Skip to main content

Heb een nieuwe laptop zonder RJ45 aansluiting.  Heb een high speed Ethernet adapter aangeschaft met 1 gigabit snelheid.  Maar nu zie ik op de laptop twee ethernetadapters verschijnen, eentje met 1000mbps snelheid die niet aangesloten(ethernet 2) is en eentje met 100mbps die wel aangesloten is(ethernet 3).  Ethernet 3 kan ik niet configureren naar een hogere snelheid.  Ik ben een leek maar kan het zijn dat er twee ethernet adapters op een laptop zitten en zo ja hoe kan ik zorgen dat ik op ethernet 2 ga draaien met 1000mbps?

Ook met de 100mbps ethernet adapter kom ik trouwens niet boven de 80mbps snelheid terwijl ik 200 mbps internet zou moeten hebben?

 

Alvast bedankt, Henri

Wat zijn de benamingen achter die 2 ethernetadapters ? Dit kunt u zien in apparaatbeheer ;

 


 


Welke is die van 100 Mbps en welke die van 1000 Mbps ?


De realtek usb family controler is actief met 100mbps, en de VPN adapter is 1000mbps maar niet aangesloten.


Wat is een TAP-adapter? Lees hier wat je moet weten (computerreparatiecenter.nl)

Gebruikt u een VPN verbinding, zo nee kunt u die verwijderen uit de rij. Daarna laptop opstarten en de Realtek wordt dan automatisch als enige actief.

Welke laptop heeft u ?

 


ik heb een HP laptop CN2970ND.  Daar zit “gratis”  Norton op en die heeft wel een VPN verbinding die je kunt uitschakelen indien gewenst.


Maar ik moet dan toch juist de VPN adapter als actief hebben want die is sneller?


Realtek 8822CE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC.  Deze dient u te activeren 👍

De rest uitschakelen .


Heb ik gedaan maar nu draai ik op de wifi ipv op het netwerk met die adapter met een snelheid van 75 mbps, dus dat lijkt me niet de bedoeling.  


Moest u geen driver installeren of ziet u onderaan ergens een apparaat met een geel pictogram ervoor? Want hij staat er inderdaad niet bij.


Kan die Realtek wel 1000 aan ? Wat geeft die aan in de eigenschappen? Heeft u het stuurprogramma al geupdate ?