Skip to main content

Ik heb sinds enkele weken een kpn Box 12, sindsdien heb ik problemen met het automatisch verbinding maken naar mijn printer (Brother MFC-J497DW). Om verbinding met de router te krijgen moet ik printerĀ eerst uitzetten en weer aanzetten. Met verbinding zoeken krijg ik op gegeven moment de melding, geen ondersteunende apparaten gevonden.Ā  Met de optie,Ā  zorg er voor ,privacy scheiding op het wifi toegangspunt/router op uitgeschakeld staat.

Ā 

LS ik heb eenzelfde probleem met met box 12 en het verbinden van de wifi met de Epson printer. Wanneer wordt eea opgelost? m.vr.gr.

Ā 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @Arno D'Elfant, je zou inmiddels niet meer tegen problemen aan moeten lopen met de Box 12. Wat ervaar jij precies? Je zou eens kunnen proberen om de optie ā€˜Extra wifiā€™ aan te zetten op de Box 12 door daarop in te loggen. Je kunt dan de 5 GHz frequentie uitzetten en op die manier de printer alleen laten verbinden met de 2.4 GHz frequentie. Ik ben benieuwd of het dan wel lukt!


Beste Marcia,

het probleem is inmiddels opgelost, het bleek de super wi-fi te zijn die de installatie van de printer blokkeerde. De printer van de computer verwijderd. De super afgekoppeld. De WPS uit- en aan gezet. Vervolgens de printer opnieuw geĆÆnstalleerd, computer opnieuw opgestart en voilĆ  gelukt. Daarna weer de super ingestoken en klaar!Ā  Bedankt voor uw reactie. m.vr.gr Arno