Skip to main content

Ik heb een modem V12 en drie stuks experia wifi kastjes (zwart)

een in op begane grond en een op de 1e verdieping en een op zolder, als ik van de 1e verdieping naar zolder ga dan brandt het lampje verbinding niet en heb dan slechte wifi tot dat na +/- 2 minuten de  verbinding komt dat geldt ook van de begane grond naar de 1e verdieping.

Hoe kan je zorgen dat de kastjes sneller verbinding krijgt naar je telefoon of tablet.

Want het is telkens wachten dat het lampje verbinding gaat branden (is het 4de lampje)

Dat duurt altijd even maar ervaar je problemen dan?


Ja het duurt 2 minuten voordat ik weer internet heb


Nou dat is wel heel bijzonder. Ik loop door het hele huis zonder de verbinding te verliezen. Uiteraard neemt de snelheid iets af maar wegvallen doet het nooit. De Wi-Fi op je modem is wel uit neem ik aan?!


Ik heb een V12 modem en deze blijft wifi geven, nadat er een update komt gaat deze uit

Maar ik wil deze niet uitzetten want ik heb ook een gasten wifi en die doet het niet op de experia wifikastjes


De Wi-Fi op de box 12 moet uit. Die werkt niet samen met de experia wifi's. Dat gaan ze pas volgend jaar doen. Je kunt een gastaccount maken op de experia wifi's.


Een kpn monteur heeft de experia wifi verstekkers gekoppeld aan mijn hoofd inlog dus mijn gasten wifi netwerk heb ik enkel op de router.


Dus werkt het niet als 1 systeem. De kans is groot dat je mobiel de Wi-Fi van het modem pakt en lang vast houdt en dan moet ie overschakelen als je op zolder bent. De monteur heeft het niet goed gedaan.


Daar dacht ik ook al, maar hoe moet je het dan aansluiten in het modem?

 


Heb je al eens ingelogd op de experia wifi's?


ja en daar staat de naam van mijn hoofd wifi in


Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password)


Wat ik vreemd vind is de bovenst op het schema die op zolder is dan de begane grond en dan die op de eerste verdieping staat


Ja daar moet u maar niet te veel naar kijken want dat wisselt hier ook nogal eens. Maar u kunt daar toch het gastnetwerk aanmaken?


Het gasten netwerk was uitgeschakeld en heb ik nu aangezet, bedankt voor de tip

maar dat zal niet helpen dat hij sneller gaat schakelen per verdieping


Wel als je de wifi op het modem uitzet. Nou ja of ie sneller overschakelt weet ik niet maar je zal het signaal niet meer verliezen en dat deed je nu wel

 


Moet maar zoeken hoe dat moet op het V12 modem


Er zit een knopje aan de zijkant waar je wifi aan of uit zet

 


oke ga ik morgen even naar kijken, bedankt voor je advies


Graag gedaan.  Als het niet goed gaat roep je maar.


Ja zal ik doen, bedankt