Skip to main content

Beste KPN,

Onlangs bezig met mijn eigen DNS, helaas kan ik deze niet meer instellen in/op de Experia box v10. Gezocht op internet en forum, dit heeft in het verleden op de V10 gezeten, maar is er nu uit. Deze instelling zit blijkbaar wel weer in V12. Daarnaast wil ik aan de gang mijn een eigen VPN en VLAN, deze opties zitten er niet in. Ook staat het Telfort logo nog in mijn Expaeria box. Graag zou ik deze omruilen. Plus nog wat andere zaken wat ik nog aan het uitzoeken ben.

Ik hoor graag van u.

Alvast bedankt.

Hallo @MichelC , alleen defecte modems worden omgeruild. Eigen DNS is ook in de V10 in te stellen door vinkje te verwijderen bij ISP DNS gebruiken, dan komt er ruimte besckikbaar om eigen DNS in te vullen.

De technische omzetting van Telfort naar KPN gaat batch-gewijs,dus je komt vanzelf aan de beurt.

Een V12 bestaat niet bij KPN,wel een Box12..

In de modems van KPN is niets in te stellen qua vlan en vpn, dat zul jevia een eigen router kunnen regelen.

 


Bij de KPN Box 12 word de DNS steeds weer op default gezet bij elke herstart…

En zolang u nog een Telfort verbinding heeft zal de KPN Box niet eens werken, die ondersteund dat niet.


Hallo @MichelC , alleen defecte modems worden omgeruild. Eigen DNS is ook in de V10 in te stellen door vinkje te verwijderen bij ISP DNS gebruiken, dan komt er ruimte besckikbaar om eigen DNS in te vullen.

De technische omzetting van Telfort naar KPN gaat batch-gewijs,dus je komt vanzelf aan de beurt.

Een V12 bestaat niet bij KPN,wel een Box12..

In de modems van KPN is niets in te stellen qua vlan en vpn, dat zul jevia een eigen router kunnen regelen.

 

 

Goedendag @JanD ,

Negatief, die optie zit er niet (meer) in. Vinkje staat uit, maar veranderd niet aan in te vullen opties. (vinkje doet niks, zie screenshot)

daarnaast, ik ben al een tijd geleden overgezet van Telfort naar KPN, niks veranderd. Maar nu we daar toch over beginnen, ik wist niet dat je klant kon zijn, maar toch geen klant kon zijn.

Als overgezette klant van Telfort naar KPN, ging vanzelf door de migratie. Na de migratie had ik problemen met mijn wifi, toen kon ik niet geholpen worden omdat ik geen “klant” was van KPN, ik had toen ook geen recht op die wifi boosters waar toen reclame voor gemaakt werd. Ik betaal wel aan KPN, maar ben geen KPN klant. Ja die was ff lastig te begrijpen. Ik heb mij “over laten zetten”, zou dan iets meer betalen, maar wel KPN service krijgen. Ik betaal wel meer, maar abonnement staat al een aantal maanden nog steeds op hetzelfde. Nu wil ik mijn abonnement overzetten/wijzigen naar hussel 200mbit, maar dat gaat niet omdat mijn vorige wijziging nog vast staat of niet verwerkt is.

maar goed, eigen DNS invullen dat kan niet.

en @Nick83 , hoe weet je dat ik “nog” Telfort klant ben, dat heb ik nergens verteld. Maar in ieder geval, ik ben in oktober 2020 overgezet naar KPN, enig tijdje zou ik zeggen.

 


Hallo @MichelC is die screenshot wel van een Experia V10, in mijn Telfort-tijd zag mijn V10 er niet zo uit, maar wel zoals onderstaand screenshot van mijn V10 (KPN-versie):

Zonder DNS-aanpassing
Met DNS-aanpassingsmogelijkheid

 


Hoi @JanD 

ExperiaboxV10A


@Nick83, hoe weet je dat ik “nog” Telfort klant ben, dat heb ik nergens verteld. Maar in ieder geval, ik ben in oktober 2020 overgezet naar KPN, enig tijdje zou ik zeggen.

 

Ik heb het niet over "Telfort klant", maar "Telfort verbinding".

Er staat een Telfort logo op uw schermafdruk. Dus ik vermoed dat u nog gewoon een Telfort verbinding heeft. Die is namelijk iets anders dan een KPN verbinding. 

In okt 2020 bent u administratief overgezet naar KPN. De verbinding is toen nog hetzelfde gebleven. 

Welke firmware versie heeft u op de Experiabox? 


@Nick83 

Ja, dat verbaasd mij niks, blijft vreemd. Ik zag net versie 6 staan

 


@Nick83

Ja, dat verbaasd mij niks, blijft vreemd. Ik zag net versie 6 staan

 

Ja, dat is nog "gewoon" Telfort firmware.

Bij de KPN firmware kan je wel de DNS aanpassen volgens mij. Lees dit topic maar eens:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/hoe-een-andere-dns-server-instellen-in-experiabox-v10a-545900


Hoi @JanD 

ExperiaboxV10A

Hallo @MichelC , vandaar de verwarring, je schrijft over een V10, dat is een heel ander modem.

 


@JanD sorry man 👍

@Nick83 zal je net zien, krijg ik vandaag toevallig een mailtje van KPN op mijn oude emailadres dat ik nieuwe software krijg op mijn modem.

“Uw modem krijgt nieuwe software

Op 17 augustus 2021 verbeteren we 's nachts tussen 00:00u en 06:00u de software van uw modem. Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software en de laatste veiligheidsupdates.”


Nou update: de beloofde update van de Experia box is niet geweest, firmware ongewijzigd, telfort logo nog aanwezig. Servicedesk onbereikbaar, te druk en dan wordt de verbinding beëindigd. Plus ik zou gisteren terug gebeld worden over mijn abonnement, is ook niet gebeurd.