Skip to main content

Ik wil mijn ethernetkabel voor HUSSEL splitsen zodat ik ook het signaal krijg voor een andere aansluiting.

Heb het geprobeerd maar dan was mij TV signaal weg, Kennelijk dan te zwak. Is een splitter met keuze A of B bruikbaar? Wie een idee heeft hoor ik het graag. Groeten..Romano. 

U heeft een switch nodig:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335

Hi @RomFranc,

Ik zie dat Nick je al heeft aangeraden om een specifieke switch aan te schaffen als je jouw signaal wil splitsen naar meerdere apparaten. Mocht je liever zelf een andere switch willen aanschaffen, dan is het wel van belang dat die ‘igmp snooping’ ondersteunt, anders gaat de tv alsnog problemen geven.

Bedankt voor je reaktie. Ik heb vandaag een switch ertussen gezet en het werkt! Ik zal die 'impg snooping' in gedachten houden voor het geval.

Top dat het werkt @RomFranc en bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Wat ook kan, de TV kastjes rechtstreeks in het modem en een verdeler voor de andere apparaten.

Is een splitter met keuze A of B bruikbaar?

Ik ben benieuwd wat dat was, een verdeelblokje ? Passief, zonder voeding, dat gaat niet werken.

Ik wil mijn ethernetkabel voor HUSSEL

Wat is dat ? Een term van KPN ? Geen invloed op de kabelsoort ed.

Hallo @KeesYagi zie onderstaande link met uitleg over de LAN-splitter:

https://www.kabelshop.nl/Gembird-Netwerk-splitter-Gembird-15-centimeter-1-x-RJ45-m-2-x-RJ45-v-2-poorts-NCA-SP-02-i19301-t26196.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwu-63BhC9ARIsAMMTLXQLVnstsIc5u_hJtXeNRL-R2BXUaytpEH0hvUFX-_IdpLQOP4_0e6QaAl3UEALw_wcB

Interessant, hier de verwijzing zonder al jouw persoonlijke informatie er bij :
https://www.kabelshop.nl/Gembird-Netwerk-splitter-Gembird-15-centimeter-1-x-RJ45-m-2-x-RJ45-v-2-poorts-NCA-SP-02-i19301-t26196.html?

Maar, dat is een aanname van je, neem ik aan, of heb je meer achtergrond informatie ?

En, die methode gebruik ik ook wel, maar dan met 2 stekkertjes aan 1 kabel, aan weerskanten.
Ik vermoed dat de vraagsteller een splitter voor ISDN ergens vandaan had, zoiets :
https://www.bol.com/nl/nl/p/transmedia-rj45-rj45-8-aderige-isdn-telefoon-splitter-wit-10-meter/9200000130866873/
Het is ook verwarrend allemaal voor de mensen die voornamelijk gebruiker zijn.

En het is opgelost, dus voor de meelezers dan maar.

In de standaard UTP aansluiting worden twee aderparen gebruikt. De twee andere kunnen bijvoorbeeld voor power over ethernet gebruikt worden. Hiermee kan een camera of telefoon gevoed worden. Deze splitter gebruikt het extra paar voor transport van een tweede UTP kabel. Dus:

twee*UTP → splitter1 → 1*UTP → splitter2 → twee*UTP.

Dus uitdrukkelijk niet om op een kabel twee apparaten aan te sluiten, dat levert een werkend apparaat + niets.

Was het niet zo dat die hierboven genoemde splitter ervoor zorgt dat je uiteindelijk twee maal maar 100 megabit eruit krijgt? Een switch lijkt mij altijd het beste.

Dat zou me niet verbazen. Wellicht dat de ongebruikte aderparen als afscherming functioneren tussen de twee actieve. Als je er gelijkstroom doorheen stuurt om een camera te voeden is er niets aan de hand, maar als je ze gebruikt als tweede actieve verbinding zou dat zeker invloed kunnen hebben op de kwaliteit. Je zou in een groot gebouw heel wat koper kunnen besparen door UTP kabels dubbel te gebruiken. Maar als het te mooi is om waar te zijn…

( Dit is allemaal bijzaak nu, in deze vraag ) Maar :

Ziet dit :

( Dit is allemaal bijzaak nu, in deze vraag ) Maar :

Ziet dit :

Dit plaatje eigenlijk :
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/70fa41a4-7e76-4126-a1d7-9c201a1161bb.png
( = test, dit forum kent geen voorvertoning)

Wat bedoel je met ‘geen voorvertoning @KeesYagi , zie hieronder bewuste afbeelding:

Ik weet eigenlijk niet of er al consensus is over welke manier van POE te gebruiken over ethernet.
Het kan over dezelfde aders, samen met het signaal, zoals dat ook bij microfoons gebeurd met fantoomvoeding ( in verschillende varianten ooit ) en voor een antenne versterker over coax, en bij sat. schotels.

Een voorbeeld van veel data over 1 aderpaar (=2 draadjes) is DSL, internet over een “telefoon” lijn.
Veel data over km’s afstand, met veel paren in een bundel en dat werkt veelal goed.
Bij een symmetrische verbinding over in elkaar gedraaide draden worden de stoorsignalen uitgemiddeld cq opgeheven, nou ja, voor het grootste deel dan.

Er valt nog veel meer over te vertellen, maar de vraagsteller ziet nu steeds een berichtje komen over een nieuw antwoord en is ws al lang afgehaakt :-)

Voorvertoning : bij dit forum kun je niet op voorhand zien hoe je bericht er uit gaat zien.
Dus hoe je dat plaatje wel hebt laten zien ?  Laat maar.

Hallo @KeesYagi heel eenvoudig, klik op het bergicoontje in de kop van het topicveld, 3e van rechts, je kunt dan een afbeelding kiezen en wordt geplaatst in het topic, staat je dat niet aan, haal de de afbeelding weer weg.

Nog eenvoudiger, je ziet ergens een afbeelding, klik op kopiëren, ga naar het topicveld en klik op plakken, als de maat niet te groot is komt de afbeelding in het topic te staan, anders krijg je een waarschuwing in het rood, dat de afbeelding maximaal zoveel pixels mag bevatten.

Jaha, zo deed ik dat ook in dat andere onderwerp, maar nu wou ik dat plaatje weer in een ander onderwerp gebruiken door er naar te verwijzen, laat maar, over en uit.

…. laat maar, over en uit.

Ja, het topic is al ver genoeg off-topic gegaan 😉. Gelukkig was de topicstarter al 'klaar'.

Reageer