Skip to main content

Hoi,

Afgelopen week overgestapt van Tmobile naar KPN en een upgrade op mijn internetsnelheid gehad naar 200mbs up en down, wat hier onder ook te zien is helemaal goed.

Ik heb AC wifi op mijn laptop en op de KPN Experia V10A uiteraard ook. Toch wil het feit dat ik als ik met MS teams bel het beeld en geluid nog steeds hapert, stopt of wegvalt met de mededeling slechte netwerkverbinding... Iemand enig idee hoe dat kan worden voorkomen? 

Oh ja, ik zit ongeveer 2 meter van de meterkast vandaan waar de experia V10A staat. Mijn twee oudste kinderen zitten ook op Teams voor school en ervaren het issue ook.

Dit heeft waarschijnlijk helemaal niets met jouw Internet aansluiting te maken.

Heb je dit fenomeen ook als je jouw laptop met een netwerkkabel aansluit?


Dank voor je reactie. Echter is dat wat lastig, dan moet ik eerst een verloopje gaan regelen aangezien de laptops niet meer voorzien van een netwerkaansluiting….De laptops van mij en mijn dochters hebben het issue.

Wat ik nog even testen is de desktop pc's die op het stroomnetwerk zijn aangesloten met de router, daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Feit blijft dat het natuurlijk raar is dat ik met meet van google er geen last heb via het WIFI netwerk. En nog even los daarvan, ik heb draadloos met het idee dat ik draadloos kan werken...:wink:

Bij teams wel zowel in de app als via de browser..

 


Ik werk ook met teams en ervaar hetzelfde. Heb soms ook van die haperingen. Ligt echt niet aan je internet verbinding. Zal wel door corona drukte komen dat teams niet altijd geweldig werkt. 


Ja, dat zou kunnen. Ik hoor mijn collega's er niet echt over nl. en dan woon ik niet eens in een druk bevolkt gebied, een dorpje tussen Deventer en Zwolle.


Ik heb met skype ook geen enkel probleem laatste keer met de gehele afdeling met teams had ik allerlei haperingen. Het rare was dat bij sommige collega’s alles goed ging en bij andere ging het ook fout.

We hadden toen wel een meeting met videobellen.


Ja precies dat inderdaad, is bij mij met zowel videobellen als gewoon bellen met Teams.


Ik denk toch echt dat je de bottleneck bij de Teams servers moet zoeken, die krijgen het de laatste tijd zwaar te verduren. Dat gezegd hebbende is er ook vrij weinig aan te doen, anders dan dat KPN moet zorgen voor een optimale routering naar het Teams platform. Ik denk echter dat dat ook wel het geval zal zijn.


Ik zal de vraag even bij mijn collega's van interne automatisering liggen. :thumbsup:


Heb je hier ook last van als je spotify muziek of youtube filmpjes afspeelt? Ik namelijk wel sinds vorige week, terwijl er hier niets veranderd is.

Ook een 200/200 lijn btw.


Ik heb geen storingen met 200 Mbit lijn.


Wij vergaderen hele dag met teams en ervaren het ook Microsoft heeft ook performance problemen al paar weken zo gaat het goed zo niet.


Teams met zijn achten inclusief video, niet echt een probleem op mijn 100/100 glasvezel. Niet via WiFi overigens, er gaat niets boven een draadje.

Het is me wel opgevallen dat de teams applicatie redelijk wat van je computer vergt in het geval van video vergaderen.


Dan vraag ik me af, gaat alle data door de servers daar ?


Teams met zijn achten inclusief video, niet echt een probleem op mijn 100/100 glasvezel. Niet via WiFi overigens, er gaat niets boven een draadje.

Het is me wel opgevallen dat de teams applicatie redelijk wat van je computer vergt in het geval van video vergaderen.

Klopt ook ja ik vergader via browser dan gaat het goed die nieuwe teams app zit een bug in staat ook op mickeysoft pagina high cpu load bug


Teams met zijn achten inclusief video, niet echt een probleem op mijn 100/100 glasvezel. Niet via WiFi overigens, er gaat niets boven een draadje.

Het is me wel opgevallen dat de teams applicatie redelijk wat van je computer vergt in het geval van video vergaderen.

Klopt ook ja ik vergader via browser dan gaat het goed die nieuwe teams app zit een bug in staat ook op mickeysoft pagina high cpu load bug


Wij gebruiken de Teams applicatie, maar ook die lust wel de nodige CPU en GPU kracht als je video gebruikt. En dat is op een relatief nieuwe laptop met een Intel i5 (8350U) processor.


Net als wat Obelisk zei. Teams via ethernetkabel werkt goed. Vandaag ook een Teams sessie gehad van 3 uur met de nieuwe Teams app Met video zonder een keer haperen. Ik heb een KPN glasvezelverbinding van 200/200 Mbit In gebruik en voor de laptop heb ik een usb naar ethernet adapter gekocht voor een paar tientjes omdat er ook geen netwerkaansluiting op zat. 


Ik heb glasvezel en via draadloos wifi (5ghz netwerk) werk ik veel in Teams… in de beginmaanden weet ik de slechte verbinding (haperend geluid en/of beeld) inderdaad aan Microsoft. Echter als ik op kantoor ben ervaar ik via het wifi daar geen enkel probleem in het werken via Teams. Thuis echter des te meer. Upload en download snelheid is prima. Ik zit op de eerste verdieping, schuin boven de meterkast. De verbinding hoeft niet door een betonnen plafond of muur. Resetten modem, uitschakelen andere draadloze apparaten, bluetooth apparaten uitschakelen etc. helpt allemaal niet. Maar ik heb toch het idee dat er iets in de omgeving is dat deze verstoring veroorzaakt. Kan het nieuwe modem van KPN (box 12) hierin geen oplossing betekenen? Een kabel leggen vind ik echt geen optie.