Skip to main content
Antwoord

Eufy camera's doen er langer over om te laden sinds glasvezel is aangesloten

• May 20, 2025
  • 12 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen allemaal😃

We hebben glasvezel en superblij mee. Alles is zeker sneller geworden.

Maar!nu is het wel zo dat onze Eufy camera's er langer over doen om te laden. 

En dat is ook nu met internet. Misschien dat iemand weet hoe dit ineens kan?

Beste antwoord door ikheetjeff

Ik ben even gaan "graven" in mijn Fritzbox en ik zie dat bepaalde Eufy apparaten via LAN gaan? En sommige via WAN. Volgens mij moeten ze allemaal via de WAN gaan..dacht ik?

@Sylbi Voorkeur heeft via LAN, omdat je dan lokaal verbinding maakt. Als het via WAN gaat, maakt jouw camera eerst verbinding met een externe server en maak jij weer verbinding met die server. Een omweg dus, wat voor kleine vertragingen kan zorgen.

Geen ervaring met eufy, maar wel eens naar gekeken want zijn mooie apparaten. 

• Heb je een lokale eufy Homebase?
  • Zo ja, hoe is die Homebase aangesloten, via kabel? Op welke poort, switches tussen?
  • Zou je eens een Speedtest kunnen doen op je mobiel? iOS app of Android app
  • Zou je eens bij je camera kunnen staan en dan een speedtest doen op je mobiel?

Als je de speedtest resultaten kan delen, erg waardevol!

Ik bedenk me net ook dat een homebase via een eigen draadloos verbinding contact maakt met de camera's. Dit is ook op kanaal 2,4Ghz. Het kan zijn dat je nu een nieuw KPN router heeft, deze Wifi signaal op het zelfde kanaal staat als je homebase en dus elkaar in de weg zit.

Heb je al eens geprobeerd je Homebase uit te zetten en je camera's en na paar minuten opnieuw verbinden? Op die manier zoeken ze misschien naar een beter wifi kanaal.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Sylbi, de overstap naar glasvezel was het voor veel dingen helemaal waard dus 🙂 Dat de Eufy camera's er langer over dien is wel gek, je zou inderdaad verwachten dat die ook profiteren. Ik ben zelf niet bekend met de Eufy camera's, zijn die bekabeld of via Wifi verbonden? Als het via het Wifi netwerk is zou het kunnen zijn dat je dat met de Wifi Manager kunt verbeteren. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Hoi ​@Sylbi, de overstap naar glasvezel was het voor veel dingen helemaal waard dus 🙂 Dat de Eufy camera's er langer over dien is wel gek, je zou inderdaad verwachten dat die ook profiteren. Ik ben zelf niet bekend met de Eufy camera's, zijn die bekabeld of via Wifi verbonden? Als het via het Wifi netwerk is zou het kunnen zijn dat je dat met de Wifi Manager kunt verbeteren. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Hoi hoi😃

De camera's zijn natuurlijk met wifi verbonden. Het is idd vreemd, want de camera's hebben dit nog nooit gedaan.

Als ik nu een camera wil bekijken? het start niet direct meer op. Je ziet zeg maar dat het beeld even stil staat en dan pas dat het opstart.

Maar, dat heb ik ook met mijn telefoon. Maar als het eenmaal opstart ( bv een pagina) dan gaat het wel snel.

Ik zie ook soms mijn telefoon "zeggen" offline en dan nog geen seconde later doet hij het weer. 

Ik heb het gevoel dat het beeld freeze zeg maar.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Hoi hoi😃

De camera's zijn natuurlijk met wifi verbonden. Het is idd vreemd, want de camera's hebben dit nog nooit gedaan.

Als ik nu een camera wil bekijken? het start niet direct meer op. Je ziet zeg maar dat het beeld even stil staat en dan pas dat het opstart.

Maar, dat heb ik ook met mijn telefoon. Maar als het eenmaal opstart ( bv een pagina) dan gaat het wel snel.

Ik zie ook soms mijn telefoon "zeggen" offline en dan nog geen seconde later doet hij het weer. 

Ik heb het gevoel dat het beeld freeze zeg maar.

Ik ben even gaan "graven" in mijn Fritzbox en ik zie dat bepaalde Eufy apparaten via LAN gaan? En sommige via WAN. Volgens mij moeten ze allemaal via de WAN gaan..dacht ik? 

Want waarom staat de LAN nog aan? 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 22, 2025

@Sylbi Voorkeur heeft via LAN, omdat je dan lokaal verbinding maakt. Als het via WAN gaat, maakt jouw camera eerst verbinding met een externe server en maak jij weer verbinding met die server. Een omweg dus, wat voor kleine vertragingen kan zorgen.

• Heb je een lokale eufy Homebase?
  • Zo ja, hoe is die Homebase aangesloten, via kabel? Op welke poort, switches tussen?
  • Zou je eens bij je camera kunnen staan en dan een speedtest doen op je mobiel?

Ik bedenk me net ook dat een homebase via een eigen draadloos verbinding contact maakt met de camera's. Dit is ook op kanaal 2,4Ghz. Het kan zijn dat je nu een nieuw KPN router heeft, deze Wifi signaal op het zelfde kanaal staat als je homebase en dus elkaar in de weg zit.

Heb je al eens geprobeerd je Homebase uit te zetten en je camera's en na paar minuten opnieuw verbinden? Op die manier zoeken ze misschien naar een beter wifi kanaal.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

• Heb je een lokale eufy Homebase? JA, en is aangesloten via de LAN-2 
  • Ik heb 4 camera's waarvan 1 de bel met camera. 

Ik bedenk me net ook dat een homebase via een eigen draadloos verbinding contact maakt met de camera's. Dit is ook op kanaal 2,4Ghz. Het kan zijn dat je nu een nieuw KPN router heeft, (ik gebruik mijn eigen Fritzbox, die had ik direct zelf ingesteld😃) deze Wifi signaal op het zelfde kanaal staat als je homebase en dus elkaar in de weg zit. 

Ik ga even kijken in de Fritzbox op welk kanaal de homebase zit. 

Als ik dat ga doen, moet ik mijn camera's weer opnieuw instellen😢

Even wat nagekeken:

*Battery-Wall-Light-Cam Wi-Fi - 2,4 GHz

*Eufy LAN

*KPN-TV DIW7022-1CAA38 LAN

*Internet verbonden via WAN

*Alleen de deurbel met camera zit op de homebase. 

De andere camera's zitten op de wifi

Maar, het is ook mijn mobiel he? Dus als ik naar een website wil? Dan blijft die ook even "hangen". Het loopt niet direct door.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

@Sylbi Hmm, jouw snelheid op mobiel is prima. Dit was dicht bij een camera? 

Als het goed is moet jouw camera even uitdoen niet meteen voor een reset zorgen, toch? Want als ik dus goed begrijp heb je de homebase en camera's aangelaten, ook tijdens de overgang naar KPN?

Als je die allemaal uitzet, kan je ook kijken of je internet sneller is op mobiel.

Ik denk dat alles even resetten ook een goede Plan C is, maar wellicht is alleen even uitschakelen (niet resetten) een eerste goede stap om te kijken of er verschil is. Je hebt alleen een KPN Box 12, geen Superwifi punten of andere AP's/extenders?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

@Sylbi Hmm, jouw snelheid op mobiel is prima. Dit was dicht bij een camera? 

Als het goed is moet jouw camera even uitdoen niet meteen voor een reset zorgen, toch? Want als ik dus goed begrijp heb je de homebase en camera's aangelaten, ook tijdens de overgang naar KPN?

Als je die allemaal uitzet, kan je ook kijken of je internet sneller is op mobiel.

Ik denk dat alles even resetten ook een goede Plan C is, maar wellicht is alleen even uitschakelen (niet resetten) een eerste goede stap om te kijken of er verschil is. Je hebt alleen een KPN Box 12, geen Superwifi punten of andere AP's/extenders?

Nee lieve schat, ik gebruik geen KPN box. Ik heb mijn eigen modem, de Fritzbox 😃

En die speedtest heb ik gewoon op de bank in de woonkamer gedaan😉

Ik heb 3 Fritz punten. 

Maar mijn snelheid op mijn telefoon is wel snel, maar hapert de 1e paar seconden ook als ik naar een website gaat. Net als met de camera's,  even een soort van "freeze" en dat is nog nooit gebeurd.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

@Sylbi Had je de Fritzbox al vóór KPN? Om te achterhalen wat het probleem kan zijn, is het vaak handig om bij het begin te beginnen. Ik raad aan om je camera's/Homebase uit te zetten en te kijken of dat verschil maakt.

Zo niet, dan even alle apparaten loskoppelen van je netwerk en dus kijken of je dan ook die 1s “freeze” ervaart. En heb je het alleen via wifi, of ook als je met internetkabel verbonden bent?

En gebruik je DNS server van KPN? Je zou eventueel andere DNS server kunnen proberen. En je hebt op al je apparaten wel je geschiedenis/cache geleegd?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

@Sylbi Had je de Fritzbox al vóór KPN? Om te achterhalen wat het probleem kan zijn, is het vaak handig om bij het begin te beginnen. Ik raad aan om je camera's/Homebase uit te zetten en te kijken of dat verschil maakt.

Zo niet, dan even alle apparaten loskoppelen van je netwerk en dus kijken of je dan ook die 1s “freeze” ervaart. En heb je het alleen via wifi, of ook als je met internetkabel verbonden bent?

En gebruik je DNS server van KPN? Je zou eventueel andere DNS server kunnen proberen. En je hebt op al je apparaten wel je geschiedenis/cache geleegd?

Goedemorgen, 

De Fritzbox heb ik al 2 jaar staan en nooit geen problemen.

Voordat glasvezel aan was gesloten? ook niet.

Het is sinds dat glasvezel is aangesloten dat ik die "freeze" krijg. Nog nooit gebeurd.

Alles heb ik al geprobeerd. Alles is goed aangesloten. Het heeft duidelijk met het glasvezel te maken.

Want normaal gesproken kan ik ook in 1x door naar een website op mijn telefoon, en ook dat lukt niet meer, sinds glasvezel. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

@Sylbi Ik snap de conclusie, het zou kunnen, maar de kans acht ik op dit moment kleiner dan andere mogelijke oorzaken. 

Mijn advies zou zijn om eerst zelf lokaal het een en ander te proberen en uit te sluiten. Waarbij misschien een volledige reset van je router ook een goed idee kan zijn.

En anders wordt aangeraden om de KPN Box aan te sluiten, voor KPN volgens mij sowieso pas verder kijkt.

succes :)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

@Sylbi Ik snap de conclusie, het zou kunnen, maar de kans acht ik op dit moment kleiner dan andere mogelijke oorzaken. 

Mijn advies zou zijn om eerst zelf lokaal het een en ander te proberen en uit te sluiten. Waarbij misschien een volledige reset van je router ook een goed idee kan zijn.

En anders wordt aangeraden om de KPN Box aan te sluiten, voor KPN volgens mij sowieso pas verder kijkt.

succes :)

De KPN zal zeker wel het een en ander nakijken. Want ze gebruiken ook de Fritzboxen, dat maakt geen verschil

Ik ga zeker niet zomaar een volledige reset doen, ik zou niet weten waarom? Want alles werkt altijd tot glasvezel aansluiting. En daar gaat iets mis. Ik denk dat het onnodig is om alles on te gooien, want er is niks mis met de Eufy apparaten etc.

Ik heb wel mijn Homebase op de wifi gezet, dus de kabel uit de LAN gehaald. En ook dan blijft de "freeze".

En als het ook op mijn telefoon is? Dan klopt er iets niet met de verbinding.