Skip to main content

Hallo,
Helaas een probleempje met de aansluiting van een (nieuwe) NAS (DS220+) via de KPN-router (Experia Box V10) op ons LAN.
Het verschijnsel is, dat de NAS geen contact blijkt te kunnen krijgen met het internet. Evenals bij mijn andere (oudere) NAS heb ik na een eerste poging met een dynamische IP-toekenning van de DHCP, getracht de nieuwe NAS vervolgens een vast intern IP adres toe te kennen.
Alle pogingen blijken door de DHCP hardnekkig en consistent te worden beantwoord met de opmerking “De huidige handeling is ongeldig, controleer de parameters”. Ik garandeer hierbij dat ik die toch echt juist heb ingevuld!. Bij mijn NAS-1 werkte (en werkt) dat nog steeds probleemloos!.
Een ping-test binnen ons LAN naar de nieuwe NAS blijkt overigens probleemloos te functioneren!
Mijn vraag is dus, wat er mis kan zijn met deze poging tot DHCP-binding (3e apparaat in dit LAN met vast IP-adres). 
Afgezien van het missen van een internet connectie van de NAS, lijkt deze overigens verder vooralsnog geheel naar wens te functioneren.
Wie helpt mij toch weer met deze NAS op de internet-weg ?

Plaats eens screenshots van wat je ingevuld hebt en waar het fout gaat.


 


Hoeveel DHCP bindings heb je al gedefinieerd?


Beste WJB,
Dat is snel te beantwoorden: Dit zou de derde worden (dus nog ruim onder het kennelijke kritieke getal van 10 (?)


Zelf vind ik het wel ook merkwaardig, dat de NAS wel zichtbaar is op ons LAN (dus via de router de WIFI aanstuurt. Toch lukt het niet de NAS-aanmeldingsprocedure voor de Quickconnect-optie te starten voor de aanmelding.
Zodra ik dan ook bv de Help-functie probeer te raadplegen, schakelt de NAS over in de “Off-line modus” (geen internet beschikbaar!)


Ik gebruik geen quickconnect maar de een .synology.me ddns.


Mijn ICT-kennis moet helaas als zeer beperkt worden aangemerkt …. Maar welke DNS dan ook gebruik wordt, het begin der dingen lijkt mij toch wel, dat mijn NAS op enigerlei wijze in staat moet zijn te communiceren met het internet!
Inmiddels ben ik zover, dat het binding-probleem van de Experia van secundair belang lijkt te worden. Mijn oude en nieuwe NAS heb ik inmiddels laten wisselen van netwerkaansluiting. Daarbij blijft de nieuwe NAS consistent geen verbinding met internet te kunnen maken. Ergo: Probleem moet gezocht worden in de nieuwe NAS!
Vraag voor mij is nu: Is er sprake van een technisch mankement of is dit te wijten aan mijn te beperkte vakkennis of foute handeling bij de installatie van deze NAS (?).
Dus de vraag is: Heeft iemand een idee wat ik nog specifiek kan doen of controleren alvorens dit apparaat ter reparatie aan te beiden?