Skip to main content

Ik heb een experia V10 en heb een experiawifi gekocht. De medewerker in de winkel zei dat ik maar 1 experia nodig heb. Gelijkvloerse woning met bedraadde aansluitingen. Volgens de gebruiksaanwijzing heb ik er twee experia WiFi’s voor nodig. Klopt dat of kan ik 1 experiawifi rechtstreeks op een bedraad punt in de woning plaatsen?

 

Hallo @dacapo , als je een zwarte vierkante Experia wifi aansluit op het modem wordt de interne wifi van de modem uitgeschakeld.

Als de modem bijvoorbeeld in de meterkast staat of hangt en je zet de experia wifi in de woonkamer, dan heb kun je een beter wifi signaal hebben.

Heb je ook nog een verdieping die goede wifi moet hebben dan kun je er nog beter 1 bij kopen.

 


Ok dan ga ik dat proberen.volgens de gebruiksaanwijzing moet er ook zo’n zwart boxje in de meterkast worden gezet en vandaaruit verder bedraad. We hebben een gelijkvloerse woning maar ik denk dat het WiFi signaal ergens reflecteerde want het signaal is in de hele woning even sterk als in de meterkast maar toch valt het signaal vaak weg. 


Volgens div moderatoren van kpn zelf zou alleen de wifi op de EB v10a en de 12 uitgeschakeld worden en niet de EB v10.


Hoi @dacapo, welkom op het forum!

Ben je er uit gekomen met de uitleg van @JanD:relaxed:

Wat ​​​​@jodocus 13 aangeeft klopt eigenlijk niet helemaal. Het is namelijk precies andersom. Als je een Experia Wifi aansluit op een Experia Box V10 of ouder (dus V9, V8 etc.), dan wordt de wifi van de Experia Box uitgezet. De Experia Wifi neemt de wifi-verbinding dan als het ware over. 
Heb je een Experia Box V10a of nieuwer en sluit je daar de Experia Wifi op aan, dan wordt de wifi van het modem niet uitgezet. De Experia Wifi wordt dan dus, naast het modem, een extra wifi-punt.

Het is dus afhankelijk van wat je precies zou willen. Voor een gelijkvloerse woning kan één Experia Wifi voldoende zijn; je kunt de Experia Wifi dan namelijk op een andere plek zetten dan de meterkast waardoor de verbinding beter tot zijn recht komt. Wil je op twee verschillende plekken in je woning een wifi-punt hebben? Dan kan een tweede Experia Wifi van pas komen (als je een Experia Box V10 of ouder hebt). Ik hoop dat je hiermee verder komt!


@dacapo Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer