Skip to main content

Wederom  ERR_SSL_BAD_RECORD_MAC_ALERT als ik probeer via mijn hotspot een service opdracht af te melden met het programma Insezo alles gaat goed tot aan de afmelding voorheen 8 jaar geen probleem gehad tot ik hiermee werd geconfronteerd naar wat speurwerk bleek mijn oude Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Android 5.11 Chrome niet meer te updaten dus maar een nieuwe tablet Samsung Galaxy Tab A8 (2021) aangeschaft maar helaas probleem bleef bestaan wie kan mij helpen ik heb toch een vermoeden dat het aan de hotspot ligt ?????

@Wims280 Welkom op het forum. 

Ik durf in dit geval niet precies te zeggen waar het aan kan liggen. Ik ken Insezo helaas niet. 

Als ik de foutmelding opzoek dan lijkt dit meestal te komen door bijvoorbeeld een anti virus programma. 

Zou het kunnen dat er wellicht een nieuw programma geïnstalleerd is, of dat er een update is geweest? :)


update van chrome maar die ging niet niet meer ivm met te oude android versie 5.11 en anti virus zit er niet op


Ken hen verder niet de foutmelding of the app maar.

BAD_RECORD_MAC 

Geeft me wel een idee.

Even voor de helderheid ben je via hotspot die je met je telefoon maakt en dan met je tablet via WiFi verbonden ?

Ga dan eens op je tablet naar je WiFi lijst en dan naast de huidige koppeling ( Hotspot ) het tandwieletje dan Meer weergeven dan naar MAC-adrestype en zet deze dan op Telefoon MAC.

De optie Willekeurige MAC waar deze standaard op staat creert een MAC adress die telkens veranderd en dan nergens in een RECORD staat. ( Dat is ook het hele idee ) niet traceerbaar op basis hiervan.


Zal dit de volgende keer proberen alvast bedankt voor je reactie


geprobeerd maar ook dat lukt niet tablet teruggestuurd en een met sim genomen probleem opgelost denk ik