Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10. Gisteren twee nieuwe superwifipunten succesvol aangesloten (eentje beneden bij de Experiabox en eentje op zolder) en nu valt steeds het internet kort uit. De Wifi is wel goed. Experiabox opnieuw opstarten werkt, maar vervolgens steeds weer kort wegvallend internet.

 

Zit een voorgeschiedenis aan. Geen idee of dit ermee te maken heeft en wat de eerste aanleiding is voor de problemen. Maand geleden viel vanuit het niets het internet uit. Wifi deed het gewoon nog, ook de Dualband wifiversterker van KPN  op zolder. Alles opnieuw opgestart en daarna kreeg ik mijn Dualband (die was aangesloten op een goed werkende DVS650) op zolder niet meer aan de praat. Deze heb ik gereset en weer succesvol gekoppeld aan de Experiabox V10. 

Daarna zag ik dat op de de DVS650 die op de Experiabox zat aangesloten het middelste lampje met huisje niet meer brandde, en boven op zolder ook niet meer. Daarna de nog wel goed werkende DVS650 van de eerste verdieping en een DVS1200 die ik in de kast had liggen omgewisseld en uitgetest (geen resultaat), nieuwe kabels ertussen (geen resultaat), de DVS650 van de eerste verdieping terug geplaatst (waarna ook bij deze DVS het huisje niet meer brandde) en tenslotte eerst twee en daarna alle vier opnieuw aan elkaar gekoppeld door ze in elkaar te steken in het stopcontact en met elkaar te verbinden via knopje aan de zijkant (geen resultaat). Dus uiteindelijk brandde bij geen enkele DVS het middelste lampje meer. En op de Dualband wifiversterker op zolder had ik toen wel wifi, maar geen internet, ik neem aan vanwege de niet goed werkende DVS. Ik heb als snelle oplossing gisteren maar twee nieuwe Superwifipunten van KPN geplaatst. Alles werkte gisterenavond prima. Nu valt het internet dus steeds kort weg en moet ik het oplossen door de Experiabox opnieuw op te starten.  

Dus eigenlijk meerdere vragen:  Wat kan de reden zijn voor wegvallend internet?  Hoe krijg ik de DVS kastjes (in ieder geval twee van de vier werkend zou fijn zijn) weer aan de praat?  En stel dat de DVS verbindingsset weer werkt (handig ivm een tv-kastje op de eerste verdieping en internetkabel voor een game-pc), kan dat dan i.c.m. de Superwifipunten? 

Vrijwel zeker wordt het probleem veroorzaakt door de draadloze verbindingssets. Kan is groot dat het electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor dvs's. Probeer een keer te testen zonder en kijk wat er gebeurt.  Gamen via draadloze verbindingsets is niet verstandig als je dat probleemloos wil doen. De echte gamer doet het bekabeld 😉


Ik heb nu geen enkele dvs meer in gebruik. Maar ze werkten tot voor kort altijd prima. Een rechtstreekse kabel trekken naar de eerste verdieping lukt niet dus vandaar die dvs op de tweede tv ontvanger. Ik maak uit je reactie op dat de kabel uit de dvs geen snellere verbinding geeft dan via de wifi? Puber klaagt ook vaak dat games vastlopen op zijn kamer 😉.. 

 

Heb je ook een idee of het uberhaupt zinvol is de dvs nog te proberen icm de superwifipunten? Of de tv op de eerste verdieping beter via een chromecast streamen ipv de tv ontvangen? Derde wifipunt op eerste verdieping voor aansluiten tv ontvanger weinig zin in, want de wifi in huis is overal goed met alleen die op zolder.


Eigenlijk moet je geen dvs gebruiken en als het werkt dan is het of voor tv of voor wifi. Met de wifipunten zou het goed moeten gaan. Hoe staan ze opgesteld?


Eén wifipunt staat beneden in de woonkamer (bekabeld aan de Experiabox) en boven op zolder staat de tweede draadloos. Wifisignaal op zolder is goed. Lampje wifipunt brandt groen. 
Vandaag valt al paar keer het internet weg, terwijl er wel goed wifisignaal is. Wegvallend internet was met de oude Dualband icm DVS ook al aanwezig. Dus misschien is het toch de Experiabox V10 die het af en toe af laat weten?

En nu heb ik ook geen idee waar ik op de eerste verdieping de tweede tv-ontvanger op moet aansluiten zonder DVS. Kabel trekken naar de eerste verdieping is geen optie. Plafond recht omhoog komen we niet doorheen en afstand Experiabox via allerlei andere ruimtes tot de betreffende kamer is te groot en onhandig i.v.m. deuren enzo. Daarvoor hadden we de verbindingsset juist aangeschaft.

 


Je hebt de ronde zwarte wifi versterkers toch?


Ja de ronde zwarte. Eergisteren gekocht via KPN.

Fingers crossed, maar vanmiddag valt het internet nog niet weg 


Als het weer mis gaat dan helpen we je. Een klagende puber is niet de bedoeling 😉


Nou die tv ontvanger en dvs verbindingsset die het niet meer doet is eigenlijk bijzaak.
 

Ik heb nu twee Superwifipunten gekocht, maar het internet via de wifi valt nu steeds weg. Dat is het hoofdprobleem. Ik heb alleen nog maar de experiabox en de superwifipunten dus kan nergens anders aanliggen. Maar ik heb net mijn laptop bekabeld aan de Experiabox gehangen en dan werkt internet wel. Binnenkomend signaal hapert? Kan dat?


Dat komt doordat de SuperWiFi's via de dvs's loopt. Dat is helemaal niet nodig maar dan miet de opstelling misschien iets anders. 


Nou die tv ontvanger en dvs verbindingsset die het niet meer doet is eigenlijk bijzaak.
 

Ik heb nu twee Superwifipunten gekocht, maar het internet via de wifi valt nu steeds weg. Dat is het hoofdprobleem. Ik heb alleen nog maar de experiabox en de superwifipunten dus kan nergens anders aanliggen. Miet dan wel de experiabox zijn toch?

Hallo @EvelynevO ik neem aan dat je de wifi op de V10 uitgeschakeld hebt en de wifiversterkers rechttreeks bekabeld aangesloten hebt aan het modem?

 


Ja. Eerste superwifipunt hangt bekabeld aan de Experiabox. Tweede superwifipunt na aansluiten losgekoppeld en op zolder draadloos neergezet. Volgens het boekje. Wifi van de experiabox is bij installatie superwifipunten vanzelf uitgeschakeld.

Het internet dat wegvalt ligt niet aan wifisignaal. Die is overal in huis nu maximaal. Internet valt overal in huis via wifi uit, ook beneden vlak naast het eerste superwifipunt. Met laptop via netwerkkabel aan de Experiabox werkt het internet wel zonder haperen. 


Geen dvs ertussen dus. Dat was de oude situatie.

maar goed wifisignaal en haperend internet via de wifi. Ik ben niet enige lees ik, maar oorzaak en oplossing lees ik nergens.

 


Samengevat; je hebt nu geen dvs meer en twee wifi versterkers waarvan één bekabeld aan het modem en de andere op zolder. Begrijp ik dat goed?


Klopt!


Wat is de afstand ongeveer tussen de twee wifiversterker? 


Overdwars zolder voor kant en woonkamer achter. Gewoon rijtjeshuisafmetingen. 
maar beneden zit ik neem ik aan op het superwifipunt in de woonkamer en daar valt internet ook weg. 


Je kan een monteur laten komen maar daar zijn kosten aan verbonden als het probleem niet wordt veroorzaakt door iets wat van kpn is. Om dat te vermijden is het van belang om uit te sluiten dat het niet door een kapotte kabel of iets dergelijks is. Een kapotte experiabox is onwaarschijnlijk.  Het moet iets anders zijn. Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Dan kunnen we eerst kijken hoe de verbinding tussen het modem  en de centrale er uit ziet.


Hoi @EvelynevO, welkom op ons forum!
Betaalde monteurs kun je altijd bestellen via www.kpn.com/monteur maar we denken hier ook altijd graag even met je mee. Als je liever direct contact hebt kun je ook altijd met ons bellen op 0800-0402.

Heb je de mogelijkheid het tweede superwifipunt ook eens met een kabel aan te sluiten? Hoe branden de lampjes hierop? En op je experiabox?
Had je de stappen van onze wifimanager ook al eens doorlopen? Waar komt deze op uit?

Ik heb ook nog een paar handige relevante topics voor je!

 


Laatste dagen lijkt het draadloos internet hier probleemloos te werken. Bedankt allemaal voor het meedenken. 

Alleen heb ik nu een tv- ontvanger staan op de eerste verdieping die ik nergens op kan aansluiten. Aangezien ik de oude verbindingsset niet meer terug aan de praat heb gekregen. Kabel vanaf een wifipunt trekken naar de tv-ontvanger gaat hier niet. Ook geen idee of dit uberhaupt mogelijk zou zijn. Mocht iemand hier nog uitleg en een tip voor hebben hou ik me aanbevolen. En anders bel ik maar een keer naar KPN voor hulp .


Een kabel zou daar wel de beste optie voor zijn vermoed ik maar als je ze toch al hebt is het misschien de moeite waard om de TV met je draadloze verbindingssets aan te sluiten.
We hebben hier een tweetal handige topics over!