Skip to main content

Er is hier eerder al een topic geweest over het het verbinden van een Eufy cam met de KPN Box12.

Ik heb een KPN Box12b waarmee de Eufy Cam niet kan verbinden. Hiervoor heb ik speciaal een 2.4Ghz SIDD aangemaakt in de KPNBox, wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, omdat beide frequenties al standaard ingesteld staan.

 

Mijn Eufy Homebase 3, de Videodeurbel E340 en de extra mini base Chime kon ik wel moeiteloos connecten. 

 

Heeft iemand deze combi voor elkaar? 

Apparaten die alleen op 2.4 GHz werken, hebben doorgaans moeite met Dual-Band wifi. Daarom werkt het aanmaken van een Extra Wifi netwerk ook zo goed, @Lobbo. Daarmee maak je namelijk een gescheiden netwerk, eentje die alleen op 2.4 GHz draait. En dan kan je wel verbinden.

Ik heb thuis een soortgelijke opstelling. En liep tegen hetzelfde aan. Ik weet niet of het helemaal klopt wat ik nu ga zeggen, maar dit is mijn vermoeden.

De andere apparaten in jouw huishouden hebben de Homebase nodig om te functioneren. De Homebase 3 heb je als het goed is bekabeld aangesloten, dus die heeft verder niets met Wifi te maken. Hoewel de andere apparaten ook alleen werken op 2.4 GHz is het door de Homebase makkelijker om ze te installeren.

De Eufy camera C220 werkt ook zonder Homebase. Installatie gaat dan ook, als ik het me goed herinner, niet via de Homebase. En dus heb je een Extra Wifi 2.4 GHz nodig.


Dank voor de tips Denise. 

Het extra 2.4Ghz netwerk had ik al ingesteld op de Box 12b, maar gaf geen resultaat.

De videodeurbel van Eufy is ook 2.4Ghz en kiest automatisch de juiste frequentie in de Box12b.

Uiteindelijk heb ik de camera  naar de fabrieksinstellingen terug gezet (sync knop 10 seconden indrukken) en daarna kon ik de camera met QR code aanmelden in de app en ook toevoegen aan de Homebase 3.

 


Ah, top, fijn dat het tóch gelukt is om de camera te installeren!


Reageer