Skip to main content
Wie heeft er ervaring met de KPN WiFi versterker van KPN. Ik ben benieuwd of deze goed bevallen of dat je beter een ander mesh wifi systeem kan kopen.

Je kan em zelf testen toch. Alleen moet je em binnen 14 dagen weer terug sturen.
@Joep1965, ik vraag of er mensen zijn welke ervaring hebben met de WIFI versterker van KPN. Met jouw antwoord schiet ik dus niets op.
Wij hebben sinds een dag of 8 deze dingen. Eentje geeft doorlopend blauw licht, dat zou duiden op 'software update' en je mag 'm dan niet uitdoen of zo. Die update zou al dagenlang duren. De helpdesk gaf het antwoord dat er niets aan de hand zou zijn aangezien de wifi wel werkt. Toch klopt dit niet, hij moet gewoon groen branden. Ik werd simpelweg afgepoeierd. Zelf verder: ding eruit, tegen de andere aan (die vast aan de modem zit) om het opnieuw te pairen: brandde groen, en ook op zijn eigen plek, maar na een paar uur was hij weer blauw. De sterkte van het signaal is niet zo groot en komt slechts met veel moeite een verdieping hoger. Ons vrij grote vrijstaande huis heeft naar de 1e en naar de zolderverdieping houten vloeren met steenwol eronder, maar het signaal van de versterker op de eerste verdieping komt dus nauwelijks op zolder.

Het zijn peperdure op vliegende schotels gelijkende dingen, maar... . In een klassiek interieur zijn ze niet zo mooi, overigens.

Deze dingen schijnen uitgebreid getest te zijn, maar dat betwijfel ik. Ik heb het idee dat ze nauwelijks verschil maken. Bij de helpdesk is overigens nog heel weinig kennis hierover, dus ofwel niet doen en een andere provider nemen, of nog een poos wachten. Met KPN is hier ook eindeloos gemier met het tv-signaal, de Devolo's (nieuwste) werken ook zwak. We hebben soms geen signaal. Nu doet ie het, maar dat kan zomaar voorbij zijn. Ons elektriciteitsnet is niet nieuw maar ook niet hopeloos oud, wel voorzien van vele groepen. De Devolo's schijnen nogal gevoelig voor storing door apparatuur elders in huis.

De draadloze versterkers werken niet sterk en het lampje heeft de verkeerde kleur, daar komt het op neer en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb óók een Devolo en wil hiervan af, omdat via het elektriciteitsnet je toch een verminderde internet hebt. Ik zoek nog wel verder naar een andere mesh wifi systeem.
Of gewoon een kabel leggen...

Reageer