Skip to main content

Thecus NAS N2200XXX stat ingesteld op DHCP en krijgt een ip adres van de experia box V10a (net overgestapt van Ziggo) maar hoewel de NAS zichtbaar is op nhet lan, kan hij niet bereikt worden. Via de configuratie utility van Thecus zie ik dat de NAS geen gateway adres krijgt!

Op de Ziggo modemrouter werkte het wel goed en als de NAS wordt aangesloten op een tweede router achter de experia box V10a werkt het ook goed. Maar ditis vor mij geen oplosing omdat en tweede router een andere ip range moet hebben dan de eerste router. NAS is dan niet via de wifi van de experia box V10a bereikbaar!

Heeft KPN hier een oplossing voor?

Schakel eerst eens die hele 2de uit en haal hem er tussenuit. Sluit alles aan op de Experiabox. En probeer het dan nog eens.

Een 2de router kan voordelen bieden. Maar het moet niet zo zijn dat sommige apparatuur aan de Experiabox zit, en andere apparatuur achter de 2de router zit. Want allerlei functies werken dan niet. Of niet goed.

Ik heb ook een 2de router. Maar ik heb wel alles (behalve de tv ontvangers) achter die 2de router zitten en WiFi van die Experiabox staat uit.

Als ik het wifi van mn Experiabox aan zet, en mijn printer via WiFi daarmee verbind, dan kan ik vervolgens die printer ook zien van achter mijn 2de router. Ik kan zo de webinterface openen. Werkt prima. Maar als ik hem in Windows in het configuratiescherm probeer te installeren, dat lukt dat niet. Want die printer word nooit gevonden. Zoiets zal bij u ook aan de hand zijn denk ik.


Hoi @Motorbende , wat leuk dat je er bent, onze community heeft hier veel ervaring mee. Misschien komen jullie er onderling uit. Succes!  


Probleem dat experia box v10(a) een Thecus NAS wel een ip adres geeft maar dat die NAS daarna niet bereikt kan worden is merdere malen gemeld op dit forum. Ook wordt steeds gemeld dat andere routers geen probleem geven. Helaas geen enkel bevredigend antwoord. 

Zou mooi zijn als een KPN expert eens kijkt naar dit probleem en uitleg geeft waarom dit optreedt. Wellicht door de uitvoerige beveilingsinstellingen op de experia box?


Heeft u het al geprobeerd om die 2de router er uit te halen? Natuurlijk krijgt die NAS een ip. Ik zeg ook niet dat da niet zo zou zijn.


Als de NAS an de experia box hangt, krijgt hij een ip adres maar is dan niet bereikbaar. Wel zichtbaar in het lan maar niet pingbaar.

Als de NAS aaan een andere router hangt  krijgt hij ook een ip adres en is dan wel pingbaaren bereikbaar.  Thecus NAS hebben Linux OS.


Reageer