Skip to main content

Goedenavond, 

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om te kijken of 200 mbit/s echt sneller was in gebruik dan mijn huidige 50 Mbit/s. Nu schetst mijn verbazing dat ik via wifi slechts 10 mbit/s haal en met kabel 30,5 mbit download en 61,7 mbit upload haal. Nu lees ik veel negatieve verhalen over de Xperia box 9, die ik op dit moment heb. 

Met andere woorden: Ik heb een oude Xperia box 9 die mijn wifi en internetsnelheid dus eigenlijk niet aankan. Kan ik een nieuw modem krijgen? Ik zag dat de Xperia box 12 zelfs al beschikbaar was...

Natuurlijk kan de v9 kapot zijn maar die kans is klein. De software is up to date. Heeft u al getest zonder aangesloten randapparatuur?


Hij is niet kapot, hij kan gewoon de beloofde snelheid niet leveren, zoals ook overal op internet staat. Ik verwacht dan ook een nieuwere versie modem, zoals nieuwe klanten ook krijgen.


Alle modems kunnen die snelheid makkelijk aan. Dus of eris iets met het modem of er is iets mis  achter het modem. 


Hij is niet kapot, hij kan gewoon de beloofde snelheid niet leveren, zoals ook overal op internet staat. Ik verwacht dan ook een nieuwere versie modem, zoals nieuwe klanten ook krijgen.

Via WiFi word helemaal niets beloofd. 

Heeft u die 200 mbit al afgesloten? Heeft u glasvezel? 


Goedemiddag @ArieBurk, welkom op het forum. Een modem kan ik niet zomaar om laten ruilen tenzij deze aantoonbaar defect is en dat lijkt hier niet aan de hand. Heb je onze online wifimanager al eens doorlopen? Daarmee moet je het maximale uit je wifi kunnen halen.
Dat gezegd hebbende kunnen we via Wifi geen specifieke snelheden garanderen. Met een internetkabel zou je al een stuk dichter bij de 200 moeten komen!


Hij is niet kapot, hij kan gewoon de beloofde snelheid niet leveren, zoals ook overal op internet staat. Ik verwacht dan ook een nieuwere versie modem, zoals nieuwe klanten ook krijgen.

Via WiFi word helemaal niets beloofd. 

Heeft u die 200 mbit al afgesloten? Heeft u glasvezel? 

Uiteraard heb ik glasvezel en is de 200 mbit afgesloten. Ik heb het ook niet over Wifi, bekabeld internet haalt ook slechts 40 mbit!


Goedemiddag @ArieBurk, welkom op het forum. Een modem kan ik niet zomaar om laten ruilen tenzij deze aantoonbaar defect is en dat lijkt hier niet aan de hand. Heb je onze online wifimanager al eens doorlopen? Daarmee moet je het maximale uit je wifi kunnen halen.
Dat gezegd hebbende kunnen we via Wifi geen specifieke snelheden garanderen. Met een internetkabel zou je al een stuk dichter bij de 200 moeten komen!

Internet via de kabel haalt slechts 40 mbit, dus dat is niet het geval. Het modem is volledig geupdateted, maar haalt de snelheid dus bij lange na niet! Ook weet ik dat WiFi niet de snelheid haalt die bekabeld haalt, maar dit klopt gewoon niet. Ik heb ook al de wifi manager geprobeerd, geen resultaat.

Ook lijkt het mij niet ongewoon dat ik als jarenlange klant van KPN een nieuw modem krijg die aantoonbaar betere WiFi signaal biedt! Als ik het goed begrijp kan ik dus beter eerst overstappen naar een andere provider, en later weer terugkomen zodat ik wel een nieuw modem krijg, dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.


Maar heb je nu al getest zonder aangesloten randapparatuur. We zien vaak dat er bijvoorbeeld een switch is die de snelheid niet aan kan of dat er een cat5 kabel gebruikt wordt die ook die snelheid niet aan kan. En dan meten met een bekabelde laptop direct op het modem. Gebruik je dit soort dingen in huis?

 


Ik gebruik geen powerline zoals je suggereert, haha. Nu was vanmiddag plots de snelheid over de kabel 190 mbit echter is  de Wifi nog steeds een drama met nu zelfs maar 9 mbit, ik lees op internet veel verhalen over de slechte wifi van de experia box 9 en de enorme verbetering op versie 10 t/m 12. Ik heb de wifi manager nu meerdere malen geprobeerd, dit geeft geen verbetering. 


Dan lijkt het er toch op dat de wifi module kapot is. 200 ga je nooit halen met alleen een modem maar dit is wel echt te weinig. Wacht nog even op de moderator. Waarschijnlijk ga je de v10a krijgen maar die is ook prima. 


Dan wacht ik de reactie van de moderator even af :)


Ik heb nu verschillende Wifi tests gedaan (met laptops, pc's, smartphones en tablets, maar of ik nu pal naast het modem of in mijn woonkamer sta, de snelheid blijft altijd onder de 10 mbit/s. Terwijl we altijd hoger gehad hebben. Kan ik KPN niet bellen? Is dit de enige weg om in contact te komen? Met een abonnement van 200 mbit verwacht ik toch op zijn minst 50 mbit wifi.

 

 

 


Aangezien KPN niet meer reageert via deze weg en ik via de klantenservice ronduit asociaal ben behandeld ben ik per direct overgestapt naar een andere provider. Nu al een verademing, waarbij ik per direct een hoogwaardig Fritz! modem kreeg toegezonden!


Sorry voor mijn late reactie @ArieBurk, het nadeel via een forum is dat het soms even kan duren voordat je reactie hebt omdat je maar een moderator per topic hebt en ik simpelweg niet altijd aan het werk ben. (voor sneller contact kun je altijd beter even bellen met 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service.
Uit bovenstaande beschrijving lijkt het er inderdaad op dat jouw V9 defect is/was.


Ik vind het jammer je te zien gaan maar hoop ook oprecht dat je problemen met de Fritz!box opgelost zijn. Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!