Skip to main content

Ik heb een experia v10a en probeer een Eve extend te installeren. Lukt niet. Support afdeling van Eve noemt als probleem het bonjour protocol is niet uit/aan te zetten op de KPN Experia v10a. Wie heeft ervaring met het installeren van Eve extend en maakt gebruik van KPN Experia 10a ??  Met vr. groeten Frank

Hoever kom je? Welke foutmelding krijg je? Word het WiFi netwerk wel gevonden? 


Power op Eve extend, accessoire toevoegen in eve-app en dan melding op mijn mobiel (heeft contact met wifi) : contact maken met bridge..  en dan na wachten.. accessoire (=eve extend) niet gevonden, probeer het opnieuw. De afdeling evt-support heeft adviezen gegeven als resetten eve extend, MAC filtering OFF, DHCP on, iPhone nieuwste versie 14.3 … helaas.  Het probleem zit in bonjour protocol aan/uitzetten ?? Experia v10a voorziet niet in die mogelijkheid, of is er andere oplossing ?? Ik sta overal voor open… 

 

 

 

 

 


Bonjour protocol is iets van Apple dacht ik datje zonder problemen apparatuur kan gebruiken. Heeft dus niet met het modem te maken. Maar verder weet ik hier niets van. Toch wel benieuwd of je er al verder mee bent gekomen. 


Neen nog niets opgeschoten.. eve extend nog maar eens geprobeerd te installeren en het lukt niet om te installeren, zelfde foutmelding. Eve extend schrijft het toch nog steeds op de experia v10a.. en verwijst naar het protocol bonjour. ik hoop dat iemand anders met de experia v10 het wel lukt om de eve extend te installeren.. sta open voor suggesties.


Heeft u al eens ingelogd op de Experiabox v10a? Staat het ding bij de aangesloten apparaten? 


Hoi Nick83,  in experia v10a : connected devices : staan de mij  bekende apparaten als iPhone  en Mac maar niet de hue bridge en sowieso niet de eve extend. Ik vind het raar dat de hue bridge niet bij aangesloten apparaten staat. vreemd. Als ik via FING kijk of de hue bridge een ip adres heeft dan heeft de hue bridge een ipadres (de bridge werkt prima) . Zou het zo zijn dat in die experia v10a de hue bridge nog op een of andere manier apart aangemeld moet worden ? ik weet niet waar dat dan zou moeten want ik was in de veronderstelling dat dit automatisch ging gezien de herkenning van mijn iPhone en Mac in de experia v10a. ...