Skip to main content
Vraag

Eufy 4G LTE S330 beveiligingscamera accepteert geen KPN datasimkaart.

• 12 februari 2025
  • 18 reacties
  • 393 keer bekeken

Heb mijn datasimkaart van KPN geactiveerd en werkt prima in mijn mobiele telefoon. Zodra ik deze simkaart in de camera doe, krijg ik geen bereik. Camera diverse malen opnieuw opgestart volgens installatie procedure. Eufy app meerdere malen opnieuw geinstalleert. Het lijkt er op dat Eufy geen andere data simkaart accepteert. De camera werkt wel op de bijgeleverde EIOTclub simkaart. Het gekke is, dat als ik de bijgeleverde EIOT simkaart controleert op de Eufy app, dan wordt er gemeld dat de camera verbinding heeft met, "NL KPN EIOTCLUB -98 dBm. Ik snap het niet meer.

M.v.g Huib Visser

18 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem en hulp gevraagd van support engineer. Ze zijn er nog mee bezig. Zodra ik nieuws heb laat ik het weten,

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23592 reacties
  • 14 februari 2025

HI ​@Huib Visser, ik denk ook graag mee. 

Ik lees dat de simkaart in een telefoon goed werkt, deze is dus in ieder geval actief. Zou je ook kunnen nakijken naar de APN instellingen op de EUFY? Deze gegevens zijn de standaard gegevens, ik weet zo even niet hoe dit in het menu van de EUFY wordt omschreven. 

Bij Naam, voer KPN Mobiel Internet in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

Bij Verificatietype, vink Geen aan.

Type toegangspunt

Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.

Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.

Bij APN-protocol, vink IPv4/IPv6 aan.

Bij APN-roamingprotocol, vink IPv4/IPv6 aan.

• 3805 reacties
  • 14 februari 2025

Je hebt de pincode uitgeschakeld? 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 februari 2025

Goedendag,

Van Eufy support kreeg ik de volgende reactie:

Voor NL KPN Operator SIM-kaart:
APN: websfr
Gebruiker:
Wachtwoord:
Authenticatie: Geen

Voor KPN Operator SIM-kaart:
APN: KPN4G.nl
Gebruiker:
Wachtwoord:
Authenticatie: Geen

Ik heb het nog niet kunnen proberen omdat mijn camera op een remote locatie staat.

APN: internet had ik al geprobeerd (op advies van de KPN, maar dat werkt bij mij niet in de S330).

idd geen PIN code. En de kaart werkt in een iPhone (en laat dan internet als APN zien)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 februari 2025

Probleem opgelost. Ik heb mijn KPN data abonnement per direct opgezegd. Jammer dat het allemaal zo omslachtig is. Datakaart van vodafoon erin, hup klaar, direct contact. Jammer.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23592 reacties
  • 20 februari 2025

Hi Huib, fijn om te zien dat je het hebt kunnen oplossen, hoewel ik dit graag verder had willen onderzoeken. Dankjewel in ieder geval voor de terugkoppeling hier. 

• 3805 reacties
  • 20 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Hi Huib, fijn om te zien dat je het hebt kunnen oplossen, hoewel ik dit graag verder had willen onderzoeken. Dankjewel in ieder geval voor de terugkoppeling hier. 

Je kan het verder onderzoeken: gewoon zelf (KPN) zo'n camera aanschaffen. En een simkaart. Dan kan je het onderzoeken. Het lijkt me dat daar bij KPN toch wel budget voor is? Want het lijkt me duidelijk dat dit wel opgelost moet worden toch? Net als die hotspot problemen bij veel Apple toestellen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3669 reacties
  • 20 februari 2025

De Eufi s330 kan alleen IPv4, als de KPN simkaart op een IPv6 only netwerk is (APN=internet) kan de Eufi geen verbinding krijgen, is portalmmm.nl wel geldig voor een data-simkaart? Mobiele simkaarten van nieuwe abonnementen kan deze APN niet meer gebruiken.

• Helper
  • 44 reacties
  • 1 maart 2025

@Engineer : heb je al kans gezien om de aanbeveling van Eufy support te testen? Ik zo’n camera besteld (komt morgen) met het idee om mijn kpn datakaart (die ik toch al heb) hiervoor te gaan gebruiken. Weet nu alleen niet of ik de camera moet houden of retourneren

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 maart 2025

@moorst: ik heb het KPN data SIM abonnement weer opgezegd. Eufy support heeft erg zijn best gedaan, maar k denk dat het probleem bij deze KPN SIM ligt IPv4 vs. IPv6?. Ik heb ook portalmmm.nl geprobeerd zoals opgemerkt door TDN, maar dat werkt dus niet. Met de bijgeleverde EIOTclub card werkt het allemaal prima, deze kiest echter het Vodafone netwerk, die ter plaatse wat minder signaal heeft. En kost 10 euro per maand. Over de camera ben ik zeer tevreden verder. Ik blijf dus maar de meegeleverde EIOTClub SIM card gebruiken. Ik heb een externe antenne aangesloten voor beter signaal.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 maart 2025

Ik zou nog willen toevoegen aan mijn verhaal dat ik zojuist geplaatst heb, dat de KPN data SIM kaart ook niet werkt in mijn CHOYONG LC90 internet radio, waarschijnlijk vanwege hetzelfde (geen IPv4 ondersteuning) probleem. Jammer.

• Helper
  • 44 reacties
  • 2 maart 2025

Hi ​@Engineer ,

Ik heb de camera vandaag gekregen en mijn kpn datakaart erin gedaan. Het enige dat ik heb gedaan is de apn aangepast in “internet” en hij werkt vlekkeloos via 4G. 

• 3805 reacties
  • 2 maart 2025
moorst schreef:

Hi ​@Engineer ,

Ik heb de camera vandaag gekregen en mijn kpn datakaart erin gedaan. Het enige dat ik heb gedaan is de apn aangepast in “internet” en hij werkt vlekkeloos via 4G. 

Hoelang heb jij die sim kaart al?

• Helper
  • 44 reacties
  • 2 maart 2025

Ik denk ongeveer een jaar. Het abonnement al heel veel jaren, ​@Marlon92 

• 3805 reacties
  • 2 maart 2025
moorst schreef:

Ik denk ongeveer een jaar. Het abonnement al heel veel jaren, ​@Marlon92 

En je gebruikt apn "Internet"? Dat is vreemd. Volgens mij is dat ipv6-only. Zoals TDN ook schrijft. Kan je in de webinterface misschien ergens verbindingsinformatie vinden? Welk ip dat ding gekregen heeft?

Welke firmware versie staat erop? Kan je dat zien? Misschien vergelijken met de camera van Huib?

• Helper
  • 44 reacties
  • 4 maart 2025

Hi ​@Marlon92 helaas kan ik het mobiele ip-adres niet vinden. Feit is dat ik alleen de apn heb veranderd in “internet” en verder geen aanpassingen heb gedaan. Op die locatie is er geen wifi. Ik heb daar prima verbinding. In de apparaatskenmerken staat band LTE BAND 3 van KPN. 

Voor alle duidelijkheid: ik heb een Eufy 4G LTE Cam S330. De firmware versie is 1.2.3.2.

De stappen die ik heb ondernomen na het unboxen van de camera:

• apparaat toevoegen in EUFY app
  • verbinding gemaakt via wifi in huis en eerst firmware update laten draaien
  • daarna verbinding in app gewijzigd in 4g waarbij ik dus uitsluitend de apn heb veranderd in “internet”

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 maart 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle bovenstaande APN geprobeerd. Pincode uitgeschakeld en op de mobiele  telefoon doet hij het prima. Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden in de tussentijd? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 april 2025

Een week geleden de Eufy 4G LTE Cam S330 aangeschaft plus een nieuwe KPN Data sim kaart. Met wat pogingen is internet connectie gelukt!

• KPN sim kaart in een mobiel stoppen en de pincode eraf halen 
  • Vanuit de Eufy app een nieuwe camera toevoegen starten
  • Eerst connectie maken met 2.4 wifi netwerk
  • Met wifi de laatste firmware (1.2.3.2) bijwerken van de camera 
  • KPN data sim kaart in de camera 
  • Vanuit de Eufy app de camera laten switchen naar ‘4g’ … hierbij de ‘gewone’ direct setup kiezen.
  • Geen extra selectie nodig en voila ‘connected to the network’ (4g).

Dus géén handmatige apn naam of aanvullende codes ingevoerd.

Reageer