Skip to main content
Antwoord

Ethernetkabel Cat 5e met snelheid tot 100 Mb/s?

• December 6, 2024
  • 5 reacties
  • 156 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb van KPN een ethernetkabel Cat 5e van 10 meter lengte toegestuurd gekregen. Op de verpakking staat bij de specificaties eenĀ snelheid tot 100 Mb/s (Cat 5) vermeld.

Volgens mij zou Cat 5e tot 1 Gb/s moeten kunnen doorgeven.

Wie weet meer?

Piet.

Beste antwoord door Paul.K

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 6, 2024

Dat laatste klopt ​@Piet van der VoorenĀ 

Piet van der Vooren schreef:

Staat op de kabel zelf wel deĀ indicatie CatĀ 5e afgedrukt? Dan moetĀ de beschrijving op de verpakking een drukfout zijn.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Dat laatste klopt ​@Piet van der VoorenĀ 

Piet van der Vooren schreef:

Staat op de kabel zelf wel deĀ indicatie CatĀ 5e afgedrukt? Dan moetĀ de beschrijving op de verpakking een drukfout zijn.

​@RBxxĀ Op de kabel zelf staat inderdaad Cat 5e vermeld. Er zal dus sprake zijn van een drukfout op de verpakking.

Overigens worden deze kabels geleverd door de KPN-webshop:Ā https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/144107/ethernetkabel-10m/

Piet.

• December 7, 2024

Meestal worden ze gebruikt om tv ontvangers aan te sluiten. Die werken op 100 mbit.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • December 7, 2024

Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 9, 2024

Ik haalde in het verleden altijd 1 GBit/s met dergelijke kabels maar hou wel in de gaten dat de rest van je netwerk daar ook op ingericht moet zijn. Dus onder andere je netwerkkaart en eventuele switches e.d.Ā