Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Vorige week Experia WIFI geïnstallerd, 1 boven (main en daarna 1 beneden neergezet. Beide kastjes zijn met een eigen ethernetkabel verbonden met de Experia Box (v9), maar toch geeft de Experia WIFI aan dat de eerste WIFI verbonden is via de 2e WIFI (zie afbeelding). Bovendien geeft de 2e WIFI aan dat deze verbonden is via 10Mbps. Een apparaat dat hierop is aangesloten gaf een downloadsnelheid van over de 60Mbps aan, dus dit klopt ook niet.

 

Is dit een bug of ligt het aan een instelling?

Netwerkkaart volgens Experia WIFI

 

Hallo @TomdB. Van harte welkom hier. Bijzonder. Beide Experia WiFi's zijn dus wel bekabeld aangesloten op de Experia Box V9 en werken verder naar behoren? Dan lijkt het toch echt een probleem met de weergave. Wil je de Experia WiFi's eens resetten door het resetknopje ingedrukt te houden? Ik ben benieuwd of dat de weergave rechtzet. Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik het ook aan onze zijde checken.


Dag @TomdB. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik ben benieuwd of het resetten van de Experia WiFi's heeft geholpen. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Deze "kaart" klopt gewoon. Hier is niets mis mee. Die 10 Mbps is enigszins bedenkelijk. Het zou betekenen dat de kabel niet goed is. Maar als je op de aangesloten apparaten wel voldoende snelheid hebt, dan zou ik me er maar niet druk over maken.


@Nick83, bedankt voor je aanvulling! Ook weer wat geleerd. :slight_smile:


In het topic over de Experia wifi updates is dit al eens als verklaring gegeven door @erik:

 

100/1000 Mbit weergave in de interface
Een aantal van jullie gaven aan dat je in de interface een verkeerde ethernetsnelheid zag. Dit is een foutje in de weergave.

De Experia Wifi heeft twee ethernetpoorten. Het apparaat weet dus niet van te voren welke van deze twee gebruikt wordt om hem aan de Experia Box te verbinden. Om dat te bepalen zit er een detectiemechanisme in de software. Hij zou dan de ethernetsnelheid moeten weergeven van de poort die verbonden zit met de Experia Box. 

Alleen, als er een ander apparaat is aangesloten op de tweede poort wordt soms per abuis die gepakt en daarvan de ethernetsnelheid weergegeven. Als dat apparaat er dan een is die niet meer kan dan 100 Mbit, krijg je dat er in de webinterface ook 100 Mbit komt te staan. Dit heeft dus geen daadwerkelijke effect. Echter moet de weergave natuurlijk gewoon correct zijn. Dit wordt dan ook hersteld op dit moment, of is dat zelfs al.


Dat klopt inderdaad, @Tanoor. Ik was daar niet van op de hoogte. Goed dat je dit deelt. :thumbsup_tone2:


Reageer