Skip to main content

Sinds kort hebben we van kpn een nieuw modem nl. De kpn box 12.

Het lukt me niet de Epson printer xp-225 met WiFi te verbinden. De printer blijft offline.

De Epson printer werkt alleen via  2,4 GHz

We hebben 3 Superwifi ‘s en alles goed aangesloten. Alle apparaten werken prima behalve de printer. Ook heb ik via Epson gevraagd hoe dit op te lossen. Ze hebben veel aangegeven maar niks werkt.

Alstublieft wie kan mij helpen?

Alvast veel dank Fleurenmoppie 

 

 

 

Die KPN Box heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. Want WiFi hierop zal uit staan vermoed ik. Dat gebeurt namelijk automatisch als je de SuperWiFi's aankoppeld. 

Welke router had u eerst? Werkte de printer toen wel?


Dank voor uw reactie. Voorheen hadden wij de V 8. De printer werkte uitstekend.

maar nu niet meer.


Toen hadden wij ook de SuperWifi punten.

Epson zegt dat deze printer alleen werkt via kanaal 2,4 GHz. 

Onze andere apparatuur werken allemaal via de 5GHz. Als je de Superwifi ‘s nakijkt zitten deze op Kanaal 1    2,4GHz en Kanaal 44 op 5 GHz.

Zoekt de KPN box 12 dan zelf het juiste kanaal.?


Toen hadden wij ook de SuperWifi punten.

Epson zegt dat deze printer alleen werkt via kanaal 2,4 GHz. 

Onze andere apparatuur werken allemaal via de 5GHz. Als je de Superwifi ‘s nakijkt zitten deze op Kanaal 1    2,4GHz en Kanaal 44 op 5 GHz.

Zoekt de KPN box 12 dan zelf het juiste kanaal.?

De KPN Box doet niets met WiFi als u de SuperWiFi's gebruikt. Als het goed is. Uw vorige Experiabox, de v8 deed ook niets met WiFi, want ook daarop was WiFi uitgeschakeld indien u de SuperWiFi's gebruikte. In die zin is er dus niets veranderd. 

Op de KPN Box zit een lampje voor WiFi...

... wat doet dat lampje?

Het kan zijn dat op de KPN Box nog een oude firmware versie staat. Want er zijn wel problemen geweest met het vinden van apparaten op het netwerk. Dit had gevolgen voor onder andere chromecast die niet gevonden werd. En ook sommige printers die steeds kwijt waren. 


Ik heb zelfs een Suprwifi naast de printer gezet.

Er zit op het modem de WPS knop. Ook ingezet.

Alles gedaan de printer zelfs 1 meter van het modem gezet.

Alsvolgt ingesteld : gelijktijdig de aan/uit knop en de I knop ingedrukt tot de beide lampjes gaan knipperen. Daarna de WPS knop 3/5 sec ingedrukt en daarna de Wifiknop op de printer 5/8 sec ingedrukt. Lampjes knipperen weer maar gaat dan op rood. Dus geen verbinding met Wifi.

HELP HELP wat te doen?


@Fleurenmoppie lees mijn vorige reactie nog eens, ik heb hem aangevuld. Wat doet het lampje? 


Dat Wifi lampje op het modem brand groen.

Als ik de WPS knop indruk gaat dit lampje rood knipperen. Daarna weer vol groen.


Dan is WiFi op de box dus toch nog aan. Dat kan problemen opleveren.

De WPS knop op de KPN Box moet je sowieso niet gebruiken. Als je gebruik wilt maken van WPS om te koppelen, dan gebruik je de WPS  knop op de SuperWiFi. Niet die op de KPN Box.


Ik ben blij dat ik geen box 13 , o nee  12 heb. Succes!


Kunt u inloggen op http://192.168.2.254?


Beste Nick83,

Ontzettend bedankt voor de tip. Inderdaad de WPS knop van de Superwifi gebruiken.

De printer doet het weer. Hoera hoera 👍👍

Hoe eenvoudig kan het zijn, maar je moet het maar weten.

Heel erg bedankt Nick83 👍