Skip to main content
Vraag

Experia Box V10A Wireless Mode 802.11b ontbreekt om camera te koppelen

  • 26 August 2024
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Dag allen,

Binnen de routerinstellingen wireless mode heb ik enkel de keuze tussen n of g/n. (zie foto). B ontbreekt. De waarden zijn teruggezet naar fabrieksinstelling; dit geeft geen resultaat. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en/of hoe dit opgelost kan worden zodat 802.11b beschikbaar is?

Dank op voorhand.

 

deze mode is er express uitgehaald. deze is ook niet meer aanwezig op zowel de box12, box14 en de super wifi 2.0. maar deze gaat ook niet meer terug komen.

wat hier precies de rede van is weet ik zo niet. maar volgens mij had het iets te maken omdat deze standaard door bijna geen enkel apparaat meer gebruikt wordt, en iets met conflicten met de overige standaarden.

maar nogmaals, het precieze hiervan durf ik niet te zeggen.


De KPN Experia V10 heeft de B-modus nog wel @Johannes_F en @joey92 , zie onderstaande screendump.

Waarom zou je specifiek de B-modus willen gebruiken @Johannes_F , is een zeer oud, bijna vergeten protocol als er überhaupt nog wel producten bestaan die het B-protocol ondersteunen.

Of heb je nog een apparaat dat alléén het B-protocol ondersteunt???

Bij de V10 kun je ook nog kiezen voor uitsluiten B

 


De KPN Experia V10 heeft de B-modus nog wel @Johannes_F en @joey92 , zie onderstaande screendump.

@JanD 

klopt inderdaad. die had ik ook niet benoemd in mijn reactie. alles nieuwer dan de V10 heeft geen 802.11b meer aan boord. uitzondering is de super wifi 1.0 en de experia wifi.


deze mode is er express uitgehaald. deze is ook niet meer aanwezig op zowel de box12, box14 en de super wifi 2.0. maar deze gaat ook niet meer terug komen.

Box 12 heeft nog wel

 


De KPN Experia V10 heeft de B-modus nog wel @Johannes_F en @joey92 , zie onderstaande screendump.

Waarom zou je specifiek de B-modus willen gebruiken @Johannes_F , is een zeer oud, bijna vergeten protocol als er überhaupt nog wel producten bestaan die het B-protocol ondersteunen.

Of heb je nog een apparaat dat alléén het B-protocol ondersteunt???

Bij de V10 kun je ook nog kiezen voor uitsluiten B

 

@JanD Klopt, ik heb een PZT camera die op een Experia V8 wel functioneerde maar op de V10a dus niet. Het blijkt dat deze camera enkel goed werkt met het b protocol ( een ug van het apparaatje zelf).

Ik verwijs even naar deze thread (

waarin de schrijver stelt wel te beschikken over het protocol in zijn v10a. Dat maakt het dus vreemd.  V8, v10, v12 wel en v10a soms..


Dan is het ook wel een ‘antieke’ camera zo langzamerhand denk ik @Johannes_F , kun je eens merk en type plaatsen en een foto???


Dan is het ook wel een ‘antieke’ camera zo langzamerhand denk ik @Johannes_F , kun je eens merk en type plaatsen en een foto???

@JanD Zo antiek ook weer niet, maar zoals gezegd zit daar een bug in  Voor nu opgelost door de camera aan een Linksys WAP te koppelen, die ook weer te benaderen is via de WLAN V10a. Ik check nog even ander V10a ‘s op ander locaties om te zien wat daar de menu’s aangeven.

Super dank voor de reacties allen.


Reageer