Skip to main content

Sinds kort heb ik 2 Experia Wifi punten aangesloten op mijn Experiabox V10. Alles volgens de procedures geïnstalleerd. Daarnaast maak ik gebruik van een KPN Dual Band Versterker die altijd goed heeft gefunctioneerd.

De verbinding is echter niet stabiel. Als ik van de ene Experia Wifi (automatisch) overga naar de andere Experia Wifi, dan gebeurt het regelmatig dat de mobiele apparaten wel met Wifi verbonden zijn, maar geen Internet hebben. Wat helpt is als ik dan de Wifi op mijn mobiele apparaat even uit zet en daarna weer aan. Maar dit is geen doen natuurlijk.

Ik heb al enkele malen een complete re-install gedaan door de ExperiaBox V10, de 2 Experia Wifi’s en de Dual Band Versterker allen naar fabrieksinstellingen terug te brengen en daarna het netwerk weer op te bouwen. Het probleem blijft echter bestaan.

Ook heb ik met het tool van KPN de problemen proberen op te lossen, maar dat heeft nog geen resultaat gehad. Ik geloof dat toen wel een ander Wifi kanaal is ingesteld.

Ik heb het gevoel / de indruk dat de mesh en/of roaming functionaliteit niet goed werkt. 

Wat kan ik doen om deze instabiliteit op te lossen?

Nog ter aanvulling: ik heb meerdere keren de Wifi Mamager gebruikt, waarbij de verbinding (lees: snelheid) soms wel iets beter wordt, maar het probleem niet wordt verholpen.

Is er een KPN moderator die hier eens in wil duiken en support wil bieden?

Nog ter aanvulling: ik heb meerdere keren de Wifi Mamager gebruikt, waarbij de verbinding (lees: snelheid) soms wel iets beter wordt, maar het probleem niet wordt verholpen.

Is er een KPN moderator die hier eens in wil duiken en support wil bieden?


Hoi @JoostLe . Welkom op het forum.

Zo te lezen heb je al aardig wat geprobeerd. Allemaal zaken die ook aangeraden zou hebben.

Je schrijft ‘en daarna het netwerk weer op te bouwen’. Bedoel je daarmee dat, als je alles gereset hebt, je de bestaande draadloze verbindingen in je apparaten verwijderd en de verbindingen opnieuw opzet? Want dat is hierbij een essentiële stap. Verder ben ik benieuwd of het zonder die dualband wel stabiel blijft. Kun je dat nog testen?


@Erwin_ bedankt voor je reactie.

Met het netwerk opbouwen bedoel ik dw Experia Box, de 2 Experia Wifi en de Dual band naar fabrieksinstellingen brengen en daarna alles toevoegen en instellen.

Ik zal eerst eens alle apparaten die gekoppeld zijn aan het wifi netwerk het wachtwoord laten vergeten en opnieuw ingeven. Kijken of dat helpt. Daarna de dual band eens een tijdje uitzetten en kijken of dat wat doet.

 


Die bestaande draadloze verbindingen wissen heb ik doorgaans goede resultaten mee. Als het niet verbetert, laat het weten.

 


@Erwin_ 

Heb eerst van de bestaande verbindingen her WiFi wachtwoord vergeten en toen weer ingesteld. Een paar uur geprobeerd, maar dit jaar geen effect.

Daarna de Dual band uitgezet. Ook een paar uur geprobeerd. Resultaat was nog steeds hetzelfde.

Geen idee wat ik nu nog moet doen.


Hoe zijn de Experia WiFi's aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Met aangesmolten stekkertjes, zonder iets er tussen?


@Nick83 

Niet uit één stuk, dat zou praktisch niet haalbaar zijn. Ik heb gebruik gemaakt van bestaande aansluitingen die op dozen in de muur uitkomen. Die verbindingen zijn stabiel. Gebruik ik bv ook voor de settopbox van de digitale tv, zonder

Als ik bv met één telefoon en probleem met de verbinding heb, heeft een andere telefoon een prima verbinding, via hetzelfde WiFi punt. En een verbindingsprobleem is op te lossen door de Wifi op bv een telefoon even uit te zetten en daarna weer aan. Dan is de verbinding weer goed.

Lijkt ergens in de "administratie" van de Experia Box of de Experia WiFi te zitten.


Hmm, jammer dat de ellende blijft.  

Ik kan momenteel geen wifi monteurs op pad sturen. We kunnen overwegen om die v10 te vervangen voor een v10a. 

Op de v10a blijft de wifi, in tegenstelling tot de v10, wel werken. Je hebt dus een extra wifi hubje.  

Het is een beetje trial en error maar ik heb zo snel geen andere suggestie.


Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je die dual band versterker niet meer gebruikt. Want die combi is niet echt ideaal.


@Erwin_ 

Misschien is dat dan voor nu de beste optie. Hopelijk heeft het effect.

Wat moet ook doen om deze Experia Box wissel in gang te zetten?


@Joep1965 

Dat had ik inderdaad ook al geprobeerd, een tijdje de Dual band uitgezet. Maar dat  had helaas geen effect.


 

@Erwin_

Misschien is dat dan voor nu de beste optie. Hopelijk heeft het effect.

Wat moet ook doen om deze Experia Box wissel in gang te zetten?

Schikt het dat ik je vanmiddag even bel? Ik zit hier tot 17:00


@Erwin_ 

Dat is goed.

Bij voorkeur tussen.16:00 en 17:00 uur.


Prima. Ik bel je rond 16:00 op het nummer dat eindigt op 544


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het nu goed werkt. Mocht dat niet het geval zijn, laat het weten.


@Erwin_

Klopt inderdaad. Ik heb uitvoerig getest en het probleem is nu geheel oppgelost.

Soms blijft een mobile of tablet nog wat lang connected met een minder sterk WiFi punt, maar dat ligt volgens mij meer aan de mobile dan aan de WiFi punten.

 

Bedankt voor je support!!!


Goed om te lezen! Fijn weekend.