Skip to main content

Ik heb begrepen dat de experia v12 alleen 5 ghz draait.

Die v12 ligt nu op postkantoor om om te wisselen met mijn huidige v8, maar ik durf het niet op te halen omdat mijn hele huis vol zit met smartlampen van de action die alleen op 2,4 ghz draaien.…

 

Wat te doen?!?!?!

Nee de 12 heeft allebei maar je kunt het niet zelf instellen.


Maar kan KPN het wel instellen dan? 

 


Maar kan KPN het wel instellen dan? 

Euhm... nee. De KPN Box zend zowel 5 als 2,4 GHz uit onder dezelfde naam. Apparaten die op 2,4 GHz werken zouden het gewoon moeten doen.


Nee dat bepaalt de box zelf. Dus in principe zou het geen probleem moeten geven maar om eerlijk te zijn er zijn ook weleens problemen met deurbellen etc. Maar wacht even of er nog iemand anders reageert die wat ervaring daarmee heeft.


Maar kan KPN het wel instellen dan? 

Euhm... nee. De KPN Box zend zowel 5 als 2,4 GHz uit onder dezelfde naam. 

Dus de lampen moeten het dan gewoon doen? Ik lees namelijk het tegenovergestelde en ook de drie keer dat ik get aan de klantenservice hebt gevraagd kreeg ik verschillende antwoorden....


Nee dat bepaalt de box zelf. Dus in principe zou het geen probleem moeten geven maar om eerlijk te zijn er zijn ook weleens problemen met deurbellen etc. Maar wacht even of er nog iemand anders reageert die wat ervaring daarmee heeft.

Ok. Dank. Ik ga morgen voor de 4de keer de klantenservice bellen. Maar ben er angstig voor...


Nou ik ben bang dat je daar geen helder antwoord op krijg. Daar weten ze niets van lampen. Ik zou de gok maar gewoon nemen. Je hebt geen andere keus.


Nou ik ben bang dat je daar geen helder antwoord op krijg. Daar weten ze niets van lampen. Ik zou de gok maar gewoon nemen. Je hebt geen andere keus.

Jawel. Kan gewoon de v8 houden.. dan sturen ze de v12 automatisch na 7 dagen weer terug. Maar het gaat dus niet om de lampen. Het gaat erom dat de v12 op 2,4 ghz moet uitzenden en of die dat kan..


Dat doet ie sowieso!


Nou ik ben bang dat je daar geen helder antwoord op krijg. Daar weten ze niets van lampen. Ik zou de gok maar gewoon nemen. Je hebt geen andere keus.

Jawel. Kan gewoon de v8 houden.. dan sturen ze de v12 automatisch na 7 dagen weer terug. Maar het gaat dus niet om de lampen. Het gaat erom dat de v12 op 2,4 ghz moet uitzenden en of die dat kan..

U bent echt niet de enige die zulke lampen heeft hoor 😄 een router die geen 2,4 GHz WiFi heeft is geen optie denk ik.


Nou ik ben bang dat je daar geen helder antwoord op krijg. Daar weten ze niets van lampen. Ik zou de gok maar gewoon nemen. Je hebt geen andere keus.

Jawel. Kan gewoon de v8 houden.. dan sturen ze de v12 automatisch na 7 dagen weer terug. Maar het gaat dus niet om de lampen. Het gaat erom dat de v12 op 2,4 ghz moet uitzenden en of die dat kan..

U bent echt niet de enige die zulke lampen heeft hoor 😄 een router die geen 2,4 GHz WiFi heeft is geen optie denk ik.

Ja maar nu weet ik dus nog steeds niet of de v12 dat kan met 2,4 ghz..


De 12 heeft zowel de 2.4 als de 5 ghz band. Je kan ze alleen niet allebei een eigen ssid geven.


De 12 heeft zowel de 2.4 als de 5 ghz band. Je kan ze alleen niet allebei een eigen ssid geven.

Ok. Dit is dus Grieks voor mij. Ik weet er echt heel weinig vanaf. Ik weet niet eens wat ssid is.…

Maar de mensen bij KPN dus ook niet echt want niemand kan mij een sluitend antwoord geven…

Werkt die v12 nou met 2,4 ghz apparaten? Of niet. En wat moet ik dan?  Ook voor sonos heb je 2,4 nodig..…

Maar stel de info wel op prijs hoor maar ik weet het gewoon niet  

 


Die werkt gewoon met 2.4 ghz apparaten. Ga em nou maar gewoon halen. Als je tegen problemen loopt dat roep je maar.


Nou, wat een gedoe. Toch de gok gewaagd, naar superveel contacten met KPN en telkens andere antwoorden. Lisa van vanmiddag was het duidelijkst.

Ik het apparaat halen. Wat blijkt…. Er zit een v10 in……  Sjezus, al die moeite voor niks. Wel alles aan het draaien hier thuis! Maar op 2,4 ingesteld via router loginn…. Ben niet blijer geworden door deze hele situatie… Maar goed. het is achter de rug….


De v10 is het enige modem van KPN waarop je het 2,4 en 5 GHz netwerk verschillende namen kan geven, dus ik zou zeggen: wees er blij mee.


De v10 is het enige modem van KPN waarop je het 2,4 en 5 GHz netwerk verschillende namen kan geven, dus ik zou zeggen: wees er blij mee.

Ok. Dank voor je reactie. Maar wat zou het nut daarvan zijn? Ben wel een behoorlijke leek..


De v10 is het enige modem van KPN waarop je het 2,4 en 5 GHz netwerk verschillende namen kan geven, dus ik zou zeggen: wees er blij mee.

Ok. Dank voor je reactie. Maar wat zou het nut daarvan zijn? Ben wel een behoorlijke leek..

Alles wat er niet op zit hoef je ook niet te ondersteunen. Daar hoef je dus ook geen medewerkers voor op te leiden. Als er een klant er om vraagt, dan zegt de medewerker gewoon: "Kan niet. Heeft u nog een andere vraag? Nee? Dan wens ik u nog een fijne dag" en hup de hoorn er op. Lekker snel klaar zo.

Waarom de v10 het wel heeft weet ik niet helemaal. Maar volgens mij word die ook heel veel bij zakelijke klanten ingezet. En daar word zoiets wat minder makkelijk geaccepteerd...