op internet scant.


Moet de DDNS toevallig uit?


Moet de DDNS toevallig uit?

Nee. Dat hoeft niet.


Staat dit goed?


De Asus heeft een groot veiligheidsrisico las ik dit weekend, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak @Alainn 


De Asus heeft een groot veiligheidsrisico las ik dit weekend, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak @Alainn 

Mag ik vragen waar je dat precies hebt gelezen? Heb je toevallig een link?


@Alainn Het is een wonder als in een week geen veiligheidslek gevonden wordt bij Asus. Zie reports in Juni maand.

TVN ID 標題 CVE ID
 
TVN-202406011 ASUS Router - Upload arbitrary firmware CVE-2024-3912
     
TVN-202406008 ASUS Download Master - Buffer Overflow CVE-2024-31163
TVN-202406007 ASUS Download Master - OS Command Injection CVE-2024-31162
TVN-202406006 ASUS Download Master - Arbitrary File Upload CVE-2024-31161
TVN-202406005 ASUS Download Master - Stored XSS CVE-2024-31160
TVN-202406004 ASUS Download Master - Reflected XSS CVE-2024-31159
TVN-202406003 ASUS Router - Improper Authentication CVE-2024-3080
TVN-202406002 ASUS Router - Stack-based Buffer Overflow CVE-2024-3079

Ik heb het ook ergens gelezen. Volgens mij kwam dat gisteren of eergisteren hier op het forum voorbij. Iemand had daar een topic voor aangemaakt. 


Nou, bedankt voor de info. Het ligt dus niet bij mij maar bij asus. zal dan toch maar over gaan naar de standaard kpn modem. op lange termijn is de asus modem niet handig helaas naast al die mooie functies.


Nou, bedankt voor de info. Het ligt dus niet bij mij maar bij asus. 

Dat is veel te kort door de bocht...


We gaan het zien


Staan deze settings goed trouwens? Of moet dit anders?


je kan ook deze firmware installeren

https://www.asuswrt-merlin.net/

 

die heeft die bugs niet 


@MR_CHIP Merlin is niet beschikbaar voor TUF-AX6000, wel voor ROG GT-AX6000


@Alainn Indien je IPTV gebruikt, moet je ook Multicast Routing en IGMP Snooping activeren.

Laat aub jouw WAN Instelling zien.


@Alainn Indien je IPTV gebruikt, moet je ook Multicast Routing en IGMP Snooping activeren.

Laat aub jouw WAN Instelling zien.

Ik heb geen idee of dit goed staat. Laat me aub weten. Ik kijk verder geen iptv. Alleen op me smart tv netflix videoland enzo.

 


@MR_CHIP Merlin is niet beschikbaar voor TUF-AX6000, wel voor ROG GT-AX6000

geen idee ik heb zelf de GT-AX 11000 pro 

gebruik asuswrt-merlin tot volle tevredenheid 


Ik dacht eigenlijk dat zonder Merlin firmware tv van KPN helemaal niet mogelijk is op een Asus.


Ik dacht eigenlijk dat zonder Merlin firmware tv van KPN helemaal niet mogelijk is op een Asus.

Ik kijk geen kpn tv. Heb alleen glasvezel internet. Gebruik alleen netflix videoland op de smart tv.


Ik dacht eigenlijk dat zonder Merlin firmware tv van KPN helemaal niet mogelijk is op een Asus.

Ik kijk geen kpn tv. Heb alleen glasvezel internet. Gebruik alleen netflix videoland op de smart tv.

Ok 👍 Dan is multicast routing/IGMP niet van toepassing voor u. Laat dat maar lekker op default staan.


Ik dacht eigenlijk dat zonder Merlin firmware tv van KPN helemaal niet mogelijk is op een Asus.

Ik kijk geen kpn tv. Heb alleen glasvezel internet. Gebruik alleen netflix videoland op de smart tv.

Ok 👍 Dan is multicast routing/IGMP niet van toepassing voor u. Laat dat maar lekker op default staan.

Top. Weetje misschien of mijn wan settings goed staan en de iptv settings goed staan. Volgens mij moet die iptv vid op 6 staan met prio 1. Dat las ik in de handleiding van kpn. Even verifiëren.


Reageer