Skip to main content

De Kpn moteurs hebben vorige week 2 nieuwe WiFi versterkers bij mij geplaatst. Kleine zwarte kastjes met Experia WiFi erop. Een hele verbetering van de WiFi ontvangst in huis. De netwerknaam is gelukkig hetzelfde gebleven zodat alle WiFi apparaten in huis, zoals de slimme stekkers, de CV verwarming enz. niet opnieuw ingesteld hoeven te worden. Nu was ik benieuwd naar de instellingen en wilde ik inloggen op de KPN Experia box V10 èn op de beide WiFi versterkers. Inloggen met het mij bekende wachtwoord op de Experia box lukt prima, maar niet op de WiFi versterkers. Inloggen op de WiFi versterkers met de web wachtwoorden die op de onderzijde daarvan staan lukt ook niet. De Ip adressen zijn in mijn geval 192.168.2.17 en 192.168.2.150. Als ik 192.168.2.17 probeer te benaderen wijzigt trouwens het IP adres automatisch naar 192.168.2.150. Het admin en de vraag om een wachtwoord verschijnt wel. Maar de bekende wachtwoorden werken dus niet.

Vraag: hoe log ik in op de WiFi versterkers? Mvg Jan

http://192.168.2.150/ zou moeten werken. Het webpassword staat op de experia wifi waarop het blauwe ledje knippert. Overigens moet de wifi van de v10 uit!!!


Misschien kom je hier verder mee

 

 


Dank. Op beide versterkers brandt het blauwe lampje continue, dus niet knipperend. De WiFi van de V10 staat  uit.

Maar inloggen lukt niet. Het valt me wel op dat de gebruikersnaam van de V10 luidt: Admin  De gebruikersnaam van de versterkers (niet aanpasbaar) luiden: admin. Zou daar een oorzaak kunnen liggen?

Mvg Jan

 


Hallo @jkb , als je de originele wachtwoorden nog nooit vervangen hebt van de Experia Wifi's kun je deze gebruiken. Als je het beginscherm krijgt van een Experia Wifi en het wachtwoord werkt niet neem dan het wachtwoord van de andere Experia wifi, dan moet het lukken. Ik zou dan meteen het wachtwoord aanpassen in een eigen wachtwoord, dan kom je altijd binnen in 1 van de Experia wifi's, de aanpassingen die je daarin doet gelden automatisch voor de andere.

Succes.

 


Helaas, geen van beide WEB wachtwoorden onderop de versterkers werkt. OOk niet mijn algemne WiFi wachtwoord. ook niet het wachtwoord van de Experiabox als ik die gebruik voor de versterkers. Mvg Jan


Hallo @jkb als je de apparaten een fabrieks-reset geeft heb je de originele wachtwoorden weer.

 

 


Neem dit topic even door

 

 


Ben ik na het resetten van een versterker gelijk de zorgvuldig door de KPN monteurs gemaakte instellingen in de versterkers kwijt? Dan masr liever niet resetten. 


Hallo @jkb , zoveel bijzonders is er niet in te stellen in de Experia wifipunten.

 


Kan zijn maar ik wil graag naar de instellingen kijken al is het alleen “ ter lering ende vermaeck”. 


Kan zijn maar ik wil graag naar de instellingen kijken al is het alleen “ ter lering ende vermaeck”. 

Hallo @jkb , daarom kun je de Experia ook rustig resetten, als je een beetje basiskennis hebt heb je de Experia zo weer naar je eigen hand gezet.

Succes.

 


Tja, maar dat ga ik dus niet doen. Alles werkt nu, dan maar niet in de configuratie van de versterkers kijken. Laat de beantwoording verder maar achterwege. Bedankt voor jullie moeite. 


Misschien moet ik wel resetten. Mijn Vaillant Vsmart thermostaat werkt niet. Mogelijk omdat die alleen werkt met 2,4 Ghz. Ik denk dat de KPN monteurs de 2,4 en 5 Ghz op één hoop hebben gegooid. In de 10 is de WiFi uitgezet, dus daar kan ik dat niet wijzigen denk ik. KPN vragen iemand te sturen? mvgJan


Inmiddels toch maar gereset. Met enige moeite in de WiFi versterkers kunnen inloggen. Waarvoor dient in de instellingen de Compatibiliteitsmodus?

Mijn Vaillant Vsmart thermostaat is zichtbaar onder de aangesloten apparaten, zelfs op 2,4 Ghz maar werkt nog niet. Wat dat betreft maar verder zoeken.

MVG Jan

 


Update: Via de Iphone van mijn echtgenote een WiFi hotspot aangemaakt. Daarmee de Vaillant Vsmart communicatie-eenheid geactiveerd en ingesteld. Dan werkt de thermostaat via WiFi prima. Het probleem zit dus toch ergens in de nieuwe WiFi versterkers van de Kpn. Via de KPN WiFi is de thermostaat wel verbonden (en te pingen) maar geeft communicatiefoutenm met de thermostaat. Maar ik kan wel opdrachten geven aan de thermostaat (bijvoorbeeld temperatuur een graad hoger) . Dan krijg je een waarschuwing dat er geen communicatie met de Vaillantservers mogelijk is. En na enige tijd wil het gebeuren dat de wijziging toch doorgevoerd wordt. Mvg Jan