Skip to main content

Hallo, de combinatie van mijn QNAP NAS en mijn Experia V10a box heeft altijd goed gewerkt. Maar mijn NAS staat al een poos uit omdat als deze aan staat de Experia na een tijdje het meeste van mijn internet verkeer naar de QNAP doorstuurt. Ook TV kijken lukt dan niet meer. Wanneer ik iets aan de port-forwarding op de Experia aanpas (maakt niet uit wat) dan werkt het een paar minuten goed, waarna alles weer in de QNAP terecht komt. Ik heb geen port-forwarding naar mijn NAS meer ingesteld, wel krijgt deze nog een vast IP adres van de router. Wat moet ik doen om dit goed te krijgen?

Er gaan veel berichten rond op het forum met fouten m.b.t. port forwarding met een Experia Box V10A door de buggy software van dat modem/router type.

Andere router vragen bij KPN zou ik zeggen. Je mag ten slotte verwachten een fatsoenlijk werkend product te krijgen die gewone netwerkfuncties correct uitvoert.


Het kan ook zijn dat in de router uPnP aanstaat en dat de NAS zo geconfigureerd is dat hij de router aanpast. M.a.w. De NAS beheert de portforwards in de router.


Niet aan gedacht. Klopt. Goed opgemerkt.   :thumbsup:


Het kan ook zijn dat in de router uPnP aanstaat en dat de NAS zo geconfigureerd is dat hij de router aanpast. M.a.w. De NAS beheert de portforwards in de router.

Nee dat is niet zo, en ik zie daar ook niets van terug in de router.Â