Skip to main content

Omdat het wifi bereik in huis verslechterde de KPN gebeld;  die adviseerde mij nog een extra experia wifi boxje erbij te nemen, ik had er al twee. Mijn buurman 7 huizen verderop had er nog een liggen die ik wel kon overnemen. Dit boxje afgelopen woensdag aangesloten… toen begonnen de problemen.

Mijn eigen wifi netwerk was niet meer te vinden en ik kreeg continu zijn netwerk als sterkste netwerk te zien. KPN gebeld, echt alles gedaan, 2 uur aan de telefoon gezeten alles, echt alles gereset , opnieuw aangesloten, V10 opnieuw geconfigureerd… geen wifi. Volgende dag ( ik had geluk) een monteur geweest, die heeft met telefonische ondersteuning van expert collega, alles weer gereset, alle 3 de experia wifi boxjes weer opnieuw aangesloten … 

het leek het te doen… helaas, toen ik een paar uur later thuis kwam geen wifi, weer was mijn netwerk niet te bekennen en het netwerk van mijn buurman duidelijk als sterkste weer bovenaan de netwerklijst.  weer KPN gebeld...ik had nu geen geluk ; eerste monteur kan pas  22 sept komen??? 

ik ben even ten einde raad, wil graag zelf proberen op te lossen maar kom niet op de interface van de experia Boxjes.  Volgens de monteur moest wellicht ook de firmware worden geupdate.  Maar ik kan dit nergens vinden en zelf doen? ik wil ook kijken of ik de boxjes echt helemaal kan terugzetten naar fabrieksinstellingen…  want dat resetten helpt dus niet.

En ook een vraag;  is het mogelijk dat mijn boxjes nu in de configuratie van het modem van de buurman zit? (buurman op vakantie dus ik kan niks...handen in het haar) 

Als ik een van de boxjes alleen al aan zet, dus alleen lichtnet geen LAN, dan verschijnt het netwerk van de buurman al… terwijl gewoonlijk zijn netwerk niet in mijn lijst van beschikbare netwerken komt.

wie oh wie kan mij helpen???

Kun je inloggen op de "nieuwe” wifi van je buurman. Dan kun je waarschijnlijk de naam ect aanpassen naar je wensen.

Als je niet weet welk IP-adres hij heeft even google naar een network watcher.


hi, wat bedoel je met inloggen… gewoon met zijn netwerk verbinden, of inloggen in zijn modem?

 

 


En voor de duidelijkheid, welke hebben we het over, deze?

Of deze?

Voor dat we weer langs elkaar heen zitten te praten... 


ja, die zwarte


daar heb ik er nu drie van… en als ik ook maar 1 van de drie aansluit op mijn V10 dan gaat ie gelijk weer naar het netwerk van de buurman… alsof hij maar in zijn geheugen blijft dat hij DAT netwerk moet hebben en niet mijn


Juist. Kunt u inloggen op http://192.168.2.150? Vanaf een pc of laptop die bekabeld is aangesloten op de Experiabox. En met de versterkers aangesloten. Als het goed is krijg je dit login formulier te zien:

Het wachtwoord staat onder op 1 van de versterkers. Achter "Web password".

Op elke versterker staat een ander Web password. Alle 3 even proberen.


Zoek op internet naar een network watcher. Als je deze opent op je laptop/PC zie je alle apparaten die verbonden zijn met je netwerk. Maak even een overzicht met MAC-adressen. Dit bestaat uit 12 karakters. log daarna per stuk in op de versterker en configureer hem zo als je wilt. 


Zoek op internet naar een network watcher. Als je deze opent op je laptop/PC zie je alle apparaten die verbonden zijn met je netwerk. Maak even een overzicht met MAC-adressen. Dit bestaat uit 12 karakters. log daarna per stuk in op de versterker en configureer hem zo als je wilt. 

In principe is dit niet nodig. De eerst aangesloten Experia WiFi krijgt normaliter ip adres 192.168.2.150. Bovendien kan / hoef je alleen hierop in te loggen. De Experia WiFi's werken samen, het is 1 systeem, alles wat je op de eerst aangesloten Experia WiFi insteld, word automatisch overgenomen door de rest.


oke, ik ga het morgen proberen…  volgens mij heb ik dat de monteur ook zien doen ,,,

ik laat het nog weten,  alvast bedankt


Hi @DinahB! Welkom hier! Zo te lezen heeft de community je al een eindje op weg geholpen. Is het inmiddels gelukt? Laat het maar weten als we nog met je mee kunnen denken. :relieved:


Reageer