Skip to main content

Hallo allemaal

 

Ik heb een experiabox v10 en een bult slimme lampen/schakelaars/ ipcameras en raspberry pi 's. En nu kwam ik erachter dat als ik al mijn apparaten een vast op adres wil geven de v10 maar 10 adressen toelaat.Dus  elke keer dat de stroom uitvalt of de router gereset word moet ik al mijn apparaten opnieuw programmeren in mijn raspberry pi. Nu is er ook een nieuwe experia box, de V12 en nu vroeg ik mij af of er meer ip adressen kunnen worden vastgezet in dit apparaat.

jullie inbreng is welkom

 

groeten Igor

Heeft u niet een v10a? In plaats van een v10?

Hoe dan ook, dit is voor KPN geen reden om u zomaar een KPN Box te geven. Een Experiabox word alleen omgeruild als deze kapot is. En zelfs dan is de kans aanwezig dat u weer hetzelfde model krijgt.


Ik heb de v10 dat is toch degene met vier poorten IPV 3 op de v10a?

Maar dat houdt dus in dat ik wat anders moet verzinnen.

Ik heb trouwens in het begin wel een andere box gekregen en die kon ik zo omruilen voor de v10 dus daarom.


Ja, 4 poorten, dan heeft u inderdaad de v10.

Ik wist niet dat deze ook de beperking van max 10 apparaten had. Dat is meer iets voor de v10a.

 


Hoi @sphyrna72 . Mocht jij glasvezel hebben is het misschien ook aantrekkelijk om de experiabox helemaal te vervangen voor een eigen router met meer functionaliteit.

 


Ik denk dat ik dat wel moet ja


Volgens deze reactie is de DHCP pool  van 1 t/m 200 . Ik gebruik zelf de adressen onder 254 (Box v12) voor mijn vaste IP adressen. Dat gaat prima.

Hopelijk zijn die 53 IP adressen genoeg.