Skip to main content

Hallo,

Ik heb zo’n twee jaar een Eufy Homebase met video deurbel.

Vroeger had ik Ziggo en ben overgestapt naar KPN, nooit geen problemen gehad heeft altijd goed gewerkt. (dus ook sinds ik KPN heb)

‘S-morgens zag ik dat mijn Homebase niet verbonden was, de LED brandde continu rood, nadat ik deze opnieuw opgestart had bleef hij rood knipperen, na een tijdje begon hij blauw te knipperen maar de LED moet continu blauw branden.

Ik heb een reset uitgevoerd op de Homebase en ook de bel, om alles opnieuw te installeren maar de Homebase, blijft blauw knipperen.

Kan dus geen verbinding krijgen met mijn app van Eufy.

De Homebase heb ik bedraad aangesloten op de KPN Box 12, ook heb ik een TP Link Deco M4 netwerk.

Is er misschien een instelling die ik moet uitvoeren bij de KPN Box 12?

Alles in huis werkt gewoon zoals het hoort.

Hopelijk heeft iemand een idee……

Groetjes Tuntje😊

Hi ​@Tuntje, welkom bij onze community. 

Ik ben hier niet helemaal in thuis, maar ik denk uiteraard graag mee. Als ik een zoekopdracht doe kom ik achter dat een blauw knipperend lampje een slechte verbinding aangeeft. 

Laten we eerst een overzicht krijgen van hoe alles is aangesloten. De Eufy Homebase, is die met een kabel aangesloten? En zo ja, op welk apparaat? Zou ik ook mogen weten welke Eufy en welke deurbel je precies hebt, het modelnummer?

Hallo Alex,

Allereerst bedankt voor je reactie 👍

De Homebase is idd met een kabel aangesloten, op een TP-Link 5-port Gigabit desktop switch.

Heeft ook altijd op deze switch gewerkt, heb hem ook al rechtstreeks op de KPN 12 Box aangesloten gehad, en dat maakt ook geen verschil.

Ik heb de Homebase 2 model T8010

En de video deurbel  2K  model T8210

Hallo ​@Tuntje Alex is er even niet dus ik neem het even van hem over. Ik heb toevallig dezelfde opstelling en het functioneert bij ook gewoon. De kabel tussen de Eufy Homebase en Box 12 is nog wel in orde? Je zou een een andere kabel kunnen testen. En dan een rechtstreekse verbinding met het modem kunnen maken.

Hallo ​@Tuntje Alex is er even niet dus ik neem het even van hem over. Ik heb toevallig dezelfde opstelling en het functioneert bij ook gewoon. De kabel tussen de Eufy Homebase en Box 12 is nog wel in orde? Je zou een een andere kabel kunnen testen. En dan een rechtstreekse verbinding met het modem kunnen maken.

Hoi Remco,

Ik heb net gelijk nogmaals gedaan wat je geschreven hebt, een nieuwe kabel gepakt en rechtstreeks achter in de modem gestoken.

Echter geen resultaat (ik had dit al eerder gedaan ook).

Als ik de Homebase los koppel van het internet zegt de stem in de homebase ‘Eufy security not connect to internet’

Als ik hem aansluit zegt ze gewoon dat ik de stappen op de app moet volgen maar omdat de homebase blauw blijft knipperen kan ik er niets mee.

Wij staan hier ook voor een raadsel. Laten we alles eens een reset geven. Beginnend met de Homebase.

1. Zet de HomeBase terug naar de fabrieksinstellingen. Hiervoor haal je eerst de stekker uit de HomeBase. Druk nu de Cycle knop in met bijvoorbeeld een paperclip of cocktailprikker. Op de HomeBase 2 vind je deze knop aan de zijkant en op de HomeBase 3 aan de onderkant van het basisstation. Houd de knop 10 seconden vast. Daarna sluit je het basisstation weer aan op het stopcontact. Let op: na zo’n volledige reset stel je de HomeBase helemaal opnieuw in.
  2. Als laatste nog het resetten van de deurbel zelf. Een zoekopdracht levert dit stappenplan op. 

Kun je hier iets mee? Ik hoor graag van je. 

Wij staan hier ook voor een raadsel. Laten we alles eens een reset geven. Beginnend met de Homebase.

1. Zet de HomeBase terug naar de fabrieksinstellingen. Hiervoor haal je eerst de stekker uit de HomeBase. Druk nu de Cycle knop in met bijvoorbeeld een paperclip of cocktailprikker. Op de HomeBase 2 vind je deze knop aan de zijkant en op de HomeBase 3 aan de onderkant van het basisstation. Houd de knop 10 seconden vast. Daarna sluit je het basisstation weer aan op het stopcontact. Let op: na zo’n volledige reset stel je de HomeBase helemaal opnieuw in.
  2. Als laatste nog het resetten van de deurbel zelf. Een zoekopdracht levert dit stappenplan op. 

Kun je hier iets mee? Ik hoor graag van je. 

Alex, 

Nou ik geef niet snel op maar, heb nu echt alles geprobeerd.

Ook deze reset zoals je beschrijft (had ik trouwens al gedaan) maar ja je weet nooit dus nogmaals gedaan, geen resultaat de homebase blijft blauw knipperen.

Ik zat er al aan te denken om  een nieuwe homebase te kopen. de homebase 3 bv maar vindt het gewoon erg raar dat deze blijft knipperen, kan niet geloven dat deze stuk is.

Groet,

Tuntje

Een nieuwe Homebase kopen lijkt mij ook niet de juiste gang van zaken. Vind jij het goed dat ik je modem reset en ook de WiFi instellingen? Dat betekent wel dat je alle apparaten opnieuw moet koppelen omdat ook het wachtwoord wordt gereset, het wachtwoord staat op de achterkant van de modem. Daarna kun je het WiFi wachtwoord online aanpassen

Is dit een idee? 

Beste Alex,

Ik heb helaas hetzelfde probleem. In ons geval een Home Base 2 met verschillende camera’s eraan gekoppeld. De homebase blijft blauw knipperen.

Ik heb alle bovenstaande tips gevold maar helaas nog geen resultaat. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb (wat een tip is in de FAQ van Eufy) is het aanpassen van de firewall. Alleen wordt dit wel iets te technisch voor mij. Ik weet dat ik het beveiligingsniveau op aangepast moet zetten en dan een nieuwe regel aan moet maken. Maar wat moet ik dan invullen bij al die velden?

Beste Alex,

Ik heb helaas hetzelfde probleem. In ons geval een Home Base 2 met verschillende camera’s eraan gekoppeld. De homebase blijft blauw knipperen.

Ik heb alle bovenstaande tips gevold maar helaas nog geen resultaat. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb (wat een tip is in de FAQ van Eufy) is het aanpassen van de firewall. Alleen wordt dit wel iets te technisch voor mij. Ik weet dat ik het beveiligingsniveau op aangepast moet zetten en dan een nieuwe regel aan moet maken. Maar wat moet ik dan invullen bij al die velden?

Firewall op middel of standaard/laag zou de truc al moeten doen. Dit gaat alleen over de uitgaande firewall. De inkomende staat dan nog steeds aan. Level aangepast kan ook maar dan moeten alle communicatiepoorten die de eufy gebruikt richting internet expliciet worden toegevoegd.

Uitgaande vanuit informatie van eufy op internet wordt er blijkbaar van de volgende poorten gebruik gemaakt: 80,443,1443 op TCP

en 1-65535 op UDP.

In level aangepast zou dit dan op de volgende manier kunnen worden toegevoegd:

Eerst alles blokkeren knop scriptregels laten uitvoeren:

Dan voor 1443 TCP  een toelaat regel toevoegen:

Dan voor de UDP poorten toevoegen:

De poorten 80 en 443 maken al deel uit van het level aangepast:

Uiteindelijk staan er dan 2 firewall  toelaat regels extra bij, samen met de eerder genoemde die er al stonden.:

Als deze poorten de juiste zijn dan zou het apparaat weer moeten werken.

En deze regels ook aanmaken onder ipv6 als de homebase daar gebruik van maakt. Maar dat kan ik niet bepalen op voorhand.

Helaas…..beide opties werken niet :-( 

Zojuist geprobeerd:

• Beveiligingsniveau op laag gezet
  • Aangepaste regels zoals omschreven toegevoegd

De homebase knippert nog steeds blauw. Super bedankt voor het meedenken en zo concreet de stappen laten zien. Nog andere ideeën?

Op het thuisnetwerk zie ik deze gegevens bij de Eufy staan, hebben jullie daar misschien iets aan?

Een nieuwe Homebase kopen lijkt mij ook niet de juiste gang van zaken. Vind jij het goed dat ik je modem reset en ook de WiFi instellingen? Dat betekent wel dat je alle apparaten opnieuw moet koppelen omdat ook het wachtwoord wordt gereset, het wachtwoord staat op de achterkant van de modem. Daarna kun je het WiFi wachtwoord online aanpassen

Is dit een idee? 

Beste Alex,

Sorry voor het late bericht, maar ben ziek geweest.

Een reset van de modem vindt ik prima, maar kunnen we dan een datum afspreken wanneer je dat doet, en het liefst morgens al want dan kan ik ermee aan de slag op die dag.

Vriendelijke groet,

Tuntje

P.s vandaag heb ik geen tijd.

@Tuntje, wat vind je ervan als ik dit vrijdag 6 december doe? Zo rond 9 of 10 uur? Je WiFi gegevens blijven overigens staan, die worden namelijk opgehaald uit onze servers. 

Zou je dan ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan weet ik ook om welke verbinding het gaat. 

@Tuntje, wat vind je ervan als ik dit vrijdag 6 december doe? Zo rond 9 of 10 uur? Je WiFi gegevens blijven overigens staan, die worden namelijk opgehaald uit onze servers. 

Zou je dan ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan weet ik ook om welke verbinding het gaat. 

Hoi Alex,

Ja hoor vrijdag 6 december is goed en KPN profiel heb ik ingevuld.

Ben benieuwd of het werkt😊

We gaan het morgen ochtend zien. 

De reset is inmiddels gedaan, zou je het vandaag nogmaals willen proberen?

De reset is inmiddels gedaan, zou je het vandaag nogmaals willen proberen?

Beste Alex,

Ongelooflijk maar waar, alles werkt weer als vanouds na de reset van de modem, zelfs mijn NAS systeem werkt weer deze werkte ook al een tijdje niet meer (dat was het volgende na mijn Eufy😊)

Ik ben hier erg blij mee en bedankt voor de tijd die je er in heb gestoken 👍👍

Met vriendelijke groet,

een tevreden Tuntje

Hi Tuntje, watr fijn om te lezen dat alles nu weer goed werkt. Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier! 

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde apparaten.  

@Alex van KPN :

kan mijn modem ook gereset worden?

Reageer