Skip to main content

net een paar keer geprobeerd om met de WifiManager een test sessie op te zetten met mijn mobiel, omdat het wifi signaal daar niet goed op binnenkomt.

Helaas is dat na 5 pogingen niet gelukt.

Wat wel lukte was om met een laptop deze test uit te voeren en die zou verbeteringen hebben doorgevoerd, maar mijn mobiel (en tablets) hebben nog steeds geen (goed) ontvangst als ze niet op dezelfde etage zijn als de v10.

Wat kan er gedaan worden om dit wel voor elkaar te krijgen?

Hoi @Andre P, welkom terug :) 
Het advies om met de wifimanager je bereik uit te breiden is dit altijd te doen vanaf het apparaat waarmee je het probleem ervaart (in jouw geval je mobiel) vanaf een plek waar je nog wel bereik hebt maar geen fantastisch bereik. In jouw situatie wil ik je dus adviseren iets dichterbij je experiabox te gaan staan om de wifimanager te doorlopen. Als het daar dan gelukt is kun je weer iets verder weg gaan staan en het nog eens proberen.

 


Hoi Thomas.

dat kan ik doen maar dan kan ik in feite de wifimanager niet compleet vervullen omdat ik op de hoogste woonlaag niet kan meten en dat wel gevraagd wordt, kan dit op een andere manier ingevuld worden?

André


Als je de hoogste woonlaag niet meetelt, waar komt de wifimanager dan op uit? Als je érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft steken zou hij wifiversterkers of een monteur aan moeten bieden.


@Andre P is het nog gelukt met de wifimanager?