Skip to main content

Goededag,

 

Voorheen had ik Ziggo geen problemen maar ben nu overgestapt op kpn glasvezel.

Bekabeld werkt alles prima op snelheid.

Maar draadloos geeft de downstream problemen en blijft kwa snelheid achter terwijl de upstream hoger en acceptabel is.

Voorbeeld

Lokaal is dit probleem ook uploaden naar de nas gaat met 300mb\s

Van mijn nas terug naar de laptop 90Mb/s.

Mijn netwerk zier er als volgt uit.

Experiabox 12

lan 1 tv (woonkamer) lan2 gaat naar boven de ziggo wifibooster in hier op zit de 2e tv aangesloten en 2x nas.

lan 3 mediaspeler( woonkamer)

lan 4 leeg

heb glasvezel 500\500


Trek die tv eens los van die wifi booster. Waarschijnlijk ondersteund die geen igmp snooping. Waardoor het netwerk mogelijk overbelast word.


Hoi nick83,

Bedankt voor je reactie heb dit ook al geprobeerd met alleen de 1 tv en verder niks aangesloten op de box12 dan blijft mijn speed test download op 240mb en upload 390mb

Bekabeld haal ik 508down en 540 up


Hoi @kokkienl, welkom op ons forum!

Ik vrees dat ik ook niet echt een oplossing heb om met je huidige apparatuur hogere wifisnelheden te halen. Als je de snelheden bekabeld wel haalt moet de oplossing ergens binnenshuis liggen.
Een oplossing die wij bieden zou de SuperWiFi punten kunnen zijn of de mogelijkheid een eigen modem te gebruiken.


Hoi thomas. Bedankt voor je reactie.

Ik heb het idee dat de box 12 de boel ophoud.

heb ook de experia versterkers van jullie gekregen en getest maar dit geeft alleen maar een tragere verbinding. krijg dan max 150down de upload word dan beperkt tot 180. aan gesloten met de bijgeleverde cat6 kabel.

Maar 5 minuten later kan het zelfs dan nog lager gaan tot zelfs onder de 20 mbit dit is op 1 meter afstand getest van het modem of versterker. als ik alleen het modem gebruik dus alles afkoppel draadloos en bekabeld en alleen mijn laptop verbind met een

verbinding. Krijg ik een een down van max 270 en up van 400.

dus de verbinding tussen de laptop en het modem zou geen beperking moeten kunnen zijn dit is ook bij news server download dan kom ik max op 147 uit. terwij ik bekabeld op 500 zit.

Bij mijn vorige provider had ik dit probleem niet.


Ik zie in je screenshot dat je nu gebruikt van WiFi5 terwijl de V12 WiFi6 gebruikt.
Zou je eens kunnen proberen je drivers te updaten zodat je wifi adapter ook WiFi6 kan gebruiken (als hij dat ondersteunt) of anders je KPN box 12 instellen op Wifi5?
  

De KPN Box staat standaard op WiFi6 (802.11ax). Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11ac (5GHz).

Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor naar WiFi  → Advanced

 

 


 


@Thomas  Mijn laptop kon inderdaad niet op de ax verbinding draaien heb deze module laten vervangen door een 2400mbit module maar ik krijg hem nog steeds niet op de goede snelheid.


Ah, dat inderdaad niet het verschil waarop we gehoopt hadden. 
Helaas heb ik hier verder niet echt een oplossing voor, deze snelheden zijn allemaal binnen de marges die we hiervoor hebben via WiFi.
Dat gezegd hebbende moet er vast nog wel winst te halen zijn maar ik kan je daar helaas niet zo goed verder mee helpen.