Ik heb van KPN een ethernetkabel Cat 5e van 10 meter lengte toegestuurd gekregen. Op de verpakking staat bij de specificaties eenĀ snelheid tot 100 Mb/s (Cat 5) vermeld.
Volgens mij zou Cat 5e tot 1 Gb/s moeten kunnen doorgeven.
Wie weet meer?
Piet.
Ik heb van KPN een ethernetkabel Cat 5e van 10 meter lengte toegestuurd gekregen. Op de verpakking staat bij de specificaties eenĀ snelheid tot 100 Mb/s (Cat 5) vermeld.
Wie weet meer?
Piet.
Dat laatste klopt ā
Piet van der Vooren schreef:
Staat op de kabel zelf wel deĀ indicatie CatĀ 5e afgedrukt? Dan moetĀ de beschrijving op de verpakking een drukfout zijn.
Dat laatste klopt ā
Piet van der Vooren schreef:
Staat op de kabel zelf wel deĀ indicatie CatĀ 5e afgedrukt? Dan moetĀ de beschrijving op de verpakking een drukfout zijn.
ā
Overigens worden deze kabels geleverd door de KPN-webshop:Ā https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/144107/ethernetkabel-10m/
Piet.
Meestal worden ze gebruikt om tv ontvangers aan te sluiten. Die werken op 100 mbit.
Ā
Ik haalde in het verleden altijd 1 GBit/s met dergelijke kabels maar hou wel in de gaten dat de rest van je netwerk daar ook op ingericht moet zijn. Dus onder andere je netwerkkaart en eventuele switches e.d.Ā
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.