Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Er zijn al vele posts geweest over KPN icm TP-Link Deco, in mijn geval de M5 serie. Excuus voor weer een post erbij, maar ik hoop echt dat iemand een goed idee heeft.

Ik ben al jaren zeer tevreden over KPN, behalve de wifi. Maar bij welke provider is dat niet. Ik had er schoon genoeg van en op aanraden van anderen (ook met KPN) ben ik gegaan voor de mesh Deco M5 oplossing. De eerste signalen waren heel positief. Mijn bereik en snelheid sprongen vooruit.

Dat gevoel ebde snel weg toen ik erachter kwam dat ook ik last had van het niet meer werken van "Live pauzeren” en niet meer kunnen kijken van opnames.

 

(foutmelding: Er is een fout ontstaan met Live tv pauzeren. Het pauzeren is niet gelukt. Probeer het opnieuw. (-3).)

Ik heb dit forum (en andere) afgezocht en kwam veel dezelfde signalen tegen, maar nergens echt een oplossing. Bij een was het miraculeus opgelost door van router mode > acces mode > router mode te gaan. Helaas werkte dat bij mij niet.

Mijn opstelling is Experia box > Deco > switch (in meterkast, utp naar woonkamer en 1e verdieping)> Switch (woonkamer) > meerdere apparaten zoals 2e deco én Settopbox.

Ik had even de "hoop” dat het aan KPN lag, maar een directe kabel van experia naar stb liet zien dat het aan de deco lag.  Als workaround heb ik nu de Deco in Acces point staan, maar dat is voor mij niet wenselijk omdat ik dan functionaliteit mis 😞.

Ik zie nog twee mogelijke oplossingen hier en daar, maar nergens uitgeschreven:

  1. Gebruik maken van switches met IGMP snooping;
    De switches die er nu liggen hebben dat niet!
  2. Er zit een IPTV/vlan functie op de deco… Zou daarmee iets bereikt kunnen worden?

Extra kabels trekken zie ik niet zitten, en ik heb liefst de deco's ook bedraad omdat ik zie dat dat de snelheid ten goede komt.

Iemand die me nog een beetje hoop kan geven?

 

Groet,
Roy

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Update: 

TP-Link geeft via hun forum op mijn vraag terug:

It might be related to the IPTV service.

Did your TV get connected by Ethernet cable to the Deco?

If yes, please go to more>advanced>IPTV/VLAN and choose the second one IPTV VLAN.

For more details, please have a look at this link:

https://www.tp-link.com/support/faq/2421/

 

Daar moet ik nog verder naar gaan kijken, maar de uitdaging ligt denk ik bij het invullen van de juiste waardes, en… of het überhaupt gaat werken, want dan had ik verwacht dat al wel ergens als oplossing te hebben gezien.

 


De ontvangers moeten rechtstreeks aan de Experiabox blijven. Dat kan niet anders. Tv ontvangers van KPN werken niet achter een 2de router. Van geen enkel merk. Dat ligt niet aan TP-Link, het kan gewoon niet. Dus je zult iets moeten verzinnen met kabels. Dat je die op een zodanige manier legt dat het kan. Of anders moet je met vlans gaan werken. Dan kan 2 gescheiden netwerken over 2 kabel sturen.


Dat is dan mooi balen :(

KPN schijnt hier dus een andere inrichting te hebben dan Ziggo, daar werkt het wel als een zonnetje. Helaas zit ik zo verweven in KPN dat overstappen niet makkelijk is. Hoe dan ook, zal ik dus genoegen moeten nemen met suboptimaal….

Bedankt wel voor je reactie :thumbsup_tone1:


Bij Ziggo moet er ook een aparte kabel naar de tv, een coax kabel voor live hd/4k tv. Daar ontkom je bij Ziggo dus ook niet aan. Feitelijk maakt het geen bal uit.


Ik moet ook geen aannames doen :)

 


In dit topic speelt hetzelfde: