Voor een Belgisch bedrijf werk ik vanuit Nederland en log ik op hun intranet in met een VPN verbinding. Afgelopen woensdag op donderdag nacht heeft onze modem een update gekregen en krijg ik een error als ik verbinding wil maken via de VPN verbinding. Waarschijnlijk ligt het aan de poorten, maar KPN doet daar niets mee en verwijst mij naar de IT-afdeling van het bedrijf (maar dat is niet zo groot). Zelf kom ik er niet uit en zoek ik iemand die erbij kan helpen.
Voor een Belgisch bedrijf werk ik vanuit huis en maak al ruim 1 jaar gebruik van de Zoiper app om de telefoon voor de klantenservice te kunnen doen. Sinds 1 week werkt dit niet meer. Ze geven vanuit Zoiper aan dat dit door blokkades kan komen op Voip-diensten, maar KPN weet dit eigenlijk niet. En de Zoiper app is buiten hun om, dus ze kunnen daar verder ook niet direct bij helpen. Wie weet de oplossing voor die probleem. Zou toch raar zijn als ik nu ineens mijn werk niet meer kan doen en zelf ben ik niet zo technisch.
Â
Admin: samengevoegd met ander eigen topic
Wat gebeurt er precies als je verbinding maakt? En op welke manier maak je verbinding, via Wifi of via mobiel internet?
Er gebeurd precies niets. Normaal had ik verbinding via Wifi en mobiel internet. Als ik bel staat er ‘Not Acceptable Here’ en telefoons komen gewoon niet meer binnen om dat er een kruis bij mij staat.
Werkt het niet via beide netwerken? Kan je in je telefoon achterhalen welke APN/toegangspunt je gebruikt voor jouw mobiele netwerk?Â
En als het op wi-fi niet werkt, kan je dan vertellen welke modem je hebt?
Nee werkt via beide netwerken niet. Bij APN staat KPN internet en ik heb een Experia Box V10.
Kijk eens of je in jouw modem de firewall-modus kan verlagen?Â
Zie ook dit help-topic:
https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145/modems-met-kpn-software-firewall-instellingen-614868
Wat voor een type VPN wordt er gebruikt?
Zet de firewall van de V10 eens op laag en kijk dan of ZoiPer weer werkt.
We hebben de firewall in de modem en op mijn computer uit gehad en zelfs dan werkt het niet (de VPN). Qua VPN; DrayTek Smart VPN Client, bedoel je dat met type?
Â
Qua VPN; DrayTek Smart VPN Client, bedoel je dat met type?
Nee, ik bedoel of het een VPN o.b.v. PPTP danwel L2TP en/of IPSec, OpenVPN, WireGuard, etc. is.
Nee, ik bedoel of het een VPN o.b.v. PPTP danwel L2TP en/of IPSec, OpenVPN, WireGuard, etc. is.
PPTP! Degene binnen het bedrijf die er verstand van heeft, heeft net iets met OpenVPN geprobeerd, maar daarmee lukt het ook niet.
PPTP! Degene binnen het bedrijf die er verstand van heeft, heeft net iets met OpenVPN geprobeerd, maar daarmee lukt het ook niet.
Dat is een issue, de V10 heeft een bug waardoor PPTP niet werkt met de nieuwe firmware.
Op de V12 is deze bug verholpen maar hoelang het gaat duren totdat die bug ook op de V10 verholpen zal zijn is moeilijk te zeggen.
Wat voor een internetaansluiting heb je, glasvezel of VDSL en als VDSL is dat dan met pairbonding?
In de eerste twee gevallen zou ik je willen adviseren om klantenservice te bellen en verzoeken jouw V10 door een V12 te vervangen. Waarschijnlijk doen ze daar heel moeilijk over maar verwijs ze rustig naar dit topic en geef duidelijk aan dat je daardoor niet meer thuis kunt werken.
Â
Daarnaast adiveer ik jouw werk om over te gaan op een andere VPN methodiek. PPTP is veruit de onveiligste VPN methodiek en eigenlijk zou men die niet meer moeten gebruiken.
Â
OpenVPN en WireGuard zou overigens geen enkel probleem mogen zijn.
De internetaansluiting gaat sinds een klein jaar over glasvezel. Wanneer is die bug ontstaan dan bij de V10? Komt dit nu naar voren door de update?
Dat is een issue, de V10 heeft een bug waardoor PPTP niet werkt met de nieuwe firmware.
Op de V12 is deze bug verholpen maar hoelang het gaat duren totdat die bug ook op de V10 verholpen zal zijn is moeilijk te zeggen.
Wat voor een internetaansluiting heb je, glasvezel of VDSL en als VDSL is dat dan met pairbonding?
In de eerste twee gevallen zou ik je willen adviseren om klantenservice te bellen en verzoeken jouw V10 door een V12 te vervangen. Waarschijnlijk doen ze daar heel moeilijk over maar verwijs ze rustig naar dit topic en geef duidelijk aan dat je daardoor niet meer thuis kunt werken.
Â
Daarnaast adiveer ik jouw werk om over te gaan op een andere VPN methodiek. PPTP is veruit de onveiligste VPN methodiek en eigenlijk zou men die niet meer moeten gebruiken.
Â
OpenVPN en WireGuard zou overigens geen enkel probleem mogen zijn.
Â
De internetaansluiting gaat sinds een klein jaar over glasvezel. Wanneer is die bug ontstaan dan bij de V10? Komt dit nu naar voren door de update?
Die bug zit in de nieuwe firmware.
Bel klantenservice op 0800-0402 en verzoek jouw V10 om te ruilen voor een V12.
Die bug zit in de nieuwe firmware.
Ok, dank voor het meedenken. Ik kan straks een ander modem halen, de V12, hopelijk gaat het daarmee lukken.
Heel hartelijk dank voor jullie hulp. Met de nieuwe modem kan ik weer gewoon een VPN verbinding maken. De Zoiper app bleek iets anders te zijn, maar die werkt ook weer. Fijn het weekend in zo. Nogmaals dank voor de moeite om mij te helpen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.